Gå til innhold

Nettbrett eller pc til studier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har jobbet i halugevis av år og skal snart sette meg på skolebenken igjen og ta en master. Har ingen god pc/nettbrett og må kjøpe. Har mest lyst på nettbrett (ipad?) fordi det er så enkelt å ta med, men fungerer dette greit å bruke ifht oppgaveskriving og studier, eller bør jeg heller kjøpe en litt liten snerten pc? Vil gjerne ha tips til litt lette, små pc`r hvis mulig....evt om nettbrett er ok, så er kanskje ipad et godt alternativ?

Håper på råd :)

Anonymkode: 99940...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke studier er dette? Og hva skal du bruke PC eller nettbrett til? Mest skriving eller programmer som er litt mer "tunge" ? 

Hvis det er kun skriving hadde jeg fatt pc. rett og slett det går mye raskere å skrive på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri i verden skrevet en oppgave på nettbrett. Det er mye mer lettvint på PC. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Samsung nettbrett med tastatur, fungerer fint det. Synes dog en litt større bærbar pc er bedre å arbeide på, synes både skjermen og tastaturet blir litt lite på nettbrettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater å skrive på iPad, velg en ultrabook med godt tastatur i stedet.

Anonymkode: 260e0...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kendall

Jeg hadde gått for PC. Det er mye raskere å skrive på PC enn iPad, i tillegg er det større skjerm og flere funksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, Kendall said:

Jeg hadde gått for PC. Det er mye raskere å skrive på PC enn iPad, i tillegg er det større skjerm og flere funksjoner. 

Enig. Når jeg skal laste opp en semesteroppgave i Canvas/Itslearning, så må jeg velge en fysisk fil. Det kan jeg ikke gjøre fra iPad, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde - totalt uten tvil - kjøpt en PC. 

Nettbrett funker sikkert til forelesninger, men oppgaver hadde jeg aldri orket å skrive på nettbrett. Innlevering kan også bli problem, da noen nettbrett rett og slett ikke støtter innleveringsløsningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for alle råd. Skal skrive master og generelt mye innlevering. Bør gå for pc da. 

Noen tips til en pc som er litt liten og nett? Digger Mac men syns de er dyre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takker for alle råd. Skal skrive master og generelt mye innlevering. Bør gå for pc da. 

Noen tips til en pc som er litt liten og nett? Digger Mac men syns de er dyre... 

Gamle typen MacBook Air, også kjent som studentenes beste venn. Utrolig godt tastatur (har en selv). Den er utgående modell, så den vil mest sannsynlig bli rimeligere om ikke så lenge, ellers har jo Power + DnB supertilbud med 20% avslag av og til (det var forrige helg, så det blir sikkert et par mnd til neste gang).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo an på type studier, men jeg foretrekker PC. (Også PC foran mac, siden jeg synes officepakken fungerer bedre på PC. Men dette er nok en vansesak. Har også en del statostikkprogrammer som fungerer enklere med PC enn med mac på mitt studie. Så du kan jo sjekke hvilke programvare du eventuelt må bruke, og om det vil ha innvirkning på valget.)

Dager hvor jeg ikke skal jobbe med oppgave, har jeg med penn og papir. Tar med meg PC de dagene jeg skal jobbe med oppgave. Fungerer greit for meg. 

Anonymkode: 4f54c...940

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min datter går på UIO. Kjøpte Mac som hun var fornøyd med. Men nå i 3. året så kjøpte hun iPad pro med tastatur og penn. Hun bruker det i selve forelesninger. Hun kan taste, skrive for hånd og ta bilder av lysbilde hun ikke rekker å skrive, men ønsker å ha. Hun er super fornøyd. 

Anonymkode: 1dc80...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville helt klart valgt en pc. Det er så tungt å skrive med nettbrett. Finnes det ikke pcer med touchskjerm? Da har du både nettbrett og pc i én

Anonymkode: c5170...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...