Gå til innhold

Tanker om KG

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil fram til med dette innlegget. Jeg er veldig nostalgisk av natur, lurer vel kanskje bare på om andre også er det.

Jeg har vært litt av og på på KG de siste 15 årene. Har aldri vært en veldig aktiv bruker, men har vært inne og lest av og til. Tror jeg laget en tråd om "hvordan onanere" en gang i tidlige tenår 😅. Brukte ellers en del tid her da jeg var gravid, samt når jeg har vært i permisjon eller har vært sykemeldt. Nå er jeg tilbake i en slik setting igjen, og jeg blir litt satt ut av hvor nostalgisk det føles å være her. Og litt trist.

Noen brukernavn jeg husker veldig godt, som var veldig aktive før, er plutselig ikke her lenger. Noen har gått bort. For andre har vel bare livet kommet i veien (mange er vel på KG fordi de har mye fritid - når dette ikke lenger er tilfelle er det nok ikke så unaturlig at det blir noe frafall). Noen ble sikkert drittlei, forståelig nok.

I dag har jeg dessuten bladd meg helt tilbake til de bakerste trådene i de forskjellige underforumene, og du verden så annerledes ting var på tidlig 2000-tall (men KG er vel eldre enn dette, eller?). Det har vært utrolig morsomt og koselig å lese disse gamle trådene, og se hvor annerledes ting var - samtidig som det er mange tråder som kunne vært skrevet i dag. Og så er det trist å se hvor få brukere fra disse "gamle" trådene det er som fortsatt er her. Noen har slettet seg, noen har bare ikke vært innlogget på år og dag. Og jeg tenker på hva de endte opp med og hvordan livene deres ser ut, og lurer på om de husker disse digitale sporene de har lagt fra seg her.

Jeg innser at dette er et totalt meningsløst innlegg, men jeg ville bare lufte tankene litt. Er det noen andre som av og til stopper opp og kjenner på slike tanker her inne? Har dere lagt merke til slike endringer som jeg viser til? Er det ikke litt rart å tenke på at kvinneguiden har hjulpet og irritert folk såpass lenge? Og at kvinneguiden etter hvert begynner å bli et fascinerende digitalt..museum?

Anonymkode: c948e...13a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er litt rart å tenke på at barna til dem som skrev på graviditetsforumet i 2002 kanskje er her inne og kommenterer i seksualitetsforumet i dag.. Skjønner hva du mener med digitalt museum, men synes det er fint at de gamle trådene får stå. Egentlig sprøtt at forumet har holdt på så lenge, og fortsatt lever i beste velgående!

Endret av janeikanskje
  • Liker 1
Gjest INGNTNG
Skrevet

Ja, jeg får av og til et lite sug i magen av nostalgi når jeg blar i gamle tråder. I motsetning til deg så pleide jeg å være veldig aktiv i mine yngre dager, og det er både koselig og merkelig å se igjen tråder og brukere fra den tiden. At ting har endret seg er jeg både enig og uenig i, fordi det er veldig mye som er det samme også, siden de grunnleggende mekanismene i oss fortsatt er det samme. Husker spesielt episke krangler med moderatorteamet, og hvor viktig det føltes, slik jeg også ser at brukere gjør nå. 

Den største endringen er kanskje at forumet har blitt mye større. Før så følte jeg at jeg i bunn og grunn "kjente" de mest aktive brukerne, og visste stort sett hva jeg kunne forvente av folk. Nå er det flere brukere, flere menn, flere troll og flere konflikter. Internett har alltid, i mine øyne, hatt en noe aggressiv tone, men den har kanskje blitt noe tydeligere også på KG de siste ti årene. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

og du verden så annerledes ting var på tidlig 2000-tall (men KG er vel eldre enn dette, eller?). 

Det er nok ikke noe særlig eldre enn det nei. 

Så rart som det er å tenke på, er ikke internett for folk flest så mye eldre enn 20 år, og jeg tror utgangspunktet for kvinneguiden (bryllusguiden) ble startet i 1999.

Anonymkode: c538b...9fc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke noe særlig eldre enn det nei. 

Så rart som det er å tenke på, er ikke internett for folk flest så mye eldre enn 20 år, og jeg tror utgangspunktet for kvinneguiden (bryllusguiden) ble startet i 1999.

Anonymkode: c538b...9fc

Ok! Ser på de eldste trådene at det refereres til "det gamle forumet", så jeg antok dermed at KG var eldre enn 2002, som er det tidligste jeg finner nå. Men da kan det nok stemme med 1999.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...