AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Hei jeg ønsker å flytte sønnen min over til en ny skole nå i april. Han kjenner endel av de barna som går der. Sønnen min er ganske sjenert i starten, ellers en blir og glad gutt. Jeg kan kjøre han hver dag til den gamle skolen, men føler at det er best for han å få venner fra skolen i området der vi bor. Er best på lang sikt. Noen som har gjort lignende og kan fortelle hvordan det gikk? Anonymkode: 1ac48...bfd
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Jeg er lærer i første klasse og har fått nye elever i klassen i løpet av skoleåret. Det går stort sett veldig bra. Men hvis barnet har adferdsvansker på skolen hen er på nå, pleier disse å følge med til neste skole. (Du sier jo ikke noe om det, men noe må det jo være siden du vil flytte barnet.) Anonymkode: 01620...751
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer i første klasse og har fått nye elever i klassen i løpet av skoleåret. Det går stort sett veldig bra. Men hvis barnet har adferdsvansker på skolen hen er på nå, pleier disse å følge med til neste skole. (Du sier jo ikke noe om det, men noe må det jo være siden du vil flytte barnet.) Anonymkode: 01620...751 Vil bare flytte pga. kjæresten, så flytter inn i hans hus da han har størst plass. Er bare 3 min i bil mellom husene våre, men mener det er best for han å gå sammen med naboene. Og han kjenner de fra barnehagen, så fremdeles ganske ferskt Anonymkode: 1ac48...bfd 1
Nerine_ Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Hva vil sønnen din? Vil han fortsette, så setter du selvfølgelig hans behov før dine egne. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 15 minutter siden, Nerine_ skrev: Hva vil sønnen din? Vil han fortsette, så setter du selvfølgelig hans behov før dine egne. Jeg har ikke spurt han. Fikk høre at jeg ikke burde si noe før 2 uker før vi flytter, så derfor jeg ikke har gjort det. Usikker på om han kan bedømme hva som er best, bortsett fra å si at han ikke vil. Hvor mye forstår han av det tenker jeg? Anonymkode: 1ac48...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 TS her kjæresten min har også ett barn, så pga logistikken er det også fint å få de på samme skole. Og han kjenner flere der Anonymkode: 1ac48...bfd
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg ønsker å flytte sønnen min over til en ny skole nå i april. Han kjenner endel av de barna som går der. Sønnen min er ganske sjenert i starten, ellers en blir og glad gutt. Jeg kan kjøre han hver dag til den gamle skolen, men føler at det er best for han å få venner fra skolen i området der vi bor. Er best på lang sikt. Noen som har gjort lignende og kan fortelle hvordan det gikk? Anonymkode: 1ac48...bfd De få ukene fra april og frem til sommerferien bør barnet få ha sammen med dem han har vært sammen med fra skolestart. Både fordi han da er kjent med elevene men også fordi rutiner og regler er kjent. Synes det er lite både reflektert og hensynsfullt overfor barnet å skulle flytte barnet til ny skole noen få uker før sommerferien. Barn er ikke pakker som kan sendes hit og dit etter foreldrenes forgodtbefinnende slik man kan få intrykk av på dette forumet. Anonymkode: f900b...5d5 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil bare flytte pga. kjæresten, så flytter inn i hans hus da han har størst plass. Er bare 3 min i bil mellom husene våre, men mener det er best for han å gå sammen med naboene. Og han kjenner de fra barnehagen, så fremdeles ganske ferskt Anonymkode: 1ac48...bfd Her kan du utmerket godt vente med flytting til sommerferien. Hvor stabilt blir dette nye forholdet for barnet? Hvem kommer i din første rekke, barnet eller ny kjæreste? Anonymkode: f900b...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 TS her jeg har fått anbefalt fra lærere på begge skolene at det er bedre å gjøre det nå. Da slipper han å grue seg over sommeren for hva som venter og han husker fremdeles godt de han gikk i barnehage med. Og mindre bånd til de han går med i dag. Så er ikke noe jeg gjør pga meg selv, men noe jeg tror er best for han😀 Anonymkode: 1ac48...bfd 3
