AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Hva skjer nå? Jeg har søkt jobber over HELE landet og i mange ulike kategorier men likevel tror jeg ikke jeg klarer NAV sitt krav innen tidsfristen. Det er tidsfristen som er problemet selv om jeg bruker mye tid på jobbsøking. Er det mulig å ta kontakt med dem og forklare situasjonen og få forlenget fristen eller mister man dagpengene tvert? Vil gjerne ha svar fra de som vet og har erfaring med dette - Anonymkode: ebdcb...06c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Hvor lang tid fikk du på å søke disse jobbene? Anonymkode: 709fc...bd7
Gjest Gagaen Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Kvifor er antall eit tema? Er det ikkje betre å få skrive gode og relevante søknader som kan føre til ein jobb. Høyres dumt ut at det må vera 50.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Kan du prøve å forklare situasjonen? Eller så kan du lyge å si at du har søkt på 50 jobber. Du har gjort ditt beste så jeg synes det er hekt inna for å lyge om dette. Jeg har ingen erfaring desverre. Men kjenner du saksbehandleren din litt? Jeg hadde en unormalt grei saksbehandler sist som var veldig forståelsefull på mange områder. Men nå kjenner jeg ikke til din.. Desverre er mange av disse saksbehandlerne helt korka! Anonymkode: c697e...85d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 Hvis det er et slikt krav, sender du bare en standardsøknad til alt mulig diverse i tillegg til de ordentlige og gjennomarbeidete søknadene. De kan umulig si noe på det. Anonymkode: 6380e...466 9
EvaLena Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, Gagaen skrev: Kvifor er antall eit tema? Er det ikkje betre å få skrive gode og relevante søknader som kan føre til ein jobb. Høyres dumt ut at det må vera 50. Det er nok ikke trådstarter som fant på det med 50 søknader. Det er nav som setter det tallet helt av seg selv. Jeg har ett par venninner som har fortalt meg om det samme. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Trodde man gikk inn på «min side» og ordnet i den avtalen selv? Jeg la inn avtalen med Nav selv.... Anonymkode: cb9ce...583
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trodde man gikk inn på «min side» og ordnet i den avtalen selv? Jeg la inn avtalen med Nav selv.... Anonymkode: cb9ce...583 Glemte å skrive at jeg la inn en avtale om 20 jobber... ikke 50. Anonymkode: cb9ce...583
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Jeg måtte søke 20 jobber på 3 mnd. Jeg har søkt på 8, flere jobber var ikke noe for meg. De jeg søkte på var egentlig ikke noe for meg de heller. Anonymkode: c12bd...079
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid fikk du på å søke disse jobbene? Anonymkode: 709fc...bd7 3 måneder 3 minutter siden, Gagaen skrev: Kvifor er antall eit tema? Er det ikkje betre å få skrive gode og relevante søknader som kan føre til ein jobb. Høyres dumt ut at det må vera 50. Synes jeg og,men samtidig skjønner jeg at de må stille litt krav. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du prøve å forklare situasjonen? Eller så kan du lyge å si at du har søkt på 50 jobber. Du har gjort ditt beste så jeg synes det er hekt inna for å lyge om dette. Jeg har ingen erfaring desverre. Men kjenner du saksbehandleren din litt? Jeg hadde en unormalt grei saksbehandler sist som var veldig forståelsefull på mange områder. Men nå kjenner jeg ikke til din.. Desverre er mange av disse saksbehandlerne helt korka! Anonymkode: c697e...85d Håper på det. Kjenner ikke saksbehandleren nei. Kanskje jeg bare må ta sjansen og kontakte henne og satse på at hun er grei. Vil for all del ikke lyge. Dessuten må alle jobbene føres inn i en jobblogg, så NAV har full oversikt over alle stillinger man har søt på. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er et slikt krav, sender du bare en standardsøknad til alt mulig diverse i tillegg til de ordentlige og gjennomarbeidete søknadene. De kan umulig si noe på det. Anonymkode: 6380e...466 Slik jeg forstår det teller ikke åpne søknader med. Det er synd, for jeg har sendt mange. Akkurat nå, EvaLena skrev: Det er nok ikke trådstarter som fant på det med 50 søknader. Det er nav som setter det tallet helt av seg selv. Jeg har ett par venninner som har fortalt meg om det samme. Det stemmer. Anonymkode: ebdcb...06c
Gjest O.G. Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 Jeg ville ha skrevet fine og gjennomjobbede søknader til de jobbene jeg vil ha og så bare laget en standardsøknad og sendt ut til kreti og pleti jobber i øyeblikket. Holdt oversikt over hvilke stillinger i jobb log inne på mitt NAV jeg hadde søkt og så bare sett det an. Ellers helt utrolig merkelig NAV krav.
