Gå til innhold

Huden blir kakete og fet umiddelbart etter jeg tar på foundation

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar jeg på foundation (bareMinerals Original) så begynner T-sonen å glinse etter 30 minutter, og så begynner det å se kakete ut. Jeg synes også den rett og slett fremhever porene. 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Jeg har ikke fet hud til vanlig, heller tørr. Og den foundationen jeg bruker er jo ikke engang i kremform. 

Noen som vet? 

Anonymkode: b182d...ccf

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar jeg på foundation (bareMinerals Original) så begynner T-sonen å glinse etter 30 minutter, og så begynner det å se kakete ut. Jeg synes også den rett og slett fremhever porene. 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Jeg har ikke fet hud til vanlig, heller tørr. Og den foundationen jeg bruker er jo ikke engang i kremform. 

Noen som vet? 

Merket er helt feil for fet t sone. Du må kjøpe dior sine produkter. Mye dritt i disse, men du holder deg tørr.

Anonymkode: 9c8c6...f89

AnonymBruker
Skrevet

Man anbefaler vel som regel flytende foundation til tørr hud? Bruker du primer? Fuktighetskrem?

Anonymkode: fb70c...41f

Skrevet

Viktig å bruke fuktighetskrem under, og gjerne en primer. Jeg pleier også å sette foundation (flytende) med pudder, og avslutter med settingspray. 

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer fordi produktet tørker ut huden og tetter porene, og huden reagerer med å produsere fukt (fett). 

Man må alltid ha fuktighetskrem under foundation. Har man tørr hud er det nødvendig for å ikke fremheve tørre partier, har man fet hud er det nødvendig for å ikke provosere hudens egen produksjon. 

Primer er for de fleste nødvendig for å få et mer varig resultat. 

Best resultat på fet hud er flytende foundation med noe fukt i. Deretter transparent pudder som presses inn. Deretter en god settingspray.  

Mange sier at de ikke orker "hele pakka". Men å kun bruke foundation, eller kun pudder, eller pudder/pudderfoundation uten settingspray, ser virkelig ikke bra ut på noen. Da bør man heller gå for en bb krem. 

Anonymkode: 62058...c31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode råd! 

Jeg bruker en veldig fet krem på kveldene for å prøve å få bukt med de tørre partiene. Jeg har ingen fuktighetskrem som tørker så fort at jeg kan ha sminke oppå etterpå. Jeg har heller ikke en primer. 

Er det noen som orker å tipse meg om noen konkrete produkter, inkl. foundation? Jeg har forresten veldig rød hud, produktene må enten korrigere eller dekke over dette. 

Ts 

Skrevet (endret)

Jeg liker Ole Henriksen sheer transformation fuktighetskrem, den trekker raskt inn. Urban Decay Quick Fix Hydra-charged Complexion Prep Priming Spray og All nighter settingspray. Jeg dekker over eventuelle røde partier med grønn concealer, har tilgode å finne en foundation med full dekkevne som funker på tørr hud+finnes i lys nok tone for min bleke hud. Akkurat nå bruker jeg Makeupmekka skin finish foundation, det er den som har fungert desidert best på min tørre hud. 

Endret av Nerine_
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Nerine_ skrev:

Jeg liker Ole Henriksen sheer transformation fuktighetskrem, den trekker raskt inn. Urban Decay Quick Fix Hydra-charged Complexion Prep Priming Spray og All nighter settingspray. Jeg dekker over eventuelle røde partier med grønn concealer, har tilgode å finne en foundation med full dekkevne som funker på tørr hud+finnes i lys nok tone for min bleke hud. Akkurat nå bruker jeg Makeupmekka skin finish foundation, det er den som har fungert desidert best på min tørre hud. 

Tusen takk! ❤️ Skal sjekke ut disse!

Ts

• Liker 1
Gjest tinkaanonym
Skrevet

Bruk settingpowder! Over mineralpudder også. Jeg bruker rimmels stay matte..men det blir kanskje litt for matt for deg. Bare å prøve ut noe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd utallige foundation Max Factor 3 in one er den beste for min fete hud. Du bruker kun den og kan gjerne ta pudder over, men virkelig en av de beste som holder ansiktet fresht dagen lang. 

Anonymkode: c0771...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...