Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Én uke etter fristen ? Eller skal man helst ikke mase på de? 

Anonymkode: d0960...f7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er masete. De tar kontakt om de er interessert 

Anonymkode: 25187...665

Skrevet

Skal du bare ringe de for å få svar så blir det masete. De tar kontakt om du er aktuell.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Én uke etter fristen ? Eller skal man helst ikke mase på de? 

Anonymkode: d0960...f7e

Jeg mener det er hensiktsmessig å ta en telefon. Pleier da å høre hvordan de ligger an i prosessen og gjerne vise litt entusiasme for jobben. Legger aldri opp til en lengre prat - med mindre de tar initiativ til det.

PS: Jeg legger dog alltid til grunn det de har sagt på intervjuet. Sier de at det gjerne tar 2-3 uker før de har et svar venter jeg jo tilsvarende før jeg ringer. Har de ikke sagt noe spesielt synes jeg det er ok etter en uke.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, The Kitten skrev:

Skal du bare ringe de for å få svar så blir det masete. De tar kontakt om du er aktuell.

Forsåvidt enig med dette. Når jeg ringer "krever" jeg ingenting, men mer etterspør det de vet på nåværende tidspunkt.

Forøvrig har vi en nyansatt i firmaet jeg jobber i nå som fikk jobb nettopp fordi hun viste interesse også etter intervjuet.

Skrevet

Det kommer an på jobben, for noen arbeidsgivere vil det være veldig forstyrrende og kan være ødeleggende i prosessen, mens andre vil synes det er positivt. 
Noen steder er dem i gang med intervju en uke etter fristen, andre steder tar det flere uker å gå igjennom søknadene. 
Husk også på at det er vinterferie denne uken flere steder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt. Det er ikke masete, og om de ikke har begynt å se på søknadene enda så vil de huske navnet ditt når de ser den.

Anonymkode: f5f2f...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...