AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Håret nå vaskes hver dag hvis det skal se pent ut. Ikke prøvd annet enn en shampo vi fikk anbefalt på apoteket. Vichy. Funker ikke og lukter ikke godt. Trenger sårt noen råd. Dette handler om min datter på 12. Hun det bare ikke fin ut på håret... Sukk... Finnes det en skikkelig bra shampo for veldig fettt hår/hodebunn? Anonymkode: 865b1...25d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Jeg hadde og har dessverre akkurat samme problem som datteren din. Ble mobbet for dette på ungdomskolen. Noen har bare massiv talgproduksjon i hodebunnen. Har enda ikke funnet noen annen løsning enn generelle tips; 1. ikke bruk balsam, foruten tuppene av håret 2. bruk tørrsjampo de dagene hun ikke orker å vaske håret 3. Invester i fine hodeplagg. Det er heldigvis inn med både luer, caps og pannebånd. 4. det kan hjelpe å bleke håret blondt, det gjør håret mindre blankt, men siden hun bare er 12 år er det vel litt tidlig å tenke på. Anonymkode: ae339...794
Pal Fungi Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 (endret) Disse har fått mye bra omtale. Endret 6. mars 2019 av KittyNose
Djungelvrål Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Mange fine tips her men vil også anbefale rensesjampo og la sjampoen sitte i håret 5 min før den skylles ut. Men du får nok ikke gjort så mye med talgproduksjonen. Noe som hjelper for talgproduksjon er isotretinoin men det brukes primært for akne og har mange bivirkninger.......
Gjest Lexie Grey Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Får hun vasket håret skikkelig i hodebunnen? Jeg kan anbefale denne shampoen, den renser utrolig godt og suger til seg urenheter. Veldig god på mitt hår iallefall. Løp og kjøp på Vita, de holder på å selge den ut. Fås også kjøpt på blush.no
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 Jeg ville ha gått over til å vaske det annenhver dag, og bruke tørrshampo dagen hun ikke vasker det. Veldig godt mulig at det blir verre av å vaske daglig. Tar litt tid å venne seg til å vaske det sjeldnere, men ville definitivt ha testet. Husk at tørrshampo gjerne skal suge til seg fett i håret i ca 5 min før det jobbes inn og børstes Kan hun f.eks flette håret dagen hun har i tørrshampo? Da ser man ikke at det er så fett heller. Ellers ville jeg også ha byttet shampo, ville vurdert shampobar som er mildere, og kun bruke balsam i tuppene av håret, aldri i hårbunnen. Har selv hatt veldig fett hår, og merker stor bedring ved å vaske det sjeldnere (er på hver 4. dag ca nå, med tørrshampo i på dag 2 eller 3 vanligvis) Anonymkode: e8735...bf5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Bruk en shampo for fet hodebunn. Masser godt i hodebunnen med fingertuppene og i håret. Skyll og gjenta. Bruk ørlite balsam, men kun i halve lengdene og ut i tuppene. Lufttørke håret. Bruk minst mulig styling. Anonymkode: 9ed36...a6c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Jeg hadde også ekstremt fett hår på den alderen. Vet ikke om det er noen trøst akkurat nå, men det blir bedre. For min del snudde det da jeg var rundt 15. Anonymkode: 20f1a...ecb
Million Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Jeg tror ikke noe annet enn daglig vask nytter i den alderen. Når puberteten gjør inntog, blir håret fett mens du ser på det omtrent. Sønnen min hadde samme problem på den tiden. Ingenting å gjøre med, kropp i pubertet pøser ut fett og talg og alt det der hele døgnet. Bare å vaske for å "holde unna" daglig. Det vil gå over etterhvert, når puberteten enten stabiliserer seg eller er over.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 https://www.vita.no/korres-shampoo-fett-har Vil virkelig anbefale denne. Hadde fett hår døgnet rundt, selv da jeg kom ut av dusjen. Brukte denne som anvist, og endelig var det slutt på fett hår! Anonymkode: 3e6a8...59f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 Tusen tusen takk for alle råd. Her var det mye nyttig. Supert med shampo tips! Skal begynne å prøve en og en.... Tørrshampo brukes ofte men ante ikke at den skal sitte i fem minutter før den greies ut. Igjen takk. Skal gjøre et nytt forsøk nå. Anonymkode: 865b1...25d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 I tillegg til alle de andre gode tipsene du har fått vil jeg anbefale tørrshampoen til big sexy hair. Den er i mine øyne den beste. Anonymkode: 20065...c09
Blingblingtahei Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 Og som en sier her, prøv ut forskjellige frisyrer, fletter og håret opp i hestehale og bun så synes det ikke at det er fett like godt. På YouTube har de mange videoer til forskjellige enkle og fine frisyrer 😊👍 Når man vasker håret ofte så stripper man hodebunnen for talg og forteller dermed kroppen at man må produsere mer talg, så det funker dårlig. I tillegg forandrer man hodebunnens pH verdi til stadighet og irriterer hodebunnen, så skal man vaske det dagelig må man hvertfall sørge for å ha en god shampo. De fra kerastase vet du hvertfall er uten silikon som vil gjøre fett hår mye verre, ofte inneholder butikkshampo silikon for å gjøre håret mykt og blankt for en billig penge. Jenta di er i puberteten og har en stor mengde hormoner i kroppen. Samme hormonene som gir tenåringer kviser gir de også fett hår.. Det er veldig kjedelig, men det vil heldigvis gå over 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå