Gå til innhold

Hvorfor er det mulig å være anonym her inne!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør meg sprø så mye dritt man får fra folk som gjemmer seg i mengden av anonyme profiler. Feige er de, tørr ikke å ha meninger de må stilles til ansvar for. Disse borderline psykopatene samler også på alt man skriver om man ikke er anonym. 

Skremmende tendens! Har bestemt meg for å slutte å diskutere med anonyme.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du gå glipp av mange interessante debatter. Men deg om det.

Anonymkode: 57b89...150

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: 1367b...c07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, forumet burde endres slik at man må logge inn med bankID. Profilen burde inneha fullt navn og adresse, samt passbilde som ikke er eldre enn 5 år. 

Anonymkode: bb953...b1b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, forumet burde endres slik at man må logge inn med bankID. Profilen burde inneha fullt navn og adresse, samt passbilde som ikke er eldre enn 5 år. 

Anonymkode: bb953...b1b

Samt friskhetssertifikat fra lege og psykolog.

Anonymkode: ef6b1...b61

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Luciddreamer said:

Men de anonyme du er enig med svarer du.

Anonymkode: 1b810...1ce

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Luciddreamer skrev:

Det gjør meg sprø så mye dritt man får fra folk som gjemmer seg i mengden av anonyme profiler. Feige er de, tørr ikke å ha meninger de må stilles til ansvar for. Disse borderline psykopatene samler også på alt man skriver om man ikke er anonym. 

Alle er jo anonyme. Samme hva du har som kallenavn.

Anonymkode: 118ca...e74

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er jo anonyme. Samme hva du har som kallenavn.

Anonymkode: 118ca...e74

Nei, har man et brukernavn har man en profil her inne i dette forumet. Og man må stå for det man sier her inne. Det er faktisk en forskjell.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli sporet uansett med/ uten brukerprofil, men sånn er det jo uansett hvor man er 😊

Anonymkode: e2764...3eb

• Liker 3
Gjest Rosemoren
Skrevet
12 timer siden, Luciddreamer skrev:

Og ironisk nok er det du, under brukernavn, som bryter regelverket.

https://forum.kvinneguiden.no/guidelines/

Sitat

Brukerangrep eller personangrep. Brukerangrep er det å gå til angrep på brukere man diskuterer med. Personangrep er angrep på tredjepersone

AnonymBruker-funksjonen

Vi ønsker å tilby brukerne våre muligheten til å kunne poste med skjult brukernavn enten det gjelder sensitive spørsmål eller ikke. Ved å hake av for "post som anonym" når du skal legge inn et innlegg, vil brukernavnet ditt bli skjult i akkurat dette innlegget. Du er selv ansvarlig for å hake av denne boksen, moderatorene har ikke mulighet til å anonymisere innlegg i etterkant. Moderatorene har mulighet til å sjekke brukernavnet som står bak innlegget ved regelbrudd.

Det er ikke lov til å gå til angrep på noen fordi de skriver som anonyme brukere- dette regnes som brukerangrep.

Skrevet

Det er jo ikke sånn at en stilles til ansvar på den måten at man må svare for seg her inne. En kan velge å la være å svare når en vil. Og uansett komme med de meningene en ønsker. Er ikke verre enn å overse om folk skriver skitt. Det er kanskje litt vanskelig iblant, men en bør lære seg å ignorere. Ikke alt det er verdt å responderere på. Det gjelder jo både de med brukernavn og de som er anonyme. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Rosemoren skrev:

Og ironisk nok er det du, under brukernavn, som bryter regelverket.

https://forum.kvinneguiden.no/guidelines/

Hva i allverden er der du snakker om? Og hvor og når mener du jeg har brutt noen regel. Er du admin? De har rett til å si fra om de føler jeg har brutt noen regel. Kjenner meg ikke igjen i disse påstandene du kommer med. Jeg antar at du stort sett trives uten brukernavn du også. Aldri sett deg her inne før.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er jo ikke sånn at en stilles til ansvar på den måten at man må svare for seg her inne. En kan velge å la være å svare når en vil. Og uansett komme med de meningene en ønsker. Er ikke verre enn å overse om folk skriver skitt. Det er kanskje litt vanskelig iblant, men en bør lære seg å ignorere. Ikke alt det er verdt å responderere på. Det gjelder jo både de med brukernavn og de som er anonyme. 

Problemet er jo at de anonyme har helt identiske profiler. Så man aner ikke hvem man snakker med til slutt. Og når man blir sjikanert og trakkassert på tvers av tråder fordi man skriver under brukernavn så føler man seg forfulgt.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Luciddreamer skrev:

Problemet er jo at de anonyme har helt identiske profiler. Så man aner ikke hvem man snakker med til slutt. Og når man blir sjikanert og trakkassert på tvers av tråder fordi man skriver under brukernavn så føler man seg forfulgt.

Jeg ser det at en føler seg forfulgt, og det tviler jeg ikke på at skjer, for selv om dette er et forum, så er det noen som får andre opp i halsen. Og går inn for å "plage" vedkommende. Har sett at noen alltid går i strupen på enkelte. Ganske sprøtt at noen kan bli så krenket pga en mening om ting. 

Det er jo koder under anonym, så en ihvetfall vet hvem som er hvem i hver enkelt tråd. Skjønner behovet for å forsvare seg, men det er viktigst å bare ignorere. Men ser jo problemet. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg ser det at en føler seg forfulgt, og det tviler jeg ikke på at skjer, for selv om dette er et forum, så er det noen som får andre opp i halsen. Og går inn for å "plage" vedkommende. Har sett at noen alltid går i strupen på enkelte. Ganske sprøtt at noen kan bli så krenket pga en mening om ting. 

Det er jo koder under anonym, så en ihvetfall vet hvem som er hvem i hver enkelt tråd. Skjønner behovet for å forsvare seg, men det er viktigst å bare ignorere. Men ser jo problemet. 

Tatt kontakt med forums ansvarlig og er i kontakt med apparatet, så får vi håpe de tar tak i disse trollene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært for den anonym-funksjonen hadde jeg nok aldri giddet å lage meg en bruker her en gang. Jeg driver aldri med trakassering eller mobbing av andre under denne funksjonen, men for at jeg skal kunne dele av meg selv uten å bli gjenkjent så velger jeg å bruke anonymbruker. Hvis alle postene mine hadde blitt samlet under ett nick så hadde det blitt veldig enkelt for folk som kjenner meg å finne ut at det er akkurat jeg som er gjemt bak nicket mitt, og da hadde jeg ikke lengre delt så åpent om meg selv her som jeg gjør nå. Jeg vil ikke at en kollega skal vite at jeg og mannen min har hatt en heftig krangel, eller hvordan sexlivet vårt er. 

Du blir ikke kvitt trollene og mobberne ved å fjerne anonymbruker, men innholdet på forumet vil bli redusert siden mange ikke lengre ønsker å dele av egne erfaringer siden alt kan spores tilbake til de. 

Anonymkode: 3c949...70f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Luciddreamer said:

Tatt kontakt med forums ansvarlig og er i kontakt med apparatet, så får vi håpe de tar tak i disse trollene.

Hva betyr det?

Anonymkode: 1b810...1ce

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det ikke vært for den anonym-funksjonen hadde jeg nok aldri giddet å lage meg en bruker her en gang. Jeg driver aldri med trakassering eller mobbing av andre under denne funksjonen, men for at jeg skal kunne dele av meg selv uten å bli gjenkjent så velger jeg å bruke anonymbruker. Hvis alle postene mine hadde blitt samlet under ett nick så hadde det blitt veldig enkelt for folk som kjenner meg å finne ut at det er akkurat jeg som er gjemt bak nicket mitt, og da hadde jeg ikke lengre delt så åpent om meg selv her som jeg gjør nå. Jeg vil ikke at en kollega skal vite at jeg og mannen min har hatt en heftig krangel, eller hvordan sexlivet vårt er. 

Du blir ikke kvitt trollene og mobberne ved å fjerne anonymbruker, men innholdet på forumet vil bli redusert siden mange ikke lengre ønsker å dele av egne erfaringer siden alt kan spores tilbake til de. 

Igjen gjennspeiler det hvor intolerant samfunnet vi lever i er. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Luciddreamer skrev:

Igjen gjennspeiler det hvor intolerant samfunnet vi lever i er. 

Absolutt ikke. Det handler ikke om at jeg føler at jeg ikke blir akseptert for å være den jeg er. Det handler om at jeg ønsker å ha et privatliv. Å ha noe som bare er mitt. Jeg har ingen behov for å eksponere hver minste bit av meg selv til omverdenen. Derfor er det bra med forum som dette. Der man kan gi av seg selv som en anonym person. Kanskje kan mine erfaringer hjelpe andre, uten at jeg sitter igjen med en følelse av å ha blottlagt meg etterpå.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Løsningen på det hele er jo selv å skrive som anonym. Hvorfor tror du svært mange er sluttet med å skrive under nick? Hørt om nettvett? 

Dessuten må du ikke ta alle anonyme under samme bås. De fleste av oss vet ikke hvem du er og er ikke interessert i å vite noe om deg.

Anonymkode: b3397...e48

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...