Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å bli kvitt kgene fra fødselen. Men jeg bor litt knotete til og jeg må kjøre 20 min for å komme meg til treningssenteret. Jeg har også en baby jeg må ta meg av så det er ikke mulig for meg å gå på treningssenteret helt enda, må vente til hun begynner i barnehage.

jeg går turer hver dag. Før jeg avslutter turen så har jeg bakkeintervaller. blir utrolig sliten og det er tungt.

men samtidig så tenker jeg.. er gåturerene mine og bakkeintervaller egentlig nok? 🤷🏼‍♀️ Tenker da om det er nok i forhold til maksimal trening og det å gå ned i vekt..

Anonymkode: 90668...d6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å gå ned i vekt må man som utgangspunkt spise mindre enn man forbruker. Det er altså kostholdet som i størst grad styrer hvor mye du går ned i vekt.

Helsemessig vil turen ha noe og si og formmessig vil det ha noe å si dersom du får opp pulsen med bakkeintervallene. For å si noe om maksimal trening må man vite mer nøyaktig hva du faktisk gjør og hvilken puls du oppnår. 

Anonymkode: cc747...2b3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Aktivitet er ikke den viktigste faktoren for vekttap. Det er kosten som sørger for dette. Samtidig tenker jeg at du har en baby å ta deg av, kanskje du til og med ammer, så det er viktig at du er pigg og har næring i kroppen. Personlig ville jeg ha venta litt med vekttap-prosjektet. Ta det du ev. får gratis via gåturer, men ikke bli skuffa hvis det ikke skjer så mye. Så kan du konsentrere deg om dette når babyen går i barnehage.

Endret av Purt Gull
  • Liker 1
Skrevet

Du kan også gjøre knebøy, utfall og mange andre øvelser med egen kroppsvekt.

Mesteparten av arbeidet bak vekttap ligger på kjøkkenet, men en er godt tjent med å også bygge muskler.

Gjest BearMama
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å bli kvitt kgene fra fødselen. Men jeg bor litt knotete til og jeg må kjøre 20 min for å komme meg til treningssenteret. Jeg har også en baby jeg må ta meg av så det er ikke mulig for meg å gå på treningssenteret helt enda, må vente til hun begynner i barnehage.

jeg går turer hver dag. Før jeg avslutter turen så har jeg bakkeintervaller. blir utrolig sliten og det er tungt.

men samtidig så tenker jeg.. er gåturerene mine og bakkeintervaller egentlig nok? 🤷🏼‍♀️ Tenker da om det er nok i forhold til maksimal trening og det å gå ned i vekt..

Anonymkode: 90668...d6c

Jeg raste ned mye pga trilleturer. Ble jo fort en mil om dagen eller mer om jeg gikk ute og trillet et par timer. Du kan jo også jogge med vognen. Og så trente jeg ikke noe særlig mer enn fokus på kjernemuskulaturen.

Utover det er det kaloriinntaket som er avgjørende, men om du ammer så skal du ikke slanke deg. Om du spiser normalt, sunn og variert kost i normale mengder, går trilleturer og er hverdagsaktivi så er det nok. 

Kan sterkt anbefale yoga og pilates da det er kjempefin trening som går på styrke og fleksibilitet samt at det er gull for kjernemuskulaturen etter fødsel. Det kan du fint gjøre hjemme. Ligger masse gode videoer på YouTube. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør du dette i samråd med lege og kun har ca 2-300 kcal i underskudd så vil du sakte gå nedover. Trilleturer får være nok mosjon inntil videre. Fokuser på å få i deg sunn mat.

Snakk med lege/kostholdsveileder.

Anonymkode: f58bf...053

AnonymBruker
Skrevet

Du bør heller ta en titt på kostholdet ditt. Det er mye mer effektivt. Treningssenter trenger du heller ikke, så den unnskyldningen må du stryke. Trening med egen kroppsvekt som motstand er en veldig fin måte å starte på, og det finnes massevis av gode øvelser du kan gjøre. Pushups, knebøy, planken osv. Bakkeintervaller er fint hvis du har litt struktur på det. For eksempel at du går/løper i 30-45 sekunder, hviler i 20-30 sekunder og gjentar 10 ganger.

Anonymkode: 3349c...48f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...