AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Har fire uker igjen, jobber på et travelt sykehus. Har slitt med selvmordstanker hele livet, og er veldig deprimert. Psykolog får jeg ikke, så er skikkelig ut å kjøre nå, veldig sliten. Men har bare 3 måneder igjen av studiet, og jeg orker ikke gi meg nå på tampen. Har dere noen tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom disse siste vaktene? Vil helst ikke være åpen med skolen, i tilfelle det kan gå utover praksisen. Jeg trives ikke som student, men elsker jobben og får veldig gode skussmål. Tror jeg skal klare meg greit i jobben til sommeren. Takk for svar dere Anonymkode: 312e3...30a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Prøv å ta ting dag for dag. Belønn deg selv. Om det så er å spise smågodt hver dag, som jeg kan gjøre i vanskelige perioder😅 Kanskje du kan planlegge en ferietur eller noe slikt som belønning når du er ferdig? Så har du noe å glede deg mazse til? Reis til et sted du har ønsket p dra til lenge, en spahelg med noen, en hyttetur eller noe slikt. Jeg skjønner at det et forferdelig vanskelig, målstreken er ikke så langt borte, selv om det kan føles slik. Stå på, jeg vet at du kan klare dette. Kanskje du også burde informere noen som står nær deg om hvor vanskelig du har det nå, en person som kan gi ekstra støtte? Tenk på at selv om det er vondt og vanskelig nå, så kommer du til å angre om du gir deg når du er så nær målet ditt. Du er en fighter og har klart deg så langt, bare hold ut litt til👍 Anonymkode: c6451...c2e 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Oppsøk og snakk med fastlegen eller dra til legevakt om dette er akutt. Anonymkode: 986e3...7b9 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppsøk og snakk med fastlegen eller dra til legevakt om dette er akutt. Anonymkode: 986e3...7b9 Jeg har hatt det slik siden jeg var 5, har vært hos fastlegen som sa jeg skulle snakke med rask psykisk helsehjelp. De har tre måneders ventetid.. Vurderer å snakke med studierådgiver Anonymkode: 312e3...30a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøv å ta ting dag for dag. Belønn deg selv. Om det så er å spise smågodt hver dag, som jeg kan gjøre i vanskelige perioder😅 Kanskje du kan planlegge en ferietur eller noe slikt som belønning når du er ferdig? Så har du noe å glede deg mazse til? Reis til et sted du har ønsket p dra til lenge, en spahelg med noen, en hyttetur eller noe slikt. Jeg skjønner at det et forferdelig vanskelig, målstreken er ikke så langt borte, selv om det kan føles slik. Stå på, jeg vet at du kan klare dette. Kanskje du også burde informere noen som står nær deg om hvor vanskelig du har det nå, en person som kan gi ekstra støtte? Tenk på at selv om det er vondt og vanskelig nå, så kommer du til å angre om du gir deg når du er så nær målet ditt. Du er en fighter og har klart deg så langt, bare hold ut litt til👍 Anonymkode: c6451...c2e Tusen takk for svar, du er skikkelig god ❤️ Jeg har allerede en reise jeg skal på, men er liksom så nede at jeg ikke klarer å glede meg til noe på en måte. Setter uansett pris på så fine ord, blir helt rørt! -TS Anonymkode: 312e3...30a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar, du er skikkelig god ❤️ Jeg har allerede en reise jeg skal på, men er liksom så nede at jeg ikke klarer å glede meg til noe på en måte. Setter uansett pris på så fine ord, blir helt rørt! -TS Anonymkode: 312e3...30a ❤️ Kjenner meg så igjen i at det er vanskelig å glede seg til ting når man er nedfor. Jeg håper virkelig at alt ordner seg for deg! Til tross for at du ikke kjenner noen glede, så prøv å minne deg selv på at det helt sikkert blir en hyggelig tur, hvor du kan senke skuldrene helt og bare nyte fridagene. Det er ikke alle i din situasjon som klarer å studere og være i praksis. Det er skikkelig tøft når man sliter psykisk og har tunge tanker som drar deg ned. Og tenk at det "bare" er 3 mnd igjen, så kan er du ferdig for godt! Jeg synes det er veldig bra at du trives i jobben i det minste, det er jeg glad for. Hold ut! 🙏❤ Anonymkode: c6451...c2e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 Kjenner meg igjen! Praksis kan være skikkelig dritt. Ble ferdig sykepleier i fjor, likte absolutt ingen av praksisene. Det er en fæl og usikker situasjon å være i, og man blir ofte ikkE inkludert så bra som student følte jeg. Flere hadde det litt sånn. Nå jobber jeg på sykehus, og det er 100 ganger bedre enn å være student, selv om det er krevende på sin måte. Hold ut, det blir bedre ☺️ Anonymkode: fd3b8...044 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har hatt det slik siden jeg var 5, har vært hos fastlegen som sa jeg skulle snakke med rask psykisk helsehjelp. De har tre måneders ventetid.. Vurderer å snakke med studierådgiver Anonymkode: 312e3...30a Det er fint at du vurderer å snakke med noen, men hva tenker du at studierådgiver skal hjelpe deg med? De jobber ikke akkurat med helsehjelp. Studentsamskipnaden har kanskje lavterskeltilbud der du bor. I Trondheim feks har de både psykologer og sykepleiere man kan få time til ganske kjapt uten henvisning. Anonymkode: 8f812...75c 1
Zaga Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 De har sånn psykiatrisk sykepleier i kommunen du bor i antar jeg. Håper det ikke er så lang ventetid der. Har de helsesøster på skolen eller noe sånt? Det å slite psykisk er ikke lett når man går på skole. Husker selv at det var en fæl tid. Håper tiden går fort til du er ferdig på skolen og håper du finner noe å se frem til i hverdagen også. Klem til deg.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fint at du vurderer å snakke med noen, men hva tenker du at studierådgiver skal hjelpe deg med? De jobber ikke akkurat med helsehjelp. Studentsamskipnaden har kanskje lavterskeltilbud der du bor. I Trondheim feks har de både psykologer og sykepleiere man kan få time til ganske kjapt uten henvisning. Anonymkode: 8f812...75c Takk for svar, tenkte kanskje hun kunne henvise til psykolog ja Og til dere andre, Tuusen takk for svar! Jeg er så takknemlig, litt lettere og hver gang det er vanskelig kommer jeg inn hit og leser. Tusen, tusen takk ❤️ Anonymkode: 312e3...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå