AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Del Skrevet 7. mars 2019 Er det flere enn meg som syns verden er blitt et kaldere sted? Kan ha sammenheng med at jeg er blitt eldre, er midt i 40-årene. Men jeg tviler på at det er bare det. Jeg forsøker å være høflig og hyggelig i møte med mennesker, men opplever at folk er utakknemlige og til tider frekke. Og dem jeg har stilt opp for gang på gang, virker ikke å bry seg når livet går bra. Ungene mine er tenåringer, ser at de er veldig opptatt av mobilene sine. Det er egentlig lite besøk av venner. De inviterer ofte venner hjem, og da kommer de og nyter av vår gjestfrihet, men lite respons tilbake. Samme føler jeg med oss voksne. Sitter folk i hvert sitt hus, og har nok med seg selv? Ønsker ærlige svar. Anonymkode: d39cc...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Del Skrevet 7. mars 2019 Jupp, synes samfunnet er er kaldt sted. At jenta mi på to år får stygge blikk fordi hun ikke sitter musestille og ikke lager en lyd på café, men heller snakker med meg og ler, mens kjerringa på 50 snakker høyt selv, sier seg selv at jeg ikke har mye til overs. Anonymkode: 56fad...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Del Skrevet 7. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jupp, synes samfunnet er er kaldt sted. At jenta mi på to år får stygge blikk fordi hun ikke sitter musestille og ikke lager en lyd på café, men heller snakker med meg og ler, mens kjerringa på 50 snakker høyt selv, sier seg selv at jeg ikke har mye til overs. Anonymkode: 56fad...594 Veldig enig! Anonymkode: b26af...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. mars 2019 #4 Del Skrevet 7. mars 2019 Verden har alltid vært et kaldt sted. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Del Skrevet 7. mars 2019 Jeg synes folk flest er hyggelige jeg. Klart noen er sure og vanskelige, men sånn har det alltid vært. At barn og ungdom ikke er så mye på besøk til hverandre handler om teknologi, de trenger ikke for de snakker med hverandre på telefonen via chat, snap ol. Jeg er snart 40 år, synes ikke det er noe merkbar forskjell. Og de som er sure og vanskelig er bare å ignorere eller fortelle dem at de er uhøflige, kommer an på relasjonen man har til dem. Anonymkode: c3672...7ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Del Skrevet 7. mars 2019 Jeg synes ikke vi lever i et kaldt samfunn, og jeg er ganske ung om det er relevant. Møter på mange hyggelige mennesker nesten hver gang jeg går utenfor døren. Anonymkode: b99a2...2dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Del Skrevet 8. mars 2019 Er definitivt kaldere. Folk bryr seg mindre. Anonymkode: cccdd...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Del Skrevet 8. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er definitivt kaldere. Folk bryr seg mindre. Anonymkode: cccdd...55d Kommer veldig an på hvor man bor. Det er forskjell på et "boområde" og bygd. Det jeg bodde tidligere var det naturlig å snakke med folk i køen i kassa. Her jeg bor nå unngår folk blikk. Her har folk ingenting til felles annet enn postnummer. Ingen felles historie, opphav, kultur. Og da blir det et område hvor folk er bosatt. Ikke noe mer. Finne frivillig til en velforening er det bare å glemme. Anonymkode: badc2...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Del Skrevet 8. mars 2019 Føler det samme, samholdet er ikke som før, tror alle årene med sosialisme har fått folk til å glemme å ta ansvar selv, tenke selv og engasjere seg i andre mennesker. Det er blitt et liksomsamfunn, hvor vi jobber påtvunget i grupper vi ikke hører hjemme i, og ønsker fred når vi endelig kan få det. Håper på en lang høyrebølge som kan endre selve fundamentet i samfunnet, slik at enkeltmenneskene igjen kan få overskudd og frihet til engasjere seg som enkeltmennesker igjen. Anonymkode: 6c93e...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 8. mars 2019 #10 Del Skrevet 8. mars 2019 Verden er kaldere, har lagt merke til det over flere år. Og det blir bare verre og verre føler jeg. Hvor alt skal måles i penger og materielle goder, og mennesker blir glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #11 Del Skrevet 8. mars 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Føler det samme, samholdet er ikke som før, tror alle årene med sosialisme har fått folk til å glemme å ta ansvar selv, tenke selv og engasjere seg i andre mennesker. Det er blitt et liksomsamfunn, hvor vi jobber påtvunget i grupper vi ikke hører hjemme i, og ønsker fred når vi endelig kan få det. Håper på en lang høyrebølge som kan endre selve fundamentet i samfunnet, slik at enkeltmenneskene igjen kan få overskudd og frihet til engasjere seg som enkeltmennesker igjen. Anonymkode: 6c93e...214 Er ikke dette litt selvmotsigende? Anonymkode: af2ba...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå