Gå til innhold

Operasjon av delte magemuskler - søker tips og erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg vurderer å ta operasjon av delte magemuskler, da jeg etter to tette graviditeter fortsatt ser ut som om jeg er gravid i 4 mnd. Den yngste er nå 10 mnd. Tenker ikke ta fettsuging eller fjerne løs hud, men bare sy sammen magemusklene som er delt slik at jeg ikke ser gravid ut (får 3 fingre ned mellom magemusklene). 

Jeg er litt redd for å gjøre et slikt inngrep, men dette plager meg veldig. Jeg føler meg ikke vel i noe av klær, og har fått spm flere ganger om jeg venter nr 3. Blir forferdelig lei meg når jeg ser meg i speilet. Har jobbet hardt for å gå ned gravidekiloene, men gravidemagen er der fortsatt. 

Er det noen som har fått dette gjort og som kan dele erfaringer? Bør jeg vente lenger for å se om dette går seg til? Er inngrepet vondt? Hjalp det? Merker man bedring med en gang? Og hvor tok du inngrepet/vil du anbefale dette stedet?

Anonymkode: 41d46...c8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gjort det! Stort inngrep som med kun 3 cm mellomrom (mot normalt 1cm) aldri vil løse de problemene med å «føle seg gravid» som du beskriver. 

Anonymkode: cdb24...7df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt full bukplastikk med sying av musklene. Da fikk jeg fjernet noe løs hud og litt fett på midten, men jeg var tynn så det var ikke så mye å ta av. Jeg har alltid hatt en «utbulende» mage, selv da jeg var på grensen til undervektig. Nå er magen flat og huden steam og jeg har definerte magemuskler selv om jeg ikke trener så ofte. Det er utrolig befriende og slippe å ta hensyn til magen ved kjøp av klær osv. Angrer ikke ett sekund. 

Anonymkode: 0cb70...a10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt full bukplastikk med sying av musklene. Da fikk jeg fjernet noe løs hud og litt fett på midten, men jeg var tynn så det var ikke så mye å ta av. Jeg har alltid hatt en «utbulende» mage, selv da jeg var på grensen til undervektig. Nå er magen flat og huden steam og jeg har definerte magemuskler selv om jeg ikke trener så ofte. Det er utrolig befriende og slippe å ta hensyn til magen ved kjøp av klær osv. Angrer ikke ett sekund. 

Anonymkode: 0cb70...a10

Takk for svar! Kan jeg spørre om hvor smertefull operasjonen var? Og hvor lang tid det tok før du så resultatet og kunne leve som normalt?

TS

Anonymkode: 41d46...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn er også 10 mnd og jeg ser fortsatt gravid ut og har IKKE delte magemuskler. Har også jobbet hardt for å bli kvitt gravidkiloene (men tydeligvis ikke hardt nok), men å gå i bikini/tettsittende klær er uaktuelt. Har ikke sett underlivet mitt når jeg dusjer siden typ før jeg ble gravid, og jeg var tynn (undervektig) før.

Så det trenger ikke nødvendigvis være delte magemuskler som gjør at du fortsatt har litt mage. Jeg ser at min sakte men sikkert blir mindre, men det tar tiiid... 

Anonymkode: e6b45...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...