Gå til innhold

Vaskehjelp - hva betaler dere

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

endret

Endret av Kvalitet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes generelt sett at om du ikke har råd til å betale hvitt, har du ikke råd til en vaskedame. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være god timesbetaling det. 

Anonymkode: ed2a6...854

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 7.3.2019 den 9.04, Tvist skrev:

Synes generelt sett at om du ikke har råd til å betale hvitt, har du ikke råd til en vaskedame. 

Endret av Kvalitet
  • Liker 1
Gjest Gagaen
Skrevet
22 timer siden, Kvalitet skrev:

I lys av tråden om vaskehjelp ser jeg det er ganske utbredt. Vi har selv en dame som vasker vår lelighet på 115 m2. Hun bruker 4 timer og får betalt 1000 kr svart. 

Lurer på om dette er en grei pris? Hva betaler dere andre? 

SVART er ikkje greitt! 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Kvalitet skrev:

I lys av tråden om vaskehjelp ser jeg det er ganske utbredt. Vi har selv en dame som vasker vår lelighet på 115 m2. Hun bruker 4 timer og får betalt 1000 kr svart. 

Lurer på om dette er en grei pris? Hva betaler dere andre? 

Betaler omtrent det samme, men hvitt gjennom byrå. Så hvorfor velgen SVART?

Anonymkode: 1dfcd...2da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Kvalitet skrev:

Selv om jeg etterspør andres mening ihht betaling synes jeg personlig at 250 kr timen er greit også om en betaler hvitt. Det er opp til hun som vasker å avgjøre. 

Hun kan jo ikke det. Blir det for dyrt velger kunden noen andre fordi det finnes så mange desperate etter jobb som legger seg billigere. Derfor skal man holde seg unna svart renhold fordi det støtter sosial dumping. 

Anonymkode: 6732a...838

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan jo ikke det. Blir det for dyrt velger kunden noen andre fordi det finnes så mange desperate etter jobb som legger seg billigere. Derfor skal man holde seg unna svart renhold fordi det støtter sosial dumping. 

Anonymkode: 6732a...838

Vi betaler 250kr timen. Om vaskehjelpen vil betale skatt av dette er opp til henne. Hun vil etter skatt  da ha 175 kr timen noe som tilsvarer kommunal lønn i samme bransje

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Kvalitet skrev:

Vi betaler 250kr timen. Om vaskehjelpen vil betale skatt av dette er opp til henne. Hun vil etter skatt  da ha 175 kr timen noe som tilsvarer kommunal lønn i samme bransje

Betaler dere sykepenger, feriepenger, pensjon, forsikring mm for vaskehjelpen? 

Det er en stor forskjell på svart og hvitt. 

Samt det er stor forskjell på kommunal lønn og lønn i privat sektor. 

Anonymkode: 1dfcd...2da

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...