Gå til innhold

Svigerinne som alltid MÅ lage bølger.,

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er poenget med tråden?? :blink:

Anonymkode: bef98...b38

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun er nok misunnelig! Hennes største ønske er nok å være så hederlig og raus som deg ts. 

Anonymkode: 735db...21a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner er kvinners verste fiende.. det ser du tydelig på de idiot-svarene du hae fått her 😂 vet ikke hvorfor hun er sånn, men som du ser her, så digger enkelte folk å være ekle uten noen spesiell grunn! 

Anonymkode: f97e8...5cc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er kvinners verste fiende.. det ser du tydelig på de idiot-svarene du hae fått her 😂 vet ikke hvorfor hun er sånn, men som du ser her, så digger enkelte folk å være ekle uten noen spesiell grunn! 

Anonymkode: f97e8...5cc

Jeg har merket meg dette :) Godt mulig det er et rovdyr instinkt, hvor kvinner som står litt utenfor flokken, automatisk blir hakket på. Den minste tegn på "feil" eller "svakhet", og du får dem etter deg.. For min del har jeg alltid tatt folk som er sårbare, under vingene. Har varslet lærere før om elever som har vanket alene, og eller blitt mobbet. Det koster ingenting å bry seg.

Tror kanskje flere i tråden her har opplevd å bli tråkket på selv, uten at så mange brydde seg eller trodde på dem. Skuffelsen/sviket vil derfor sitte godt i sinnet, og som senere blir tatt ut på andre svake. 

TS

Anonymkode: f7128...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har merket meg dette :) Godt mulig det er et rovdyr instinkt, hvor kvinner som står litt utenfor flokken, automatisk blir hakket på. Den minste tegn på "feil" eller "svakhet", og du får dem etter deg.. For min del har jeg alltid tatt folk som er sårbare, under vingene. Har varslet lærere før om elever som har vanket alene, og eller blitt mobbet. Det koster ingenting å bry seg.

Tror kanskje flere i tråden her har opplevd å bli tråkket på selv, uten at så mange brydde seg eller trodde på dem. Skuffelsen/sviket vil derfor sitte godt i sinnet, og som senere blir tatt ut på andre svake. 

TS

Du er jo en reinkarnasjon av Jesus du

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så veldig vanskelig å få med seg essensen av oppførselen hennes når du nekter å fortelle hva hun driver med. Hadde vi fått vite litt mer der så hadde vi sett om det faktisk er hersketeknikker. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har en sånn i familien vår også. Blir feil å si at hun elsker drama, for hun har tydeligvis et problem.. 

Hun har plaget søsteren til mannen sin i all tid siden de ble kjent. Falskhet, misunnelse, sjalusi, løgner, ryktespredning, humørsvingninger og ikke minst bestevenn/fiende i løpet av sekunder. Søskenbånd har blitt ødelagt pga henne.. og "offeret" har faktisk ikke gjort noe som helst, og har faktisk ingen skyld. 

Vi tror at hun kanskje ser på sin svigersøster som en konkurranse, fordi hun har lav selvtillit. Derav alle intrigene.. 

Hun får heldigvis hjelp nå. 

Kanskje det er tilfellet hos dere også? Jeg tror du gjør lurt i å ikke bry deg, og ta avstand. Bare ikke gjør henne til en fæl person, for kanskje hun sliter litt emosjonelt. Da trenger hun mennesker rundt seg som ser forbi dette.. da vil det kanskje avta litt.. 

Anonymkode: 57096...331

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.3.2019 den 3.13, AnonymBruker skrev:

Hun har siden fra dag 'en av mislikt meg, og styrt på så mye at jeg valgte tilslutt å kutte henne ut. Jeg og min lille kjernefamilie lever nå et lykkelig og konfliktfritt liv med ungeflokken vår. 

Men.. Det stopper ikke der.

Til tross for at jeg valgte å trekke meg unna bråk og spetakkel, så velger hun fremdeles å sender stikk i min vei. Hun forsøker i allefall, men jeg føler ikke for å gjengjelde noe av dette :) Behovet er rett og slett ikke der. Men jeg tar meg selv i å undre på hvorfor hun gidder å holde på? Hvorfor kan enkelte ikke la andre være i fred, når de selv har skylden for at ting har blitt som det har blitt? 

Vel, hun hater meg ja. Såppas har jeg fått med meg. Så da er jeg vel ikke noe tap for henne da.. Forskjellen er bare at jeg forholder meg fredelig opp i det hele :) Skulle vi uheldigvis møtes, så forholder jeg meg hyggelig for barnas skyld. Men svigerinnen er ikke slik. Hun ser vekk, og kommer med stikk og hersketeknikker.. Hun prøver hardt å behandle meg som en liten lort. 

Hvorfor gjør hun dette når jeg likevel ikke er i livet hennes? Jeg lager da ingen bråk..

Hilsen ei som undrer..