Gjest O.G. Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 Uansett 20 jobber er omtrent umulig å få til, 50 stk er hinsides.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde man gikk inn på «min side» og ordnet i den avtalen selv? Jeg la inn avtalen med Nav selv.... Anonymkode: cb9ce...583 Jeg fikk avtalen automatisk fra NAV, uten å bestemme antall jobber selv. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte søke 20 jobber på 3 mnd. Jeg har søkt på 8, flere jobber var ikke noe for meg. De jeg søkte på var egentlig ikke noe for meg de heller. Anonymkode: c12bd...079 Hva skjedde etterpå? Fikk du trekk i dagpengene og isåfall hvor lenge? Anonymkode: ebdcb...06c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 50 søknader høres helt urealistisk og sykt ut. Skulle gjerne sett den NAV-ansatte som har sendt ut 50 søknader på rappen. Det er jo helt useriøst. Anonymkode: 5a330...558 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 50 søknader høres helt urealistisk og sykt ut. Skulle gjerne sett den NAV-ansatte som har sendt ut 50 søknader på rappen. Det er jo helt useriøst. Anonymkode: 5a330...558 Man har 3 måneder på å sende 50 søknader. Det er en søknad annenhver dag. Ikke mye altså. NAV godkjenner også feks å melde seg hos bemanningsbyrå som en «søknad» Anonymkode: d3eb6...2ff 11
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg forstår det teller ikke åpne søknader med. Det er synd, for jeg har sendt mange. Anonymkode: ebdcb...06c Jeg mente ikke åpne søknader, men at du søker på utlyste stillinger som ikke er aktuelle for deg, og bare har en standardsøknad du kun endrer overskriften på, til å passe til den utlyste stillingen. Anonymkode: 6380e...466 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk avtalen automatisk fra NAV, uten å bestemme antall jobber selv. Hva skjedde etterpå? Fikk du trekk i dagpengene og isåfall hvor lenge? Anonymkode: ebdcb...06c Jeg får ikke annet enn sosialhjelp for tiden. Jeg fikk avslag på AAP og den klagen er inne til behandling nå. jeg kunne søkt dagpenger, men siden jeg ble sagt opp fra jobb grunnet sykdom så mener jeg AAP er riktig for meg. Derfor er det sosialen og hittil har begi kle hørt noe fra nav om at jeg ikke søkte 20 jobber. Anonymkode: c12bd...079
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: 50 søknader høres helt urealistisk og sykt ut. Skulle gjerne sett den NAV-ansatte som har sendt ut 50 søknader på rappen. Det er jo helt useriøst. Anonymkode: 5a330...558 Nå forteller jo TS at dette var snakk om 50 søknader over 3 måneder, så det blir omtrent en søknad per arbeidsdag, men likevel. Anonymkode: 4a3e7...6b0
Gjest O.G. Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 50 søknader høres helt urealistisk og sykt ut. Skulle gjerne sett den NAV-ansatte som har sendt ut 50 søknader på rappen. Det er jo helt useriøst. Anonymkode: 5a330...558 Enig.
Ild Skrevet 7. mars 2019 #20 Skrevet 7. mars 2019 Jeg søkte 80 jobber på 3 måneder når jeg trengte min første jobb. Gjorde da dette 6 timer per dag, fri i helgen. Intervjuer kom i tillegg. Synes ikke 50 er et urimelig krav nei. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå