Djungelvrål Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 (endret) Vi skal ut å reise i sommer og skal fly med Norwegian til utlandet og Ryanair hjem. Når jeg klikker tur retur på Ryan og later som om jeg skal bestille er reisen hjem billigere enn om jeg bare klikker reise en vei. Skiller 400 kr pr person. Kan ikke si jeg har opplevd dette før. Hvorfor er det slik? Når jeg bare søker en vei kommer dessuten kostnaden opp i Euro. Endret 7. mars 2019 av SupaWoman
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Mange flyselskaper har det slik. Kikk på om du kan bestille en tur/retur billett FRA dit du reiser på ferie og om det også er billigere. Isåfall kan du fly derfra til Norge og deretter gi dem beskjed om at du ikke vil få bruk for returbilletten likevel Anonymkode: 634e5...fc2
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2019 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange flyselskaper har det slik. Kikk på om du kan bestille en tur/retur billett FRA dit du reiser på ferie og om det også er billigere. Isåfall kan du fly derfra til Norge og deretter gi dem beskjed om at du ikke vil få bruk for returbilletten likevel Anonymkode: 634e5...fc2 Tror ikke man får penger tilbake fra Ryan om man ikke flyr. De er strenge og rigide.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, SupaWoman skrev: Tror ikke man får penger tilbake fra Ryan om man ikke flyr. De er strenge og rigide. Det er knapt nok noe flyselskap som gir penger tilbake for "no show" eller en avbestilling hvis man kjøper de billigere billettypene. Skal man det må man kjøpe de dyrere utgavene av business class/flexi billetter/hva nå enn flyselskapet kaller det som tillater refusjon ved avbestilling. Men det er jo som regel en del dyrere, og man kan ofte kjøpe både 2 eller flere billigbilletter til kostnaden av en dyr billett. Anonymkode: 0fba1...cff
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 3 minutter siden, SupaWoman skrev: Tror ikke man får penger tilbake fra Ryan om man ikke flyr. De er strenge og rigide. Det er ikke poenget. Om det er billigere å bestille tur-retur, enn en-vei, så bestiller man da førstnevnte. Men første turen må da være billetten man planlegger å bruke. Er man no-show på utreise sletter de returen. Har gjort dette flere ganger med billigselskapene. Anonymkode: 80a4f...08f 1
Djungelvrål Skrevet 7. mars 2019 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke poenget. Om det er billigere å bestille tur-retur, enn en-vei, så bestiller man da førstnevnte. Men første turen må da være billetten man planlegger å bruke. Er man no-show på utreise sletter de returen. Har gjort dette flere ganger med billigselskapene. Anonymkode: 80a4f...08f Det er ikke billigere tur retur for hele reisen men for enkeltflygningen hjem skiller det 400 kr enn om jeg skulle bestilt bare reise hjem.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, SupaWoman skrev: Det er ikke billigere tur retur for hele reisen men for enkeltflygningen hjem skiller det 400 kr enn om jeg skulle bestilt bare reise hjem. Ikke akkurat det headeren din sier Det er helt vanlig. De ønsker å låse deg inn til å bestille tur-retur. Anonymkode: 80a4f...08f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Dette gjelder vel hos alle flyselskaper, ikke bare Ryanair? Og derfor er det jo en del som gjør som AB ...08f skisserer i innlegg #5 og kjøper tur-retur og benytter kun den ene delen av billetten. Nå er det forresten en sak gående der Lufthansa går etter en person som kjøpte en billett fra A til C via B fordi det var billigere enn en billett fra A til B. Vedkommende benyttet ikke siste del av billetten, fra B til C, og Lufthansa har gått til sak for å kreve inn prisdifferansen mellom den billige og den dyrere billetten. Passasjeren vant i første rettsinstans, men Lufthansa har anket og nå gjenstår det å se hva so kommer ut av ankesaken. Om Lufthansa vinner kan det bety at det blir vanskeligere å kjøpe billige billetter der man kun benytter seg av første del og dropper andre del. https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/lufthansa-passenger-tariff-abuse-cheap-flights-lawsuit-tickets-missing-air-france-british-airways-a8773371.html Anonymkode: d1e53...e41
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er knapt nok noe flyselskap som gir penger tilbake for "no show" eller en avbestilling hvis man kjøper de billigere billettypene. Jeg vet ikke med Ryanair, de er jo dårligst på alt, men både Norwegian og andre lavprisselskaper jeg har brukt har betalt tilbake avgiftene på billigbilletter man ikke bruker. Det utgjør ganske mye av prisen når den er lav. Anonymkode: 9e783...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå