Gå til innhold

Bidrag og bidragsforskudd. Hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan forklare meg dette? Prøvd å lese på nav sine sider, men jeg forstår ikke det.

bf skal nå betale bidrag, men han kommer nok ikke til å betale og heller få gjeld. Jeg har fått innvilget bidragsforskudd.

hvordan fungerer dette? Får jeg bidragsforskudd hver mnd, og de gangene han betaler bidrag så får jeg mindre? Eller må jeg hver mnd når jeg ser han ikke har betalt til fristen (25 i hver mnd) så må jeg til innkreving via nav?

Vis han før gjeld, vil jeg da få de pengene han skulle hatt ved evt skattepenger og feriepenger?

Anonymkode: 140cd...391

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nav betaler automatisk. Uavhengig av og får betaler eller ikke, med mindre får har etat før fristen. 

Anonymkode: 9bdb1...dac

AnonymBruker
Skrevet

Hæ, er du sikker på det?

Anonymkode: 140cd...391

AnonymBruker
Skrevet

Bidragsforskudd er med på å sikre at du får et minstebeløp om far ikke betaler. Betaler ikke far får du heller ikke bidrag fra han, men far opparbeider seg gjeld. Når far nekter å betale over tid går det til inkasso som igjen fører til tvangstrekk direkte fra hans lønn. Det er skatteetaten som tar seg av bidrag nå. 

Anonymkode: 09b0d...dd7

Skrevet

Ved bidragsforskudd så får du utbetalt satsen fra Nav mellom den 2 og 6 i mnd, når far begynner bli trukket kommer rest fra han noen dager etter. Er det Nav i hende til utbetalingsdato for forskudd får du alt på en gang.

jeg fikk forskudd først også 1000 kr noen dager etter. 

Nå har jeg mistet forskudd og får ikke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...