Annie78 Skrevet 14. april 2005 #1 Skrevet 14. april 2005 Nå begynner vi å få svar på invitasjonene, og det er noen som tydeligvis heller vil prioritere ferie enn bryllupet vårt..... :-? Derfor blir vi litt færre gjester enn hva vi har regnet med, og jeg lurer litt på en ting; Kan jeg da be tre av mine venninner til middag i tillegg til kaffen, sånn på etterskudd, eller blir dette litt for teit? De er bedt til kaffen fordi det rett og slett ikke ble plass i lokalet, og det var flere venninner, som nå har takket nei, som skulle komme, og vi kunne ikke gjøre forskjell på dem. Blir det rart om jeg ringer og sier jeg gjerne vil at de skal komme til middagen og? Vil de føle seg "annenrangs" og litt uttafor, tror dere? Trenger noen synspunkter.....
Grooo Skrevet 14. april 2005 #2 Skrevet 14. april 2005 Jeg synes du kan gjøre det. Jeg hadde blitt veldig glad og takket ja! Men jeg vet at enkelte synes det er litt frekt, foreldrene mine har sagt nei to ganger når de har blitt bedt sånn etterpå...
Gjest Melk Skrevet 14. april 2005 #3 Skrevet 14. april 2005 Ja, det er såpass lenge til at det synes jeg går fint. Men du kan jo legge det frem litt ydmykt.
Blueberry Skrevet 14. april 2005 #4 Skrevet 14. april 2005 Jeg synes at du godt kan spørre de. De blir sikkert kjempeglade. Men forklar situasjonen...det tror jeg er lurt...brudepar må alltid prioritere, og det er noe alle bør skjønne.
Snutus Skrevet 14. april 2005 #5 Skrevet 14. april 2005 Jeg synes at du godt kan spørre de. De blir sikkert kjempeglade. Men forklar situasjonen...det tror jeg er lurt...brudepar må alltid prioritere, og det er noe alle bør skjønne. Enig i dette.
Annie78 Skrevet 14. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2005 Jeg synes du kan gjøre det. Jeg hadde blitt veldig glad og takket ja! Men jeg vet at enkelte synes det er litt frekt, foreldrene mine har sagt nei to ganger når de har blitt bedt sånn etterpå... Er det ikke forskjell på om de blir bedt først til kaffe og siden i middag i tillegg, og det å ikke bli bedt i det hele tatt først og så bli bedt som ekstragjester etterpå? I det siste tilfellet hadde ikke jeg kommet, med mindre det hadde vært gode grunner.... Takk for svar alle sammen. Må tenke noen dager, så ser jeg hva jeg gjør...
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #7 Skrevet 14. april 2005 er det lov å spørre hvor mange som har takket nei, og da hvor mange dere blir til middag??? vi er nemmelg i samme situasjon...
Gjest Annie78 ikke innlogget Skrevet 15. april 2005 #8 Skrevet 15. april 2005 Foreløpig er det 11 som ikke kommer i alt...av 90... Men av disse er det minst 7, foreløpig, som ikke kommer til middagen. De andre er kaffegjester. I utgangspunktet var vi ca. 65 til middag (husker ikke det nøyaktige tallet...) og resten til kaffe. Tror ennå det er i alle fall 4-5 som ikke kommer til middagen, men håper selvsagt at de kommer! Synes det begynner å bli mange som ikke kan...men mange må reise langt, så......... Andre sier de har ferie...
ikka2011 Skrevet 15. april 2005 #9 Skrevet 15. april 2005 HEI! Vi er så uheldige at det er sett opp slektstevne samme dato så brylllupet! Så vi sente ut inbydelser tidligt slik at viss mange prioriterer Slekstevnet, kunne vi etter be søskenbarn så vi skulle ønske vi kunne bedt, men på grunn av grense på 75 ( har bedt 75) i lokalet. Ikke kunne be. Og håper at dei vil fårstå avgjørelsen vår viss dei blir bedt i etterkant!
Gjest Madam Felle Skrevet 15. april 2005 #10 Skrevet 15. april 2005 Det med ferie må en regne med, når en legger bryllupet midt i fellesferien. Vi gifter oss den 2 juli, og regner med at en del ikke kan komme på grunn av ferie. Nærmeste familie er selvskrevne, men venner får gjerne prioritere ferie for vår del, så lenge forloverene våre kommer. Selvfølgelig kan du invitere venninnene dine, men ta det ikke negativt om de ikke ønsker å komme på det grunnlaget. Er ikke alltid like greit å bli invitert som reserve.
Mistyen Skrevet 15. april 2005 #11 Skrevet 15. april 2005 Da vi giftet oss, var det en begrensning på plass til middagsgjester på 100. Da det var to par som meldte avbud til middagen, inviterte vi to av de parene som skulle komme til kaffen, til middag i stedet. Det ble ingen sure miner a det - tvert i mot! Jeg tror cluet er å forklare det på en skikkelig måte, og om de føler seg annenrangs får det bli dems problem, vel
Trampe Skrevet 15. april 2005 #12 Skrevet 15. april 2005 Jeg synes at du godt kan spørre de. De blir sikkert kjempeglade. Men forklar situasjonen...det tror jeg er lurt...brudepar må alltid prioritere, og det er noe alle bør skjønne. Helt enig. Hvis du legger frem problemet ditt, og understreker at de ikke er annenrangs på noen måte, bør det ikke oppstå noen problemer...
carina81 Skrevet 15. april 2005 #13 Skrevet 15. april 2005 Jeg ble bedt til et bryllup da det ble en plass ledig etter de fikk et avslag på innbydelsen. Jeg var ikke bedt på kaffe heller i utgangspunktet. Ble veldig glad for å bli bedt, og følte meg ikke annenrangs gjest!! Men vi var riktignok ikke like nære venner da de sendte ut invitasjoner, men ble det etterhvert. Derfor ville hun veldig gjerne at jeg skulle komme da det ble en plass ledig. Så det går helt fint å invitere senere, bare du forklarer grunnen til at de ikke ble bedt i første omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå