AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Hva skjer med folk som tipper 30 år? Hvordan er det å være over 30 år? Får man mer å gjøre i hverdagen? Blir man rik(ere)? Får man dypere vennskap eller mer overfladiske vennskap? Hvordan er det? Noen over 40 år som vet? Anonymkode: b5455...e96
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Det kommer an på hva du har gjort med livet ditt fram til fylte 30. Selv om ingen kan gå tilbake å endre begynnelsen, kan man heldigvis alltid starte der man er for å skape en ny slutt. Anonymkode: 8dba9...cf3 4
Gjest fleur de lis Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Det skjer ikke noe magisk den dagen folk fyller 30 år. Det er som en hvilken som helst dag, men kanskje man feirer litt. Man får ikke automatisk 2 mill kroner, får dobbelt så mye å gjøre på jobb og plutselig er alle vennskap mye bedre
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer med folk som tipper 30 år? Hvordan er det å være over 30 år? Får man mer å gjøre i hverdagen? Blir man rik(ere)? Får man dypere vennskap eller mer overfladiske vennskap? Hvordan er det? Noen over 40 år som vet? Anonymkode: b5455...e96 Jeg følte jeg faktisk ble tøffere i tredveårene enn det jeg var i tyveårene.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Det eneste jeg merket var at alt hysteri var sterkt overdrevent. Ingen av mine vennskap endret seg bare fordi jeg bikket 30, hverdagen endret seg ikke, og generelt var det absolutt ikke noe magiske endringer som oppsto. Anonymkode: 1049b...267 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Ingenting som endres slik over natten. Jeg er nå 33 og føler jo såklart at jeg er mer voksen, og erfaren nå enn da jeg var 25. Og da jeg var 25 følte jeg mer mer voksen enn da jeg var 20... Gir litt mer faen nå. Pytt sann at ikke alt er på stell og at jeg har noen kilo for mye. Jeg er frisk, har god helse og er glad i meg selv, og det er viktigst. Jeg er roligere nå enn i tyveårene. Mer tålmodig og flinkere til å luke ut drama og tull. Livet er jo hele tiden en prosess og man vokser kontinuerlig, og ikke bare i rykk og napp når man har bursdag. Anonymkode: a2775...8c5 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Ifølge enkelte menn her inne forfaller man til det nærmest ugjenkjennelige hvis man er kvinne. Og ingen menn vil lenger ha deg. Ifølge de samme mennene er det selvfølgelig helt motsatt hvis man er mann. Anonymkode: 499ec...f40 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hva du har gjort med livet ditt fram til fylte 30. Selv om ingen kan gå tilbake å endre begynnelsen, kan man heldigvis alltid starte der man er for å skape en ny slutt. Anonymkode: 8dba9...cf3 Akkurat ja... 44 minutter siden, fleur de lis skrev: Man får ikke automatisk 2 mill kroner, får dobbelt så mye å gjøre på jobb og plutselig er alle vennskap mye bedre Ikke? 😢 43 minutter siden, O.G. skrev: Jeg følte jeg faktisk ble tøffere i tredveårene enn det jeg var i tyveårene. Ok?!? 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste jeg merket var at alt hysteri var sterkt overdrevent. Ingen av mine vennskap endret seg bare fordi jeg bikket 30, hverdagen endret seg ikke, og generelt var det absolutt ikke noe magiske endringer som oppsto. Anonymkode: 1049b...267 Samme lurte jeg på når jeg ble 18. Sant det. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting som endres slik over natten. Jeg er nå 33 og føler jo såklart at jeg er mer voksen, og erfaren nå enn da jeg var 25. Og da jeg var 25 følte jeg mer mer voksen enn da jeg var 20... Gir litt mer faen nå. Pytt sann at ikke alt er på stell og at jeg har noen kilo for mye. Jeg er frisk, har god helse og er glad i meg selv, og det er viktigst. Jeg er roligere nå enn i tyveårene. Mer tålmodig og flinkere til å luke ut drama og tull. Livet er jo hele tiden en prosess og man vokser kontinuerlig, og ikke bare i rykk og napp når man har bursdag. Anonymkode: a2775...8c5 Å ja. Ok. Lurer på om det er det samme for de i 50-årene? 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ifølge enkelte menn her inne forfaller man til det nærmest ugjenkjennelige hvis man er kvinne. Og ingen menn vil lenger ha deg. Ifølge de samme mennene er det selvfølgelig helt motsatt hvis man er mann. Anonymkode: 499ec...f40 Ok?!?? Jaha. Anonymkode: b5455...e96
