AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Vi er et par tidlig i førtiårene som bor i enebolig. Vårt soverom ligger i andre etasje hvor det ikke finnes noe WC. Mannen min har de siste årene merket et økende behov for å gå opptil flere ganger på WC i løpet av natten. I fjor sommer fikk han nok av å gå ned en etasje på WC og kjøpte seg en stor gammeldags nattpotte i porselen på en brukthandel. Han urinerer i denne opptil flere ganger om natten og fyller den med gul stinkende urin. Som regel glemmer han å tømme den om morgenen slik at jeg må gjøre det. Det føles svært ubehagelig og nå vet jeg ikke om jeg orker dette mere. Har prøvd å sette foten ned flere ganger men han ignorerer meg og søler og skumper på potta så gulvet ofte er helt vått. Er dette akseptabelt i 2019? Anonymkode: 7de32...7df 1
Blueblizz Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Hvis dette er reelt hadde jeg nok byttet soverom. Evt bygd om huset så dere fikk toalett oppe. Lett verdt noen 100.000,- å slippe å tømme potta til en voksen mann 37 1
pautina Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 esj, nei, bare nei !! Du får be han bruke bleie heller... 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Drikker han unormalt mye? Anonymkode: 3352d...31f 1
Miss/usikker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Nei, fy. Hadde aldri godtatt dette. Du deler jo soverom med en gris! 11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Hvis behovet er stort, får han heller kjøpe ei urinflaske med lokk. Og selvfølg tømme den selv. Billigere enn et nytt wc, ihvertfall. Anonymkode: 655c8...119 22
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Altså.. Få han til legen først, ikke normalt å stå opp flere ganger om natta og gå på do. Anonymkode: 80f7a...3ad 28
Million Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 Hvis han allerede i en alder av tidlig i førtiårene sliter med å måtte urinere flere ganger pr natt, så bør han oppsøke lege. Det er ikke vanlig i den alderen. Folk i 70-80 årene klager over det, men sånn er det å bli gammel. Det er ikke naturlig å oppleve det allerede i førtiårene. Be han oppsøke lege, tving han til det om han nøler eller stritter i mot. Det kan være viktig. 20
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 Han drikker en del øl og mineralvann utover kveldene så det er ikke rart han flyr på do. Han fyller jo sikkert to liter i løpet av natta. I høst lå det døde fluer oppi, noe som var veldig ekkelt. Min svigermor er arkitekten bak dette, og hun sier at de alltid har brukt potte om natten og at jeg er upraktisk som ikke synes noe om denne ordningen. Anonymkode: 7de32...7df
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Og lege har vært besøkt, og alt funnet i skjønneste orden. Det er for mye væskeinntak på kveldene, men det vil han ikke høre på. Anonymkode: 7de32...7df
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #11 Skrevet 6. mars 2019 Æsj! Gratulerer med barnet.... Anonymkode: d78e3...8ed 13
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #12 Skrevet 6. mars 2019 Sett inn et portabelt toalett fra biltema på et annet rom. Han må selvsagt tømme det selv. Anonymkode: af2e6...a1c 4
prettylittlemisfit Skrevet 6. mars 2019 #13 Skrevet 6. mars 2019 Da hadde jeg heller bygget, fått bad og soverom i samme etasje. Dette går jo utover deg også. Eventuelt urinflaske med lokk, kan kjøpes på enkelte apotek. Den må selvfølgelig tømmes den også, men kanskje ikke så ekkelt og motbydelig som en åpen potte. Håper det ordner seg! 3
Luckiness Skrevet 6. mars 2019 #14 Skrevet 6. mars 2019 Har han et alkoholproblem siden du sier han drikker en del øl utover kveldene? Ølet kan selvfølgelig gjøre sitt, at han må på do i løpet av natten. Men han bør gå til lege. Det er ikke normalt å måtte opp så mange ganger på do om natten. 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #16 Skrevet 6. mars 2019 Kan han ikke pisse ut av vinduet eller noe? Det er vel et triks å rulle sammen en avis til en trakt, for å pisse gjennom den. Ikke så lekkert det heller, naturligvis. Anonymkode: 10707...43b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #17 Skrevet 6. mars 2019 Æsj! Hvis han absolutt må bælme drikke om kvelden så får han tisse på en urinflaske, som har lokk. Man får kjøpt dem på apoteket. Jeg hadde ikke orket å dele rom med en sånn mann, også tømmer han den ikke? Nei, æsj! Og jeg er sykepleier og vant med urinlukt, men ikke på mitt eget soverom og fra en mann som bare er lat. *grøss* Anonymkode: 9236f...771 20
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #18 Skrevet 6. mars 2019 Da hadde jeg bytta soverom altså... Æsj. Tenk å våkne til urinlukt hver morgen 😐 Anonymkode: 80f7a...3ad 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #19 Skrevet 6. mars 2019 Hadde vært skilsmissegrunn for meg dette.. Gud bedre.. Hvor LAT er man når man ikke orker å gå på do..! En 40 åring.. Rystet!! Om dette er tilfelle, enten hadde det blitt nytt WC i andre etg, ellers hadde gubben fått flytte ut.. Og den potta hadde jeg kjørt på fyllinga med.. Anonymkode: 4e7ed...d4b 21 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #20 Skrevet 6. mars 2019 Her er det flere ting han kan gjøre for å bedre situasjonen. For det er IKKE ditt ansvar å tømme pisset hans!! Fysj a meg, eier han ikke skam?? - Han kan enten redusere inntaket sitt på kvelden slik at behovet ikke melder seg. - Han kan bytte sted å sove (det er han som er den late!) for å komme nærmere toaletten - Han kan gå direkte på do når behovet melder seg, da kan han også vaske seg etterpå!! - Han kan tømme pisset sitt ut selv på morgen! Anonymkode: 91545...c0e 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå