AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Jeg er for tiden hjemme i foreldrepermisjon, og har nå fått omgangssyke eller matforgiftning, som gjør at jeg strever med å ivareta barnet. Amming går greit, men er vanskelig å følge opp godt når man må løpe på do hele tiden og ikke har krefter til å bære barnet. Har i kveld vært helt avhengig av far for å klare å ivareta barnet på god nok måte. Vil trolig ha behov for dette i morgen også, men hvordan er regelverket her? Kan far bruke "syk barnepasser-dager" når jeg er i permisjon? Og kreves det da noen dokumentasjon på min sykdom? Skal også nevnes at far enda ikke har jobbet 4 uker etter permisjonen han hadde i forbindelse med fødsel, vil dette påvirke rettighetene våre nå? Anonymkode: 1d263...921
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Far kan bruke syk barnepasser ja. Trenger heller ikke ha jobbet 4 uker for denne retten. God bedring! Anonymkode: eb40f...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Far tar ''syk barnepasser''-dager Anonymkode: 482ce...55f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Krever bruk av de dagene at min sykdom dokumenteres? Lederen til min samboer mente det, men jeg synes det hørtes rart ut. Han er kommunalt ansatt. Anonymkode: 1d263...921
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 Kun utover 3 dager. Anonymkode: eb40f...0d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå