Gå til innhold

Gourmetrestaurant på Color Fantasy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har spist flerretters der og kan si noe om hvilken type retter det dreier seg om? De legger ikke ut meny på siden da den visstnok skifter ofte (men synes godt de kunne hatt eksempler).

Anonymkode: 00eb6...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Al la carte-restauranten under er bedre og billigere i tillegg til at du får valgt det du synes er godt. 

Anonymkode: d3796...ccb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Buffèt-restauranten på Kielfergene er så sykt bra, så jeg spiser aldri noen andre steder når jeg er ombord :) 

Anonymkode: 7b181...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreldrene mine spiste der sist de var på Kiel-tur og var fornøyde med maten, men de følte at det burde vært et hakk eller to bedre om det skulle forsvart prisen. Forstod at menyen bestod av 8-10 retter, to-tre forretter, tre-fire hovedretter og to-tre desserter. 

Anbefaler a la carte restauranten. Maten er veldig bra der. "Kokkens 3-retter" gir god valuta for pengene!

Anonymkode: d6e83...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiste der på en tur for et par år siden. Det var gulasj til forrett, oksekjøtt med grønnsaker til hovedrett og en fromasj til dessert. Helt ok, men var ikke veldig imponert. Kjøttet var lite stekt og seigt, jeg liker ikke blodig kjøtt. Syns faktisk at buffet restauranten gir bedre verdi for pengene.

Anonymkode: 04e7d...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler a la carte restauranten. Fantastisk god mat der :) Mye bedre enn på buffet-restauranten (men så er jeg ikke så glad i buffet heller da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiste der på en tur for et par år siden. Det var gulasj til forrett, oksekjøtt med grønnsaker til hovedrett og en fromasj til dessert. Helt ok, men var ikke veldig imponert. Kjøttet var lite stekt og seigt, jeg liker ikke blodig kjøtt. Syns faktisk at buffet restauranten gir bedre verdi for pengene.

Spis og kos deg med det du vil, men jeg mistenker at du og TS kanskje har et ulikt syn på hva som er verdi for pengene. Å gå på en gourmet-restaurant og be om et gråstekt kjøttstykke har lite for seg. «Okse med grønnsaker» som du sier, høres jo ikke så veldig spennende ut, men hvordan var grønnsakene tilberedt, hva slags saus fikk du, var presentasjonen fin osv? Der ligger verdien på et sånt sted. På buffet kan man trykke så mye man greier inn i kjeften, og sånn sett gir jo det en enorm verdi for pengene, men jeg tipper TS heller mer mot det første eksempelet, og setter pris på at kjøttet er rødt og lekkert. 

Jeg har ikke vært på noen av disse restaurantene, så for alt jeg vet, er det knallgodt begge steder🤷🏻‍♂️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er temmelig bevandret i Oslos restaurantverden, og synes restaurantene på båten generelt er dårlige og overpriset. 

Går for buffet’en og pizzarestauranten der de har den. 

Ordentlig gourmet får de aldri til på en slik type båt! 

Anonymkode: 30bc1...cd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Påkrevd skrev:

Spis og kos deg med det du vil, men jeg mistenker at du og TS kanskje har et ulikt syn på hva som er verdi for pengene. Å gå på en gourmet-restaurant og be om et gråstekt kjøttstykke har lite for seg. «Okse med grønnsaker» som du sier, høres jo ikke så veldig spennende ut, men hvordan var grønnsakene tilberedt, hva slags saus fikk du, var presentasjonen fin osv? Der ligger verdien på et sånt sted. På buffet kan man trykke så mye man greier inn i kjeften, og sånn sett gir jo det en enorm verdi for pengene, men jeg tipper TS heller mer mot det første eksempelet, og setter pris på at kjøttet er rødt og lekkert. 

Jeg har ikke vært på noen av disse restaurantene, så for alt jeg vet, er det knallgodt begge steder🤷🏻‍♂️

Som sagt er det et par år siden så jeg husker ikke akkurat hvilken saus det var og hvordan det var anrettet. Jeg har ikke noe imot rødt kjøtt, det trenger ikke å være gråstekt, jeg syns bare at blodig kjøtt er for lite stekt for meg. Det er en personlig preferanse. Ts spurte om eksempel på meny så det var det jeg svarte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som har spist flerretters der og kan si noe om hvilken type retter det dreier seg om? De legger ikke ut meny på siden da den visstnok skifter ofte (men synes godt de kunne hatt eksempler).

Anonymkode: 00eb6...a9d

Du får en fastsatt meny, som er kokkens valg, derfor har de ingen meny.

A la carte er det nest beste valget, og buffet det beste etter der igjen..

Det spørs egentlig om du får bedre mat på gourmet enn a la carte, men er du villig, så prøv.

Anonymkode: ed7ef...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har spist en 3-retters i a la carte restauranten.  I gourmetrestauranten må man spise minimum 5 retter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har spist en 3-retters i a la carte restauranten.  I gourmetrestauranten må man spise minimum 5 retter.

Beklager om jeg tar feil. Vi hadde ikke noe menyvalg fra a la carte, det var en fastlagt meny uten valg. Vi fikk vel en ostetallerken også men ikke 5 retter mener jeg å huske. Men kan godt hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi spiste der for 2 år siden. Husker ikke hvor mange retter, men det var minst 5 og med små "hvileretter" innimellom. Veldig bra mat og høy kvalitet også på vinene som var tilpasset de enkelte rettene. Meget bra service også. 

Eneste negative var at vi var de eneste passasjerene som var i gourmetrestauranten. 

Anonymkode: 7945f...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har spist treretters der på jobbreise. 

Anonymkode: 82048...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...