Nerine_ Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke spurt han. Fikk høre at jeg ikke burde si noe før 2 uker før vi flytter, så derfor jeg ikke har gjort det. Usikker på om han kan bedømme hva som er best, bortsett fra å si at han ikke vil. Hvor mye forstår han av det tenker jeg? Anonymkode: 1ac48...bfd Hvem fikk du høre det fra? Det er snakk om 2-3mnd igjen av året, må være like greit å fullføre der. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Hvem fikk du høre det fra? Det er snakk om 2-3mnd igjen av året, må være like greit å fullføre der. Lærerne som sa det, og de anbefalte meg å flytte han fortest mulig. Ikke vente til august Anonymkode: 1ac48...bfd
Nerine_ Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lærerne som sa det, og de anbefalte meg å flytte han fortest mulig. Ikke vente til august Anonymkode: 1ac48...bfd Og pappan til barnet ditt er også enig?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 Synes du allerde nå skal invitere masse hjem til dere de barna fra barnehagen han vil vil gå i klassen med. Så forteller du han 2 uker før han bytter skole at han skal bytte skole og så gjennomfører du det. Det kommer til å gå helt fint. Har han gode kamerater fra «gamle» skolen så gjør det klart at disse kan han fremdeles leke med hvis han vil. Går han på fotball o.l kan det være han treffer de der også. Du trenger absolutt ikke vente til etter sommerferien. For et lite barn er det leeeeenge til sommeren uansett. Gjør som lærerene har rådet deg til du. Blir helt sikkert veldig greit. Anonymkode: 4f3f7...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Og pappan til barnet ditt er også enig? Han er ikke helt enig. Men jeg har hovedansvaret da han ikke gidder å ha han så mye. Så siden jeg henter for det meste og følger opp alt av sosialt og idrett syns jeg at jeg skal bestemme dette. Anonymkode: 1ac48...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du allerde nå skal invitere masse hjem til dere de barna fra barnehagen han vil vil gå i klassen med. Så forteller du han 2 uker før han bytter skole at han skal bytte skole og så gjennomfører du det. Det kommer til å gå helt fint. Har han gode kamerater fra «gamle» skolen så gjør det klart at disse kan han fremdeles leke med hvis han vil. Går han på fotball o.l kan det være han treffer de der også. Du trenger absolutt ikke vente til etter sommerferien. For et lite barn er det leeeeenge til sommeren uansett. Gjør som lærerene har rådet deg til du. Blir helt sikkert veldig greit. Anonymkode: 4f3f7...a9d Takk😊 Anonymkode: 1ac48...bfd
atropos Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 Det er bedre å flytte nå enn å flytte i august! Hvis det er det det står på, så flytter du nå. Nye elever er ofte veldig spennende, og siden han kjenner andre der, ville jeg ikke bekymret meg. Hilsen 1.klasselærer. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer i første klasse og har fått nye elever i klassen i løpet av skoleåret. Det går stort sett veldig bra. Men hvis barnet har adferdsvansker på skolen hen er på nå, pleier disse å følge med til neste skole. (Du sier jo ikke noe om det, men noe må det jo være siden du vil flytte barnet.) Anonymkode: 01620...751 Og du er lærer ja... Hvordan du fikk ts sitt innlegg til å gi inntrykk av at barnet hennes har atferdsvansker er for meg en gåte. Ts, du følger selvsagt skolens anbefalinger og når barnet ditt kjenner mange på denne skolen så ser jeg ikke for meg at det skal være et problem. Ville tatt lærerne på disse skolene mer seriøst enn folk her inne som utgir seg for å være både det ene og det andre. Anonymkode: 63c1f...08d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 Jeg er lærer, og vil anbefale å bytte så rask som mulig etter flytting. Ikke vent til over sommeren. Vent med å si til barnet at han skal bytte skole frem til ca 10-14 dager før det skjer. Det er grusomt å se barn som kutter bånd til alt og alle på den gamle skolen mens de fortsatt går der, og som gir helt opp i flere uker fordi de "uansett ikke skal være med på ting fremover". Anonymkode: 1f6c0...cf6
solmåneogstjerner Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 Du bør gjøre det nå. Både fordi vennskapene fra barnehagen er forholdsvis ferske, fordi han da vil være inne i gruppen før sommerferien, fordi du slipper kjøringen osv. Er ikke noen grunn til å vente egentlig. Så lenge du er sikker på at det nye bostedet er varig da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå