AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Hei, Har nylig sluttet på p piller etter 8 års bruk. Fikk mensen som planlagt og har siden hatt 4 menstruasjoner på en syklus på 27 dager. Kommer på samme tid hver mnd. Men det som gjør meg litt urolig er at jeg blør så lite. Det holder med 2 truseinnlegg i de 2 dagene. Og ett dagen før selve mensen starter da jeg spotter (beklager detaljer). Regner da egentlig min periode som kun 2 dager. Flere som har det slik? Er det normalt? Jeg har alltid hatt en lett periode også før p pillene. Men hadde hvertfall 3-4 dager med blødning å hvor jeg måtte bruke tampong. Samme under p pille bruken. Brukte tampong alle dagene. Men nå som jeg har sluttet på p piller er det veldig lite. Ønsker meg barn nå og dette bekymrer meg. Anonymkode: c000e...980
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Mensen forandrer seg gjennom hele livet. AKkurat nå blør jeg i kun 3 dager (lite), men syklusen har gått fra 27-25 dager. Helt normalt at kroppen forandrer seg. Anonymkode: 1d094...0e0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Hos meg så forandret blødningene seg fra den ene syklus til den andre. Hadde før 7 dager og normal blødningsmengde. Men nå er det 3 dager og blør helt minimalt. Et truseinnlegg er nok første dagen, de andre dagene bare tørker jeg meg når jeg er på do, det holder. Det har vært sånn nå i to år. Jeg er fornøyd! Anonymkode: a7155...80a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har alltid bare blødd i to-tre dager. Før jeg fikk barn blødde jeg lite med lite smerter, etter jeg fikk barn blør jeg kraftig og har veldig kraftige mensensmerter (kjennes ut som kraftige rier). Syklusen endrer seg gjennom hele livet og er veldig individuell. Det er normalt å blø fra alt mellom 2-10 dager. Anonymkode: 6bef3...4be
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Og en annen ting; kroppen blir påvirket av hormonene i p-pillene. Jeg måtte slutte å bruker hormonbasert prevensjon siden kroppen min ikke tålte det og jeg ble deprimert og suicidal. Anonymkode: 6bef3...4be
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har ikke blødd noe mer enn 2-3 dager siden jeg fikk den i 11-årsalderen. I perioder er det lite blod, andre ganger blør jeg enorme mengder. Av og til kan den komme og gå uten så mye som litt murring, mens jeg enkelte netter føler at jeg holder på å føde. Jeg går ikke på p-piller. Syklusen bruker som regel være 27 dager, men det siste året har jeg vært så stresset at den har vært så kort som 25, men også så lang som 36. Kjenner flere som har det slik, så jeg tror ikke du skal være bekymret for at noe er galt. Anonymkode: fbe45...bfb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Når man nærmer seg overgangsalder blir det ofte færre mensdager og tettere syklus, men også lengre syklus med mer voldsomme blødninger. Er selv i overgangsalder selv om syklus på 30 dager så blør kun 3 dager (mot normalt 4-5 for et par år siden. Er 48 jeg da. Anonymkode: 6431a...026
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man nærmer seg overgangsalder blir det ofte færre mensdager og tettere syklus, men også lengre syklus med mer voldsomme blødninger. Er selv i overgangsalder selv om syklus på 30 dager så blør kun 3 dager (mot normalt 4-5 for et par år siden. Er 48 jeg da. Anonymkode: 6431a...026 Er 28 så håper jeg har litt mer tid på meg før jeg kommer i overgangsalderen 🙈 Anonymkode: c000e...980
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 28 så håper jeg har litt mer tid på meg før jeg kommer i overgangsalderen 🙈 Anonymkode: c000e...980 Oj ja da er det nok ikke det, da har du sikkert litt ettervirkninger av hormonprevensjon bare Anonymkode: 6431a...026 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå