Gå til innhold

Fryse Yoghurt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å fryse ned yoghurten, for så å ta den opp igjen og la den tine? noen som har prøvd? måtte spørre for ei venninna, som har aaalt for mye yoghurt hun ikke får brukt  hahah

Anonymkode: e4cae...dc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går fint :) Jeg spiser ofte halvtint youghurt som youghurt-is :) 

Noen få ganger har jeg erfart at den har skilt seg, hvis det er youghurt med ca 0% fett.

Anonymkode: 77221...905

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det går fint :) Jeg spiser ofte halvtint youghurt som youghurt-is :) 

Noen få ganger har jeg erfart at den har skilt seg, hvis det er youghurt med ca 0% fett.

tror du skyr luftig skiller seg?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gullfisk123 skrev:

tror du skyr luftig skiller seg?

Jeg ser at den har lavt fettinnhold, men jeg har ikke selv prøvd å fryse denne. Hun kan jo fryse en først og se hvordan den er etter opptining eller hvordan den er når den er halvtint? Youghurt og melk o.l. holder seg som regel flere dager i kjøleskap etter at best-før-datoen er overskredet.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at den har lavt fettinnhold, men jeg har ikke selv prøvd å fryse denne. Hun kan jo fryse en først og se hvordan den er etter opptining eller hvordan den er når den er halvtint? Youghurt og melk o.l. holder seg som regel flere dager i kjøleskap etter at best-før-datoen er overskredet.

det er sant

Skrevet (endret)

Yoghurt kjøper jeg ofte utgått på dato. Lar den fint stå i to måneder før jeg i det hele tatt vurderer om den begynner å bli dårlig. Selv etter tre-fire måneder lukter den helt normalt, men da har jeg tømt den ut. Regner med jeg blir mer skeptisk første gang jeg opplever at den har blitt dårlig (og har begynt å kjøpe mindre yoghurt siden jeg vet jeg ikke spiser den - tar med på jobb til frokost men får aldri mer enn såvidt åpnet den før jeg blir kalt bort).

Men fryst yoghurt må da gå fint - jeg ser stadig forslag til sunnere is, da er det tips som å stikke en pinne i en liten yoghurt og gi barna i stedet for vanlig iskrem. Ikke prøvd det selv, men har faktisk noen gode sitroniser  sitronyoghurter jeg kunne gjort et forsøk med.

Bare synd jeg også har masse is som aldri blir spist...

Endret av applestories
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...