AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har nylig mistet jobben og skal til å begynne på dagpenger hos NAV. Greia er at jeg får alt for lite i forhold til hvor mange regninger osv jeg har. Jeg har vært så dum og havnet på en økonomisk smell, og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Søker jobber i hytt og pine, men er ganske vanskelig å skaffe seg jobb nå for tiden (spesielt for meg uten utdannelse). Begynt å få noen inkassovarsler også nå.. Jeg vet seriøst ikke hva jeg kan gjøre, please hjelp Anonymkode: 4764c...f90
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Først av alt: sett opp et månedlig budsjett (det må være stramt i perioden du går på dagpenger) også fører du opp alle regningene du har i gjeld/inkasso. Du MÅ ringe de du skylder, uansett hvor telefonangst du har, så MÅ du. De er lette å samarbeide med når du ringer og forklarer situasjonen og spør om nedbetaling. Dette klarer du ❤️ husk, er du skikkelig streng og flink nå, så vil dette økonomi «helvetet» bare være et lite vondt minne ettervært! Anonymkode: c4057...bdf 2
Gjest dittogdatt Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har ingen råd ang regningene, men med tanke på jobb: Jobbmarkedet er helt fullstendig insane for tiden, det er flere hundre søkere på én liten deltidsstilling. Med så mange om beinet er det nesten umulig å skille seg ut. Anbefaler å printe ut en bunke med CV’er og såkalte åpne søknader og reise rundt på alle aktuelle steder og levere de personlig. Da får de hilst på deg og ofte er det avgjørende. Veldig veldig mange har behov for tilkallingsvakter selv om de ikke utlyser noe. Og når du først har fått et bein innenfor er det mye lettere å få en større stilling hvis du bare er fleksibel og stiller opp:) Det ordner seg❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå