Gå til innhold

Trenger tips- nattesøvn til 21 mnd gammel jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger som sagt tips 🙏

Mini på 22 mnd er inne i en periode nå, som forsåvidt har vart noen uker allerede, hvor hun våkner 10-15 ganger fra vi legger henne i 18.30-tiden, frem til kanskje sånn 01-02 på natten. Gråter og hyler og sutrer, slutter med en gang vi kommer inn til henne som regel, legger seg til, men starter igjen etter 10-20 min... 
Dette begynte i grunn etter en sykdomsperiode, men nå føler jeg hun er kommet inn i en ond sirkel. Ender med at vi må ta henne opp av sengen til slutt, da er hun blid som en sol og skravler og står i. Så jeg tviler på at hun har fysisk vondt noen plass, bare så det er sagt 😊

Noen som har noen råd i forhold til hvordan vi kan forsøke å snu denne trenden? Mulig vi ikke er strenge nok og går for raskt inn.

Men erfaringen vår med henne er at hun ikke gir seg om man ikke går inn å gjør seg til kjenne, snarere tvert i mot skriker hun bare værre og mer intenst ettersom minuttene går 🤪

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Om hun er blid i sekundet dere løfter henne så må dere være konsekvent. Legg henne ned i sengen og la henne hyle. Jeg plantet meg på gulvet ved siden av sengen og var tilstede, men ga ikke oppmerksomhet. Måtte sove på madrass på gulvet noen netter da. Gikk noen dager så gadd han ikke mer.

Hun tester dere. Når hun ser at hun får oppmerksomhet, løfter henne opp osv så gjør dere akkurat det hun vil: oppmerksomhet og opp av sengen. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, BearMama said:

Om hun er blid i sekundet dere løfter henne så må dere være konsekvent. Legg henne ned i sengen og la henne hyle. Jeg plantet meg på gulvet ved siden av sengen og var tilstede, men ga ikke oppmerksomhet. Måtte sove på madrass på gulvet noen netter da. Gikk noen dager så gadd han ikke mer.

Hun tester dere. Når hun ser at hun får oppmerksomhet, løfter henne opp osv så gjør dere akkurat det hun vil: oppmerksomhet og opp av sengen. 

Jeg passet en venninnes barn og fikk den oppskriften. Legg barnet ned og bre over dyna, men ikke si noe, vær taus. Det holdt med 3-5 ganger.

Anonymkode: 5c384...718

Skrevet

Har prøvd å gå raskt inn, og ikke gjøre noe annet enn å bre over og evt. gi smokk og si «nå er det natta og du må sove» for så å gå ut igjen. Ofte uten å si noe i det hele tatt. Det er det det som regel begynner med, men etter 10-15 sånn ganger føles det liksom håpløst 😓 Har ikke forsøkt madrass, det kan jo være en mulighet.....

Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, Lykkelit11 skrev:

Har prøvd å gå raskt inn, og ikke gjøre noe annet enn å bre over og evt. gi smokk og si «nå er det natta og du må sove» for så å gå ut igjen. Ofte uten å si noe i det hele tatt. Det er det det som regel begynner med, men etter 10-15 sånn ganger føles det liksom håpløst 😓 Har ikke forsøkt madrass, det kan jo være en mulighet.....

Bare sitt der helt stille. Hun får oppmerksomhet når du kommer inn og sier natta en million ganger. Vær tilstede, men ikke gi oppmerksomhet.

Skrevet

22 måneder.......................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...