Gå til innhold

Cottage Cheese, variasjoner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske glad i CC, liker at det er magert og proteinrikt, men trenger litt tips til variasjoner til måltider der CC er minst halvparten av måltidet.

Jeg har for det meste laget CC med frukt eller syltetør, for eksempel CC+eple+kanel, CC+appelsin, CC+syltetøy og noen mandler.

Har dere andre tips?

Anonymkode: f9039...22f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har CC i havregrøten min hver dag. Koker havregryn med vann og ett egg, deretter vender jeg inn varme skogsbær og CC, og topper med kanel og peanøttsmør. Jeg liker også å blande CC med mager vaniljekesam, banan og valnøtter. Det er hovedsakelig det jeg bruker CC til for tiden, men det er jo et hav av muligheter. Proteinrundstykker, bruk det istedenfor ostesaus i lasagne. 

Sjekk ut Linda Stuhaug, hun la ut et blogginnlegg med over 20 ulike oppskrifter med cottage cheese. Kanskje du finner noe der! 

Skrevet

Har spist det en del som pålegg på rugsprø, med et ganske tjukt lag av CC

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager meg frokost/lunsj som består av ca 60% CC og 40% kesam, blåbær og tørket kokosflak. Noen ganger har jeg også kanel på. Supergodt og mettende!

Anonymkode: 44a61...ef9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg kjøper Helios økologisk eplemos (som er usøtet, men naturlig søt), og har på cottage cheesen sammen med en glutenfri frokostblanding som heter Kick, som minner om kjekssmuler, så blir det en sunn variant av tilslørte bondepiker.

Ellers kjøper jeg helst ricotta, som ligner på cottage cheese men har mer kremostkonsistens, og blander med tunfisk, for en sunnere variant av tunfisksalat.

Ellers liker jeg å blande cottage cheese inn i sånn broccolisalat som er laget på creme fraiche, for å få inn proteiner.

Anonymkode: 46829...a3f

Skrevet

Bland inn cc i eggene når du lager omelett, det er ganske godt.

Skrevet

Jeg lager guacamole av avocado, cottage cheese, hvitløk og krydder, spiser det sammen med tomatskiver. Men det er er vel ikke akkurat magert :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker det i spinatpai.

Anonymkode: 830a5...a7b

AnonymBruker
Skrevet

Bak rundstykker med det i. Ellers så er jeg utrolig glad i cc+yoghurt naturell+frø. Knekkebrød med cc+sylteagurk er også noe av det beste jeg vet!

Anonymkode: e1f2e...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...