Ønsker meg konkrete eksempler for å kunne svare. 

Anonymkode: 3ef24...14c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ei sånn svigerinne.. Men hun hater meg pga min direkte og kanskje til tider krasse måte å prate på setter hennes ganske såre personlighet til ansvar. Hun har alltid blitt bært på gullstol noe som har gjort henne egentlig mest til et offer. For hvordan kan et voksent menneske fungere i samfunnet om hun tror at alle skal danse til hennes fele. Så jeg får først og fremst vondt av henne. Men samtidig så kommer ikke jeg til å føye meg pga dette.

Hun kan stå på åpen gate å hyle og skrike. Ta til seg ting som ikke er hennes og få raserianfall om noen sier ifra at dette ikke er innafor.

Jeg kan være ei skikkelig hurpe når noen strekker strikken for langt ovenfor de jeg setter høyest. Slik som min samboer. 

Så jeg har bare måtte ta et valg. Enten gå på kompromiss med meg og alt jeg tror på, samt samboeren min. Eller si ifra at nå får det være nok offerspill.. 

valget falt på å bli upopulær.. Det svir jo litt, men jeg passer på å alltid ha riktig motiv for det som blir sagt. Slik at både samvittigheten min er god, og jeg kan stå for alt.. Så til tross for hurpetendenser... 

Så jeg kan ikke blame henne for alt hun kaller meg. Det er ganske forventet.. jeg kommer inn i livet dems og snur opp ned på alt..

Men TS... Den glorifiseringen din av deg selv... lite troverdig... Og ganske smakløs.. Kan garantere at din versjon er ganske annerledes på den andre siden av gjerdet. 

Anonymkode: 7221b...a65

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, Jordbæra skrev:

Det er bare så veldig vanskelig å få med seg essensen av oppførselen hennes når du nekter å fortelle hva hun driver med. Hadde vi fått vite litt mer der så hadde vi sett om det faktisk er hersketeknikker. 

Forstår du ikke at hun ikke vil si det fordi hun ikke ønsker å bli avslørt? Hun har vel sagt det et par ganger nå. 

Anonymkode: 75bf1...b5d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.3.2019 den 3.13, AnonymBruker skrev:

Hun har siden fra dag 'en av mislikt meg, og styrt på så mye at jeg valgte tilslutt å kutte henne ut. Jeg og min lille kjernefamilie lever nå et lykkelig og konfliktfritt liv med ungeflokken vår. 

Men.. Det stopper ikke der.

Til tross for at jeg valgte å trekke meg unna bråk og spetakkel, så velger hun fremdeles å sender stikk i min vei. Hun forsøker i allefall, men jeg føler ikke for å gjengjelde noe av dette :) Behovet er rett og slett ikke der. Men jeg tar meg selv i å undre på hvorfor hun gidder å holde på? Hvorfor kan enkelte ikke la andre være i fred, når de selv har skylden for at ting har blitt som det har blitt? 

Vel, hun hater meg ja. Såppas har jeg fått med meg. Så da er jeg vel ikke noe tap for henne da.. Forskjellen er bare at jeg forholder meg fredelig opp i det hele :) Skulle vi uheldigvis møtes, så forholder jeg meg hyggelig for barnas skyld. Men svigerinnen er ikke slik. Hun ser vekk, og kommer med stikk og hersketeknikker.. Hun prøver hardt å behandle meg som en liten lort. 

Hvorfor gjør hun dette når jeg likevel ikke er i livet hennes? Jeg lager da ingen bråk..

Hilsen ei som undrer..

Har lest gjennom tråden og sett at du får masse dritt. Vet ikke hva som er galt med folkene her jeg, men det er visst vanlig å kjede seg når man stikker innom KG på let etter underholdning. og hva er vel mer underholdende enn å mobbe uten å vise hvem man er? Synes folk som gjør sånt er rett igjennom fæle.

Jeg tror at grunnen til at hun gjør dette, er fordi du har kutta henne ut. Jeg tror at hun er sur på deg. Ikke sant? Det virker jo sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du faset henne ut hvorfor fortsetter du å treffe henne? Hvis du tilfeldigvis treffer henne så se vekk. 

Anonymkode: bb6ff...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/8/2019 at 9:44 PM, AnonymBruker said:

TS

Jeg synes du fremstår som litt "bedre enn deg". Kanskje det er dette svigerinnen reagerer på?

Sier ikke at du nødvendigvis er slik eller at jeg oppfatter deg sånn, men at djeg ser at det er mulig å oppfatte deg på den måten. Kan det være en mulighet at svigerinnen føler du er nedlatende?

Det er umulig for oss å gjette oss frem til hva som er tilfelle, eller oppfatte hva du egentlig vil med tråden, siden du ikke vil fortelle noe om situasjonen annet enn at du er snill og grei. Men er du egentlig så grei som du prøver å fremstille, siden du mener de som svarer deg uten å være enige sliter med svik som sitter i sinnet og tar dette ut på andre svake?

Anonymkode: 3d45f...1c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ei sånn svigerinne.. Men hun hater meg pga min direkte og kanskje til tider krasse måte å prate på setter hennes ganske såre personlighet til ansvar. Hun har alltid blitt bært på gullstol noe som har gjort henne egentlig mest til et offer. For hvordan kan et voksent menneske fungere i samfunnet om hun tror at alle skal danse til hennes fele. Så jeg får først og fremst vondt av henne. Men samtidig så kommer ikke jeg til å føye meg pga dette.

Hun kan stå på åpen gate å hyle og skrike. Ta til seg ting som ikke er hennes og få raserianfall om noen sier ifra at dette ikke er innafor.

Jeg kan være ei skikkelig hurpe når noen strekker strikken for langt ovenfor de jeg setter høyest. Slik som min samboer. 

Så jeg har bare måtte ta et valg. Enten gå på kompromiss med meg og alt jeg tror på, samt samboeren min. Eller si ifra at nå får det være nok offerspill.. 

valget falt på å bli upopulær.. Det svir jo litt, men jeg passer på å alltid ha riktig motiv for det som blir sagt. Slik at både samvittigheten min er god, og jeg kan stå for alt.. Så til tross for hurpetendenser... 

Så jeg kan ikke blame henne for alt hun kaller meg. Det er ganske forventet.. jeg kommer inn i livet dems og snur opp ned på alt..

Men TS... Den glorifiseringen din av deg selv... lite troverdig... Og ganske smakløs.. Kan garantere at din versjon er ganske annerledes på den andre siden av gjerdet. 

Unnskyld meg, men er det et barn du skriver om her? Det andre avsnittet tyder på det. Hadde jeg opplevd voksne mennesker på den måten hadde jeg tenkt en mer alvorlig diagnose. Hallo.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, jeg hadde en sånn svigermor. Jeg tror hun opplevde at jeg tok gutten hennes fra henne, i tillegg til at jeg var bymenneske, mens hun hadde ønsket noen fra bygda, gjerne fra gård, med mer av hennes verdier rundt god hjemmelagd husmannskost og at damene skal ordne i hus og hjem. 

Det ble etterhvert så ille at jeg ikke orket å dra til henne noe mer, og jeg grudde meg til hun kom til oss. Det var alltid noe hun hakket på, noe hun ønsket å ødelegge for meg og hun skulle alltid motsi meg uansett hva jeg mente osv. 

Da jeg trakk meg mer unna, ble det naturlig at også samboeren min dro dit mindre, fordi vi fant på andre ting sammen. Jeg presierte selvsagt at han kunne dra til dem, selv om ikke jeg ble med. Dea opplevde hun nok at jeg i enda større grad tok sønnen hennes fra henne, og hun ble enda verre mot meg, og mislikte meg enda mer. I tillegg ble deg vanskelig for meg å snakke med henne, så jeg ble mer sur/mutt og svarte kort når hun kom. Det gjorde jo bare at hun fikk enda mer å ta meg på.

Jeg ser i ettertid at det jeg burde ha gjort er å ta skikkelig samtaler med henne, istedenfor å trekke meg unna, og at det gikk så langt at jeg endret helt personlighet når vi møttes, som at jeg ble mer mutt og innesluttet. Kanskje ville sånne konstruktive samtaler, hjulpet til et bedre forhold  mellom oss, så det hadde sluppet å gå så langt som det gjorde.

Men på det tidspunktet var jeg ikke sterk/tøff nok til det.

Det endte med at jeg ikke orket mer av forholdet, og gjorde det slutt, så jeg har ikke noe med henne å gjøre i dag.

Anonymkode: 42d87...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, SoWhat? skrev:

Unnskyld meg, men er det et barn du skriver om her? Det andre avsnittet tyder på det. Hadde jeg opplevd voksne mennesker på den måten hadde jeg tenkt en mer alvorlig diagnose. Hallo.

Dette er i alder et myndig menneske ja.. men jeg opplever at det er en del brister som ikke er bearbeidet. Har vært fristende å lenge bare ta henne for den hun er for å slippe denne kampen, men etter de to siste stuntene hennes så slukte det såpass mye av meg at jeg følte jeg måtte stå opp for oss. Samboeren min har gjort det før, så hun hater han fra før vi ble sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du ikke at hun ikke vil si det fordi hun ikke ønsker å bli avslørt? Hun har vel sagt det et par ganger nå. 

Sorry altså, men da må hun også forstå at mange har vanskeligheter med å gi henne svar.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Jordbæra skrev:

Sorry altså, men da må hun også forstå at mange har vanskeligheter med å gi henne svar.

Ser ingen steder at TS har klaget på at "mange" har vanskeligheter med å gi svar.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ingen steder at TS har klaget på at "mange" har vanskeligheter med å gi svar.  

Se første side om igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...