Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har prøvd i 6 PP nå, og nå er vi inne i den 7. prøveperioden. Jeg lurte på om dere hadde noe form for "sjekkliste" man bør gå gjennom når man prøver å få barn?

Jeg har eggløsningstester, men denne perioden har jeg enda ikke fått EL (dag 21 etter første dag med mens). Jeg har også slengt meg på hostesaft-trenden og tar en spiseskje hver dag frem til EL.

Var hos legen i forrige uke og tok noen allergiprøver, jeg spurte også om han kunne sjekke om "alt var i orden" da vi prøvde å få barn. Fikk blodprøvene tilbake med melding om at alt var ok. Nå er jeg litt usikker på hva det var han egentlig sjekket opp. Etter litt googling ser jeg at flere har sjekket hormon-nivåer også.

Hva var det første dere gjorde da dere startet prøvingen??

Hilsen litt sliten..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Brukte bare folat og begynte med EL tester etter 6 mnd:) du har enda 5 mnd til det blir sett på som noe unormalt :)

Anonymkode: 8a7c7...7cd

Skrevet

Bestilte meg en time til privat gynekolog fikk sjekket ting der. Glad jeg ikke ventet til det var gått 1 år som alle anbefaler, for hos meg hadde ikke det jeg sliter med gått over etter et år. Men jeg hadde lange sykluser så mistenkte jo selv at jeg ikke hadde EL. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tussi2018 skrev:

Bestilte meg en time til privat gynekolog fikk sjekket ting der. Glad jeg ikke ventet til det var gått 1 år som alle anbefaler, for hos meg hadde ikke det jeg sliter med gått over etter et år. Men jeg hadde lange sykluser så mistenkte jo selv at jeg ikke hadde EL. 

Jeg var hos privat gyn for å se at alt var som det skulle, og det var det tydeligvis. Men tok du noen ekstra tester utenom det «vanlige»?

bra du ikke ventet et år forresten 🎀

Anonymkode: f862a...d92

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos privat gyn for å se at alt var som det skulle, og det var det tydeligvis. Men tok du noen ekstra tester utenom det «vanlige»?

bra du ikke ventet et år forresten 🎀

Anonymkode: f862a...d92

Så bra 😊 Ja gynekologen så mange cyster på eggstokkene så da ville han ta blodprøver for å sjekke for PCO/PCOS. Det viste seg at jeg har det så nå går jeg på piller for å få mensen og eggløsning. Så det er ikke alltid det er lurt å vente et år som mange holder sånn fast ved 😊

Lykke til til deg! 

AnonymBruker
Skrevet
På 7.3.2019 den 11.15, Havfrue8 skrev:

Hei! Vi har prøvd i 6 PP nå, og nå er vi inne i den 7. prøveperioden. Jeg lurte på om dere hadde noe form for "sjekkliste" man bør gå gjennom når man prøver å få barn?

Jeg har eggløsningstester, men denne perioden har jeg enda ikke fått EL (dag 21 etter første dag med mens). Jeg har også slengt meg på hostesaft-trenden og tar en spiseskje hver dag frem til EL.

Var hos legen i forrige uke og tok noen allergiprøver, jeg spurte også om han kunne sjekke om "alt var i orden" da vi prøvde å få barn. Fikk blodprøvene tilbake med melding om at alt var ok. Nå er jeg litt usikker på hva det var han egentlig sjekket opp. Etter litt googling ser jeg at flere har sjekket hormon-nivåer også.

Hva var det første dere gjorde da dere startet prøvingen??

Hilsen litt sliten..

Begyn med jod og folat om du ikke allerede bruker det. Utover det er det bare å prøve å smøre seg med tålmodighet.

Anonymkode: 4fc94...356

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...