Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har to barn sammen. Vi bor i hans hus noe jeg misliker sterkt (misliker hele huset han kjøpte med sin eks), men vi har ikke funnet noe annet han liker ennå. Jeg mistet jobben mens jeg hadde fødselspermisjon. Han var utro mens jeg var gravid. Han har nå fått en god jobb og jobber mye. Har i tillegg fått tilbud om lederstilling som vil kreve enda mer, men det er en unik sjansje som det blir vanskelig for meg å ta fra han. Siden han er så mye borte vil det bli vanskeligere for meg å få jobb. Har heller ikke fått barnehageplass til minstemann. Jeg liker ikke at han overnatter borte (pga. tidligere utroskap) noe det vil bli mer av.

Så til det egentlige problemet : Om han jobber mer må jeg jobbe mindre og får mindre betalt. Siden vi er samboere har jeg ingen krav og er han f.eks utro igjen takler jeg ikke det og må da flytte. Han vil da ha lagt seg opp med både penger og karriere mens jeg har "ofret meg". Jeg kan egentlig godt jobbe mindre men tanken på å sitte igjen med svarteper plager meg for mye. Nå forsvinner på en måte pengene mine til "ting" mens samboer betaler ned på et hus. Jeg synes dette er så vanskelig at jeg blir snart helt deprimert

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hva med å sette krav, til at dere skal skrive en samboer kontrakt?

Gjest Embla s
Skrevet

Skjønner godt du tenker på disse tingene! Syns det er ufattelig dårlig når den ene er nødt til å passe felles barn slik at den andre kan legge seg opp penger. Har man barn er det jo et felles prosjekt - hvis ikke du passer barna kan ikke han jobbe.

Skrevet

Ta kontakt med advokat og få satt opp en kontrakt med en gang. Menn er ikke snille, ikke de fleste iallefall.

Ta ansvar for deg selv og din egen økonomi, det koster men du får i det lange løp igjen. Vi kvinner har for lett for å sette oss i en offerrolle, det er det ingen som takker oss for. Det må du bare være klar over.

Ha fokus på barna dine, barn trenger stabile voksen rundt seg, voksne som kan reagere som voksne i vanskelige situasjoner. Det er lettere når du ikke er avhengig av en mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...