Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ser at mange av fagene på ernæring overlapper med første året på medisin. Kan jeg da gå første året ernæring , og når jeg har nok snitt til medsin, få disse fagene godkjent?(andre året)

Anonymkode: 70d3f...6fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du trodde du var lur nå ;). Dette spørsmålet har blitt stilt uendelig mange ganger før deg av håpefulle vordende medisinstudenter. Det ble etterhvert et så stort problem med frafall fra ernæring og tannlege at de strammet inn på muligheten for over. Hva som er gjeldende praksis i 2019 kan jeg ikke svare på, men etter alle solemerker er det neppe blitt slakkere. For at det eventuelt skal gå, er du prisgitt at det er plass til deg på andreåret, og det har du ingen garantier for at det er. 

Anonymkode: 453b1...f95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, du trodde du var lur nå ;). Dette spørsmålet har blitt stilt uendelig mange ganger før deg av håpefulle vordende medisinstudenter. Det ble etterhvert et så stort problem med frafall fra ernæring og tannlege at de strammet inn på muligheten for over. Hva som er gjeldende praksis i 2019 kan jeg ikke svare på, men etter alle solemerker er det neppe blitt slakkere. For at det eventuelt skal gå, er du prisgitt at det er plass til deg på andreåret, og det har du ingen garantier for at det er. 

muligheten for overgang***

Skrevet

Selvsagt får du fritak for tilsvarende fag du har tatt tidligere. Men du blir ikke automatisk flyttet opp av den grunn. Det er avhengig av om det er plass, og der er det nok flere om beinet.

AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke flyttet over hvis det var planen. Du må søke opptak til medisin på lik linje med alle andre i samordna opptak, og dersom du kommer inn og aksepterer plassen kan du begynne å søke fritak for fag. 

Anonymkode: d67a9...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...