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 Er 37. En av de store forskjellene er nok hvor stødig jeg føler meg. Jeg har alltid vært selvsikker. Men det har blitt enda sterkere, griper gjerne ordet, står dønn solid i enhver situasjon og utfordring, og ligger aldri søvnløs. Som en annen også nevner - jeg gidder bare ikke drit og svada lenger. Økonomi ser selvfølgelig en stor fordel. Studielånet er neste borte, bilen er nedbetalt, huset 50% belånt. Kan bruke penger på det vi vil, når vi vil. Hverdagen innebærer flere oppgaver og flere bekymringer. Men jeg stresser samtidig mye mindre enn det jeg gjorde for ti år siden. Nå har jeg alltid struktur og plan, og gjør ting i riktig rekkefølge. I motsetning til i tyveårene da jeg fikset ting som det falt meg inn, og alltid utsatte. (og brukte alt for mye tid på å tenke på hva jeg egentlig burde ha gjort...) Vennskapene er like gode. Mye mindre drama, for alle er etablert med mann og barn. (venter bare på den beryktede "skilsmissebølgen", da er vi nok tilbake til drama). Det vondeste er at besteforeldregenerasjonen er borte. Og at man begynner å se at man har gått forbi egne foreldre på mange områder. Anonymkode: f799d...aa9 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer med folk som tipper 30 år? Hvordan er det å være over 30 år? Får man mer å gjøre i hverdagen? Blir man rik(ere)? Får man dypere vennskap eller mer overfladiske vennskap? Hvordan er det? Noen over 40 år som vet? Anonymkode: b5455...e96 Jeg er femti. Personlig likte jeg årene etter fylte 40 bedre enn 30 De ti siste årene har vært de beste i livet mitt så langt. Har fått god økonomi, gleder meg over hverdagen og tenker aldri over hva andre tror og tenker om meg. Trener og spiser sunt, fysikken er bedre nå enn den noensinne har vært. Er 100 % trygg på meg selv og partneren min. Ferdig med små barn og har tid til alt jeg selv ønsker å gjøre. Klarer å si nei til ting jeg egentlig ikke vil gjøre. Har venner i alle aldre, men føler meg mye bedre likt nå enn tidligere, selvinnsikten er noe større nå Gleder meg til de neste årene mot 60 Anonymkode: 98a5b...39d 4
Daria Skrevet 6. mars 2019 #11 Skrevet 6. mars 2019 1 time siden, O.G. skrev: Jeg følte jeg faktisk ble tøffere i tredveårene enn det jeg var i tyveårene. Det var det første som slo meg også - jeg har blitt mindre redd for å si fra. Dårlig service, folk som står i veien, idioten som parkerte på tvers i fotgjengerfeltet. Jeg har ikke blitt uhøflig eller kranglete, men jeg finner meg heller ikke i like mye. Jeg nevnte det for moren min en gang og hun bare lo - Ja, er det ikke deilig? I det hele tatt ha jeg blitt mye tryggere på meg selv med årene. 1
pingeling Skrevet 6. mars 2019 #12 Skrevet 6. mars 2019 I ettertid så er det rart å tenke på hvor bekymret man var for å fylle 30. Livet blir jo egentlig bare bedre og bedre. I 30 - årene tenke jeg at livet ikke kunne bli bedre, men jaggu tenker jeg ikke det samme nå som jeg er 42. Viktigste er vel som mange sier man gir litt mer faen. Jeg er mer opptatt av hva som er viktig for meg, og lite opptatt av hva alle andre måtte mene. Jeg kjenner meg selv bedre så vet mer hva som gjør at jeg trives både på jobb og privat. Økonomien er selvsagt bedre, og vennskapene sterkere. 2
Gjest Krampus Skrevet 6. mars 2019 #13 Skrevet 6. mars 2019 Har blitt tøffere og gir mere f**n. Lunta er blitt lengre.
dr_zhivago Skrevet 6. mars 2019 #14 Skrevet 6. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer med folk som tipper 30 år? Hvordan er det å være over 30 år? Får man mer å gjøre i hverdagen? Blir man rik(ere)? Får man dypere vennskap eller mer overfladiske vennskap? Hvordan er det? Noen over 40 år som vet? Anonymkode: b5455...e96 Det er liten forskjell, annet enn at man har mer livserfaring. Jeg merket størst forskjell sånn ca da jeg bikket 25 år, var som om jeg plutselig fikk et større perspektiv på ting. Planlegger lenger frem osv. Når man er 18-24år så er man veldig ung selv om man er voksen, ser man ti år tilbake så var man umyndig og fortsatt et barn. Når man bikker 25 år så joiner man de "ordentlig" voksenes rekker. Og så sluttet i hvertfall jeg å bry meg så voldsomt om å imponere den eldre garde, da man innser at alle folk er ganske like og "vanlige" selv om de har oppnådd mye. Det med vennskap kommer nok helt an på ens egen personlighet. Men når man er over 30år så virker selv de som en gang var de kule 20-åringene som uerfarne barn, så presset om å passe inn og følge trender avtar kraftig.
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2019 #15 Skrevet 6. mars 2019 29 minutter siden, Daria skrev: Det var det første som slo meg også - jeg har blitt mindre redd for å si fra. Dårlig service, folk som står i veien, idioten som parkerte på tvers i fotgjengerfeltet. Jeg har ikke blitt uhøflig eller kranglete, men jeg finner meg heller ikke i like mye. Jeg nevnte det for moren min en gang og hun bare lo - Ja, er det ikke deilig? I det hele tatt ha jeg blitt mye tryggere på meg selv med årene. Jeg også.
Anglofil Skrevet 6. mars 2019 #16 Skrevet 6. mars 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og brukerangrep, samt svar til dette. Yvonne (teamleder)
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #17 Skrevet 6. mars 2019 merket ikke noe forskjell da jeg ble 30, men etter 40 merket jeg stor forskjell. bedre med meg selv, men dessverre også ser jeg definitivt voksen ut nå. ikke noen som reagerer på alderen min mer... Anonymkode: f24da...094
Million Skrevet 6. mars 2019 #18 Skrevet 6. mars 2019 (endret) Det som skjedde med meg, var at folk begynte å mase så veldig om jeg skulle få barn snart. Sykt irriterende! Tillegg; Hadde ikke flere penger som 30 åring enn som f.eks. 25 åring. Var ikke noe flink til å spare på den tiden. Endret 6. mars 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #19 Skrevet 8. mars 2019 Håper jeg har vokst som person når jeg er 30 og har mange gode minner. Anonymkode: 8439b...a3d
Ella Ellefantella Skrevet 8. mars 2019 #20 Skrevet 8. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper jeg har vokst som person når jeg er 30 og har mange gode minner. Anonymkode: 8439b...a3d Når du sier det sånn så høres det ut som du tror at 30 er eldgammelt. Jeg kan love deg at når du er 30, så føler du deg like ung, men du har mer livserfaring. Likevel er du fortsatt ung ,og har absolutt ikke så altfor mye erfaring, men det ser du ikke før noen år etter 😄 Uansett, ikke lengt etter det, lev der du er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå