AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Jeg søker jobb i en annen by enn den jeg bor i nå. Det er ganske dyrt å fly mellom disse byene og jeg har heller ikke mye mulighet pga min nåværende jobb. Noen som har erfaring med dette? Syns en potensiell ny arbeidsgiver at det er ødeleggende for inntrykket dersom vi kun får snakket over telefon eller skype? Anonymkode: 0e026...4d1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Venn av meg bor på Øst-landet og søkte jobb i Finnmark. De hadde skypeintervju først, noe som gikk veldig bra. Han ble da invitert på intervju i finnmark og da dekket de både reise og hotell. Han fikk jobben:) Anonymkode: a5630...c95 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Jeg var på førstegangsintervju over skype siden jobben var 40 mil unna. Funka fint det og jobben ble min Anonymkode: 59e3c...cec
_popcorn_ Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 Det blir mer og mer vanlig med skype-intervjuer. Spesielt førstegangsintervju med potensielle søkere som bor ett stykke unna.
Mann1979 Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 I min bedrift hadde vi nettopp denne problemstillingen. En som hadde søkt en junior-stilling lurte på om han kunne ta intervjuet på Skype fra skiferie i Alpene. Vi avbestilte glatt det intervjuet. Dersom vi innkaller folk til intervju som må reise for å møte oss så betaler vi reiseutgiftene.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 22 minutter siden, Mann1979 skrev: I min bedrift hadde vi nettopp denne problemstillingen. En som hadde søkt en junior-stilling lurte på om han kunne ta intervjuet på Skype fra skiferie i Alpene. Vi avbestilte glatt det intervjuet. Dersom vi innkaller folk til intervju som må reise for å møte oss så betaler vi reiseutgiftene. Ja, det er jo smart strategi...not. Fin måte å skyve fra seg folk som ofte er unge og dyktige. Men Norges dinosaurkultur på mange arbeidsplasser vil straffe seg for en del bedrifter de neste tiårene. De beste søker jobb i utlandet som på sikt vil føre til at store deler av norsk arbeidsliv er ferdig. Anonymkode: afd7e...05a 5
Mann1979 Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 40 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er jo smart strategi...not. Fin måte å skyve fra seg folk som ofte er unge og dyktige. Men Norges dinosaurkultur på mange arbeidsplasser vil straffe seg for en del bedrifter de neste tiårene. De beste søker jobb i utlandet som på sikt vil føre til at store deler av norsk arbeidsliv er ferdig. Anonymkode: afd7e...05a Fungerer bra for oss ja.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, Mann1979 skrev: I min bedrift hadde vi nettopp denne problemstillingen. En som hadde søkt en junior-stilling lurte på om han kunne ta intervjuet på Skype fra skiferie i Alpene. Vi avbestilte glatt det intervjuet. Dersom vi innkaller folk til intervju som må reise for å møte oss så betaler vi reiseutgiftene. Jeg jobber med rekruttering og himler med øynene...🙄 Anonymkode: 99ab0...f52 4
Mann1979 Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg jobber med rekruttering og himler med øynene...🙄 Anonymkode: 99ab0...f52 Jeg himler som regel av folk som jobber med rekruttering så det er gjensidig 😁
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 27 minutter siden, Mann1979 skrev: Fungerer bra for oss ja. Det vet dere jo ikke. Hvis dere ikke gidder å godta noen form for skype/videointervju, så vet dere jo faktisk ikke hvem dere potensielt går glipp av som fremtidige arbeidstakere. Anonymkode: afd7e...05a
