Gå til innhold

Er det mulig å annulere kjøpekontrakt etter man har signert egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare lurer litt for en nær bekjent kjøpte leilighet i høst og skulle flytte inn i disse dager. Men nå ser jeg leiligheten ligger ute til salgs igjen.. vedkommende kan ikke ha rukket å selge det videre, og det virker jo veldig merkelig..

Anonymkode: b6193...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 7.3.2019 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Bare lurer litt for en nær bekjent kjøpte leilighet i høst og skulle flytte inn i disse dager. Men nå ser jeg leiligheten ligger ute til salgs igjen.. vedkommende kan ikke ha rukket å selge det videre, og det virker jo veldig merkelig..

Kan være salg av en kontraktsposisjon. Dvs at kjøper av leilighet (antar at dette er en prosjektert leilighet) selger selve kjøpekontrakten videre. Om dette er en nær betjent, kan du vel spørre ? Det er ikke helt urimelig at man ombestemmer. Fra kontrakt inngår og til man flytter inn, tar det oftest 1,5 - 2 år. Mye kan skje iløpet av den tiden, som gjør at man selger kontrakten.

Anonymkode: 4262e...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.3.2019 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Når kontrakten er signert er avtalen bindende. Å trekke seg fra en signert kontrakt kan man normalt ikke, selv ikke om man dør. Du får se på salgsprospektets egenerklæring, som du kan laste ned, hvem som står som selger og eier av boligen. Vanskeligere er det ikke å finne ut hvem selger er. Eller gå på siste.eiendommer.no og finne ut når boligen sist ble solgt. Datoen står der, mens eier må du nå betale kr. 5 for å få vite. 

Anonymkode: 0d3e7...c09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har man lov å selge kjøpekontrakten videre uten vederlag til selger? jeg (ikke ts)har kjøpt ny leilighet som skal bygges til neste år, men er begynt å angre meg pga jeg har dessverre gått kraftig ned i lønn, og hatt store utgifter som kom uventet. fikk bare beskjed fra selger(entrepenørfirma) at hvis jeg ombestemte meg måtte jeg betale 5% av kjøpesummen. men kanskje jeg kan prøve å selge selv...?

Anonymkode: f0658...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...