AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Kan man ta med hund til frisøren? Er det lov? Noen som har en oversikt over hvilke butikker man kan ta med hund og ikke? Vet at matbutikker selvfølgelig ikke er lov. Anonymkode: 8c604...352
Nerine_ Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Hvorfor skal du ha med hunden din til frisøren? 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 6 timer siden, Nerine_ skrev: Hvorfor skal du ha med hunden din til frisøren? Det er ikke svar på spørsmålet mitt. Anonymkode: 8c604...352 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man ta med hund til frisøren? Er det lov? Noen som har en oversikt over hvilke butikker man kan ta med hund og ikke? Vet at matbutikker selvfølgelig ikke er lov. Anonymkode: 8c604...352 Se her Anonymkode: 531de...354 1
Nappetass1 Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 Har du servicehund/blindehund? Om ikke fatter jeg ikke hvorfor det skulle være lov. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 Det er vel forskjellige fra salong til salong. Den jeg bruker har eieren av salongen to hunder med på jobb hver dag. Dette er en salong i en gågate ikke kjøpesenter. Hunden min får bli med inn i butikker i gågaten, men ikke på kjøpesenter, restaurant, matvarebutikk osv. Anonymkode: 7adfe...880
Nerine_ Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke svar på spørsmålet mitt. Anonymkode: 8c604...352 Nei, jeg bare lurte fordi jeg ikke kan komme på en god grunn til å ha med hunden til frisøren. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 Håper virkelig ikke det, for det er for ille om folk sitter der og betaler flere tusen for en frisørtime og så blir de dødssyke på grunn av en egoistisk tosk som absolutt må ha bissevovven med over alt. Hilsen hundeelsker som har sett hvor galt det kan gå når kjempeallergiske mennesker må være i samme rom som en hund eller katt. Anonymkode: 56de0...6b1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 På min frisørsalong så har eieren alltid med seg hunden sin og jeg har sett flere kunder ha med seg hunden sin der. Anonymkode: 469cd...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper virkelig ikke det, for det er for ille om folk sitter der og betaler flere tusen for en frisørtime og så blir de dødssyke på grunn av en egoistisk tosk som absolutt må ha bissevovven med over alt. Hilsen hundeelsker som har sett hvor galt det kan gå når kjempeallergiske mennesker må være i samme rom som en hund eller katt. Anonymkode: 56de0...6b1 Håper du tenker det samme om folk med parfyme da! Anonymkode: 1f490...261
Blingblingtahei Skrevet 9. mars 2019 #11 Skrevet 9. mars 2019 Jeg er allergisk for hund men kan være i samme rom som de så lenge de ikke kommer opp til meg. Hadde derimot ikke stolt på at du som kunde hadde kontroll på hunden fra frisørstolen og det synes jeg ALLTID man skal ha når man har hunden I offentlig. Jeg er også redd for hunder, spesielt hunder som eier ikke har kontroll på og viser er trygg på hunden. Hadde jeg vært frisøren din hadde jeg bedt deg komme tilbake uten hunden.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Håper du tenker det samme om folk med parfyme da! Anonymkode: 1f490...261 Ja, det gjør jeg, for jeg er allergisk mot parfyme selv. Hvordan det? Anonymkode: 56de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 "Har hunder lov til å bli med hos frisøren?" Kun hvis hunden skal klippe seg der og det er en hundefrisersalong Anonymkode: 531de...354 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #14 Skrevet 9. mars 2019 Har du tenkt på at hunder har myyye sterkere luktesans enn mennesker? Stakkars hund hvis du tar den med til frisøren! Alt for sterke lukter og kjemikalier der. Anonymkode: fa29b...c5b 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 Tror nok bare at førehunder og servicehunder som får lov til det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Tror nok bare at førehunder og servicehunder som får lov til det. Men hvorfor? Reglene mot å ha med kjæledyr inn i butikker gjelder for å sikre hygiene der det tilberedes og selges mat og ikke for å beskytte allergikere. Anonymkode: f510b...55b
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor? Reglene mot å ha med kjæledyr inn i butikker gjelder for å sikre hygiene der det tilberedes og selges mat og ikke for å beskytte allergikere. Anonymkode: f510b...55b Er du virkelig så dum at du ikke forstår hvorfor førehunder og servicehunder får bli med over alt hvor eieren går ? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #18 Skrevet 9. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor? Reglene mot å ha med kjæledyr inn i butikker gjelder for å sikre hygiene der det tilberedes og selges mat og ikke for å beskytte allergikere. Anonymkode: f510b...55b Fordi gjelder det en hund så gjelder det alle hunder. Uansett størrelse, røyting og bjeffing. Du må da klare å se selv hvorfor det er restriksjoner på hvor man kan ha med seg hunden? Anonymkode: 126f5...b61
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #19 Skrevet 9. mars 2019 Pr lov så er det ingenting i veien for å tillate/forby hunder adgang til private områder som frisørsalonger er. Så lenge det ikke går under diskriminering så har innehaver fult rett til å nekte adgang for dyr, uten å måtte oppgi særskilt grunn for det. En frisørsalong, butikk, restaurant etc er privat område. Restauranter og butikker som tillater dyr må kunne vise til rutiner som sikrer mattryggheten, og så lenge dem har rutiner på det så kan dem tillate dyr. En helsestasjon/legesenter har all mulighet til å tillate dyr, så lenge dem kan vise rutiner som sikrer tilstrekkelig hygiene og at det ikke utgjør noe helsemessig risiko. Anonymkode: d7b9b...342 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #20 Skrevet 9. mars 2019 30 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Er du virkelig så dum at du ikke forstår hvorfor førehunder og servicehunder får bli med over alt hvor eieren går ? 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi gjelder det en hund så gjelder det alle hunder. Uansett størrelse, røyting og bjeffing. Du må da klare å se selv hvorfor det er restriksjoner på hvor man kan ha med seg hunden? Anonymkode: 126f5...b61 Det var ikke det jeg mente. Selvfølgelig skjønner jeg at service og førerhunder får bli med overalt. Jeg lurte på hvorfor en helt vanlig hund ikke skal kunne få bli med inn i for eksempel en frisørsalong. Så vidt jeg vet finnes det ikke offisielle regler mot dette, selv om hver enkelt salong eller andre butikker selvsagt kan lage sine egne regler. Anonymkode: f510b...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå