Gå til innhold

Hvor mye tid bruker du i stallen hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye rir du på hesten din?

Anonymkode: ca990...2f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hesten får fri en dag i uka (om han er frisk, så klart. Er han syk får han selvsagt fri). Rir en time +/- hver dag, kommer litt an på hvor anstrengende arbeid vi gjør.

Jeg bruker MYE tid i stallen, rett og slett fordi det er min favorittplass! Elsker å stelle og stulle med og rundt hesten, og han elsker mitt selskap❤️

Anonymkode: 061a6...055

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadd hest varierte det hvor mye vi trente. På bane trente vi i ca 1 time. Turene kunne vare i alt fra en time til 2-3, men da tilpasset vi aktivitetsnivået deretter. 

Var i stallen om morgenen (foret og slapp ut selv), på ettermiddagen var det møkking og klargjøring av mat etc til kvelden. Evt så satt vi å pusset saltøyet og skravlet hvis bi var flere der samtidig. Så alt i alt brukte jeg vel alt mellom 1-3 timer med stallarbeid, det varierte altså veldig. Men totalt med ridning og arbeid brukte jeg vel 4 timer ish 😅 

Anonymkode: 7e89a...c98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har dem på utegang. Vi rir/kjører 1-3 timer 4-5 dager i uken. Bruker sikkert +en time på å stelle hestene, samt legge ut mat. 

Anonymkode: 658cd...339

• Liker 1
Skrevet

Pleide bruke 30-90 minutter på trening av hesten, 10-20 minutter på stell før/etter trening alt etter hvor svett den ble, og hvilket vær det var, og så 20 min på stallarbeid. 

Så kom det ofte en times kaffedrikking i tillegg, og eventuelt noe ekstra tid om man måtte møkke luftegården, måkke snø, pusse utstyr etc, og da måtte det enda litt mer kaffedrikking til. 
Så alt fra 20 minutter til 8 timer var vanlig for meg da jeg hadde hest. 

• Liker 2
Skrevet

2 timer i ukedagene, en del mer i helgene. Siden hestene går på utegang kan jeg slippe unna med bare 45 minutter om jeg har dårlig tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde hest og hun var frisk (hun var gammel og ble pensjonist og ikke ridbar de siste årene), brukte jeg ca 3 timer hver dag. Det inkluderte da tur, møkking, stell og foring. 

Anonymkode: 299fa...d70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

6 timer kanskje

Har friesere, som krever ENDEL stell. Så bruker fort 2 timer bare på stell. Deretter 1 times trening på hver

Anonymkode: 94a01...edc

• 2 uker senere...
Skrevet

Har 2 travere på 5 og 12 år. I tillegg står det en 17 år gammel spranghest der som en annen eier. 

Trener traverene minimum annenhver dag (om ikke været er for dårlig) alt fra 40 min til halvannen time. De går masse ute (ca 90 måls uteområde på høst og vinter) men det går fort alt fra 2 til 6 timer i stallen hver dag. Er jo utrolig koselig å bare "henge" med dem ute, kose, klø og dulle. På fine dager går det enda mer tid til rydding, vasking etc og så klart masse prat. 😂

Er det travløp så går hele dagen og godt utover kvelden. 

Kunne aldri tenkt meg et liv uten hest igjen. 🐴❤️

• Liker 1
Gjest B_K_W
Skrevet

Bruker fra 10 min(bare innom og møkker) til 1,5 timer. Har en 2 årig ridehest som ikke gjøres så allverdens med enda. Longerer noe og leier på korte turer, et par dager i uka. 

AnonymBruker
Skrevet
På ‎07‎.‎03‎.‎2019 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Hvor mye rir du på hesten din?

Anonymkode: ca990...2f7

Dette er lenge siden, men brukte være i stallen i par, tre timer daglig. På vinteren ble det lite riding, men desto mer tid i stallen, og hestene gikk fritt på gårdsplassen med hundene. 

Anonymkode: 82c09...fa2

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er lenge siden, men brukte være i stallen i par, tre timer daglig. På vinteren ble det lite riding, men desto mer tid i stallen, og hestene gikk fritt på gårdsplassen med hundene. 

Det gjorde de også på sommeren. De fikk gå turer med oss løse sammen med hundene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...