Gå til innhold

Seroquel (kvetiapin)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som går på denne medisinen? Jeg tar 25 mg for søvn på kvelden. Tankekjøret stopper, jeg synes den fungerer veldig bra.

Er det noen som tar denne på dagtid?

Det er ikke rød varseltrekant på pakken, men lurer litt på hvordan den fungerer på dagtid når den så ofte gis mot søvnproblemer.

Anonymkode: 987bc...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tok denne medisinen både morgen og kveld tidligere, ble utrolig trøtt av å ta den på morgenen, slet veldig med å holde meg våken. Det var rett og slett fysisk vondt å være våken når jeg hadde tatt den. 

Anonymkode: e9a07...c21

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også fått denne for å få sove, men jeg går hangover i nærmere 24 timer så den slår meg fullstendig ut. I større dose skal den visst ha annen type effekt på dagtid, men det har jeg ikke behov for- og hadde heller aldri turt for da hadde jeg vel sovet i en uke 😂🙈

Anonymkode: 3d8e3...6fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte den på kvelden og sov godt til å begynne med. Til slutt hadde den ingen virkning og hadde gått opp 20 kilo på 1 år.

Sluttet tvert med den til slutt. Vektøkning er veldig vanlig på de pillene.

Anonymkode: d83cb...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok denne medisinen både morgen og kveld tidligere, ble utrolig trøtt av å ta den på morgenen, slet veldig med å holde meg våken. Det var rett og slett fysisk vondt å være våken når jeg hadde tatt den. 

Anonymkode: e9a07...c21

Hvor mye gikk du på morgen og kveld?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også fått denne for å få sove, men jeg går hangover i nærmere 24 timer så den slår meg fullstendig ut. I større dose skal den visst ha annen type effekt på dagtid, men det har jeg ikke behov for- og hadde heller aldri turt for da hadde jeg vel sovet i en uke 😂🙈

Hvor mye tar du på kvelden?

Ja, jeg tenker vel det samme angående å sove i en uke 😅

Jeg bare synes den fungerer så godt på kvelden. Tankene stopper. Gråtingen stopper. Jeg får fred og sovner. Får ikke hangover. Det rare er at jeg føler meg ikke trøtt før jeg sovner, jeg bare finner helt fred og sovner etter en time ca uten å ha vært merkbart trøtt først. Litt rar følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte den på kvelden og sov godt til å begynne med. Til slutt hadde den ingen virkning og hadde gått opp 20 kilo på 1 år.

Sluttet tvert med den til slutt. Vektøkning er veldig vanlig på de pillene.

Anonymkode: d83cb...f94

Hvor mye gikk du på? Jeg har brukt den i ett år ganske nøyaktig, men kun 25 mg da. Ingen vektøkning, men jeg er nøye med å holde vekten. Veier meg ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar 25 mg på kvelden. Sover stort sett greit på den. Ingen hangover eller økt apetitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også 25 mg på kvelden, men jeg må ta remeron i tillegg for å få helt fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på den sammen med truxal i 1,5 år. 200 mg. Ikke bare for søvn, men for stabilisering av stemningsleie. Ikke at jeg synes sistnevnte hadde noen effekt. Hadde ikke så mye bivirkninger for det meste, men de siste tre mnd jeg gikk på den så gav den meg bare negative følger. 20 min etter jeg hadde tatt medisinen så fikk jeg synsforstyrrelser og angstanfall. Jeg brukte to timer på å sove hvor kroppen svært til og jeg hev etter pusten hver gang jeg holdt på å sovne. Dette gav seg samme dagen jeg sluttet på de. 

Jeg tror grunn en til dette er at kroppen min har blitt utsatt for så ekstremt mye siste året at den har blitt utbrent og ikke tåler så mye lenger. Derfor kom disse problemene så sent. 

Går fortsatt på truxal og det fungerer fint. 

Anonymkode: 64ea5...df3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor kroppen skvatt til, skulle det stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok 600 mg, 300 om morgenen og 300 om kvelden. Var en levende død om morgenen når jeg hadde tatt den. Da jeg gikk ned til 150 kunne jeg sove i 3 dager i strekk om jeg ville det. Sov til langt på dag rett som det var. Helt jævlig når det gjelder døsighet de medisinene der. Men det er også den eneste bivirkningen jeg fikk. De jeg går på nå gjør meg kjempe sulten. 

Anonymkode: 96bb5...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på den i ett år. Etter seks måneder brydde jeg meg ikke stort om noe som helst. Venner og familie og mannen min kjente meg ikke igjen. Jeg gråt aldri og jeg lo aldri, selvom jeg selv følte jeg var glad heletiden. 

Jeg sluttet til og med å gå tur med hunden min, plutselig følte jeg liksom at han klarte seg fint uteb og hadde det bra. 

Jeg er glad jeg ikke hadde barn mens jeg gikk på de pillene. Huff. Ikke før etter ett år innså jeg selv hvor forandret jeg var blitt. Litt vanskelig å forklare egentlig. 

Anonymkode: d4386...9d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 100mg morgen og kveld. Men måtte bare endre på det og ta 200mg kveld. Det gikk ikke an å holde seg våken, det var sånn at jeg stod opp, tok medisinen, sov til langt ut på ettermiddag, spiste, tok kveldsmedisinen og sov til neste morgen. Har gått på den 4-5 år nå, og er nede på 25mg kveld, trappa gradvis ned, prøver å slutte helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den egner seg ikke til å ta på morgenen. Ta heller dobbelt så mye på kvelden. Det skal holde med en gang om dagen.  Tok 200 en periode. En annen periode 25. Den hjelper tankekjør på dagtid også. 

Anonymkode: 9a47c...549

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ødela fire år av mitt liv. Det var et helvete!

Anonymkode: effe6...8e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på den sammen med truxal i 1,5 år. 200 mg. Ikke bare for søvn, men for stabilisering av stemningsleie. Ikke at jeg synes sistnevnte hadde noen effekt. Hadde ikke så mye bivirkninger for det meste, men de siste tre mnd jeg gikk på den så gav den meg bare negative følger. 20 min etter jeg hadde tatt medisinen så fikk jeg synsforstyrrelser og angstanfall. Jeg brukte to timer på å sove hvor kroppen svært til og jeg hev etter pusten hver gang jeg holdt på å sovne. Dette gav seg samme dagen jeg sluttet på de. 

Jeg tror grunn en til dette er at kroppen min har blitt utsatt for så ekstremt mye siste året at den har blitt utbrent og ikke tåler så mye lenger. Derfor kom disse problemene så sent. 

Går fortsatt på truxal og det fungerer fint. 

Samme her. Pluss at jeg hallusinerte etter kveldsdosen, hadde mareritt som var så groteske at ingen orket høre på hva jeg hadde drømt. Lå og hylte og skvatt til jeg besvimte av utmattelse i firetiden om morgenen. Klarte ikke stå opp om morgenen, ødela motorikken min, ga meg angst og uro fra innerste helvete. Alt sluttet idet jeg kuttet ut denne psykopatmedisinen på egenhånd. Hello, sjelefred!

Anonymkode: effe6...8e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt denne medisinen i snart eit par år, på kveldstid for å stoppe tankekjør og roe angsten, bruker 600mg kvar kveld.. det er det kroppen min treng.. og eg får ikkje sove utan, den har hjelpe meg mykje. Bruker cipralex i tillegg, då på morgon.. ingen hangover og stemningsleie er ganske normalt ...👍

Har truxal 50mg å ta om det er «krise», men dei slår meg heilt ut... amøbe dagen derpå typ, men so brukar eg gjerne 100-150mg av dei når det er prekært i tillegg til det andre... 

Endret av Kikkisixx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye gikk du på morgen og kveld?

Hvor mye tar du på kvelden?

Ja, jeg tenker vel det samme angående å sove i en uke 😅

Jeg bare synes den fungerer så godt på kvelden. Tankene stopper. Gråtingen stopper. Jeg får fred og sovner. Får ikke hangover. Det rare er at jeg føler meg ikke trøtt før jeg sovner, jeg bare finner helt fred og sovner etter en time ca uten å ha vært merkbart trøtt først. Litt rar følelse.

Jeg tar også 25 mg. Innimellom har jeg ikke følt meg så hangover, men nå i det siste er hangover bare blitt verre. Psykologen forklarer det som at kroppen trenger hvile som den normalt ikke får og når jeg nå står i ekstra mye så tror kroppen - ved inntak av medisinen - at nå kan den ta en fullstendig pause og bare hvile. Men sist jeg tok en pille så følte jeg det gikk nærmere 48 timer før jeg var meg selv igjen, og når jeg er alenemor og skal jobbe på dagtid sier det seg selv at det ikke fungerer 🙈 Det var et par ettermiddager og kvelder jeg sovnet på sofaen like etter middag, jeg klarte rett og slett ikke å holde meg våken. Heldigvis er barnet grei å ha med å gjøre og selvstendig, men jeg kan jo ikke ha det sånn. Har ikke turt å ta pillene etter det. Så da våkner jeg heller på natten og grytidlig om morgenen.. jeg er jo vant til å ha det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på 200 depo og 200 kapsel. Tar på kvelden. Sover godt, tankekjøret er borte. Denne medisinen hjelper meg masse. Har ikke merket noen kjipe bivirkninger. Eneste minuset jeg kan komme på er at jeg kanskje er litt trettere enn jeg ville vært uten, men ikke slik at det er et problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gikk på den i ett år. Etter seks måneder brydde jeg meg ikke stort om noe som helst. Venner og familie og mannen min kjente meg ikke igjen. Jeg gråt aldri og jeg lo aldri, selvom jeg selv følte jeg var glad heletiden. 

Jeg sluttet til og med å gå tur med hunden min, plutselig følte jeg liksom at han klarte seg fint uteb og hadde det bra. 

Jeg er glad jeg ikke hadde barn mens jeg gikk på de pillene. Huff. Ikke før etter ett år innså jeg selv hvor forandret jeg var blitt. Litt vanskelig å forklare egentlig. 

Anonymkode: d4386...9d4

Skummelt, hva slags dose?

Jeg tar 15 mg for å sove, en periode tok jeg 25 mg som er veldig lite, og slet med hviletremor og muskelrykninger ut av en annen verden. Denne medisinen har også påført friske folk parkinsons (lest i forskningsartikler og nyheter) og som hun jeg siterer her har jeg lest om folk som har blitt helt flate i humøret og følt seg døde innvendig, og det av lav dose. Ille at legene skriver ut dette som sovemedisin syns jeg, jeg får dessverre ikke noe annet mot min insomni.

Forresten gått på det i 1,5 år, har ikke lagt på meg et gram men vært likegyldig og deprimert det siste halvåret, og lurer på om pilla er årsaken... 

Anonymkode: c2e09...ab0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...