Mann1979 Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Det vet dere jo ikke. Hvis dere ikke gidder å godta noen form for skype/videointervju, så vet dere jo faktisk ikke hvem dere potensielt går glipp av som fremtidige arbeidstakere. Anonymkode: afd7e...05a Det sier mye om en person at han ikke gidder å møte opp på intervju. Blir litt som skrivefeil i CV og søknadsbrev med feil adresse. Vi er for øvrig strålende fornøyde med hun vi til slutt ansatte; vi ville helt sikkert ansatt henne uansett.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, Mann1979 skrev: Det sier mye om en person at han ikke gidder å møte opp på intervju. Blir litt som skrivefeil i CV og søknadsbrev med feil adresse. Vi er for øvrig strålende fornøyde med hun vi til slutt ansatte; vi ville helt sikkert ansatt henne uansett. Altså, folk søker på flere jobber nå til dags, og mange intervjuprosesser kan ta veldig lang tid. Å vente på tilbud om et eventuelt intervju etter man har sendt inn søknad kan ta flere måneder, opptil et halvt års tid i noen bransjer. Man kan ikke sette hele livet på vent bare fordi man har søkt hos akkurat dere og holde seg hjemme 24/7. Og det å tilby seg videointervju mens man er på ferie forteller meg heller det motsatte; at man er villig til å bruke litt av sin fritid på en arbeidsgiver. Anonymkode: afd7e...05a 3
Mann1979 Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Altså, folk søker på flere jobber nå til dags, og mange intervjuprosesser kan ta veldig lang tid. Å vente på tilbud om et eventuelt intervju etter man har sendt inn søknad kan ta flere måneder, opptil et halvt års tid i noen bransjer. Man kan ikke sette hele livet på vent bare fordi man har søkt hos akkurat dere og holde seg hjemme 24/7. Og det å tilby seg videointervju mens man er på ferie forteller meg heller det motsatte; at man er villig til å bruke litt av sin fritid på en arbeidsgiver. Anonymkode: afd7e...05a Vi er interesserte i folk som har større ambisjoner enn dette. Forhåpentligvis fikk den aktuelle kandidaten seg jobb i ettertid, han er ikke aktuell for oss.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, Mann1979 skrev: Vi er interesserte i folk som har større ambisjoner enn dette. Forhåpentligvis fikk den aktuelle kandidaten seg jobb i ettertid, han er ikke aktuell for oss. Folk med store ambisjoner reiser ofte en del, både på jobb og fritid, så den må du nok lenger ut på landet med. Ikke minst jobber de mest ambisiøse deler eller store deler av livet sitt i utlandet i virksomheter som går de norske en lang høygang. Om han ikke hadde vært aktuell, så hadde dere vel heller neppe kontaktet han. Men dere høres neppe ut som et sted jeg selv ville søkt meg til uansett. Good day. Anonymkode: afd7e...05a 1
Mann1979 Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Folk med store ambisjoner reiser ofte en del, både på jobb og fritid, så den må du nok lenger ut på landet med. Ikke minst jobber de mest ambisiøse deler eller store deler av livet sitt i utlandet i virksomheter som går de norske en lang høygang. Om han ikke hadde vært aktuell, så hadde dere vel heller neppe kontaktet han. Men dere høres neppe ut som et sted jeg selv ville søkt meg til uansett. Good day. Anonymkode: afd7e...05a Det høres også ut som at du uansett ikke ville vært en aktuell kandidat 😉
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 2 timer siden, Mann1979 skrev: I min bedrift hadde vi nettopp denne problemstillingen. En som hadde søkt en junior-stilling lurte på om han kunne ta intervjuet på Skype fra skiferie i Alpene. Vi avbestilte glatt det intervjuet. Dersom vi innkaller folk til intervju som må reise for å møte oss så betaler vi reiseutgiftene. Kan du nevne hva slags idiotbedrift du jobber hos slik at vi slipper å søke jobb der? Anonymkode: 90024...b30 4
Mann1979 Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan du nevne hva slags idiotbedrift du jobber hos slik at vi slipper å søke jobb der? Anonymkode: 90024...b30 Vil helst ikke si det. Men det er en svært attraktiv arbeidsgiver, som betaler svært godt. Og selvsagt krever mye. Du ville neppe vært aktuell uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 Økende i min bransje, men telefonen er og mye brukt. Tradisjonell interju har aldri vert mye brukt i bedriften jeg jobber i.. Anonymkode: 250ca...8a2
Kragebein Skrevet 8. mars 2019 #20 Skrevet 8. mars 2019 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Kragebein, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå