Gå til innhold

10 åring og alene hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har ingen problemer med og være alene hjemme på dagtid, jeg kan fint gå til nærbutikken på kveldstid også, dette har han heller ingen problemer med. Jeg skal jobbe i kveld, å må da gå hjemme fra kl 19, da er gutten alene hjemme fra kl 19 til ca 20.15/20.30. Søsteren min som pleier og passe han når jeg jobber har ikke anledning til og komme før angitt kl slett i dag. 

Gutten sa selv at det gjorde han ingenting og være alene den tiden fram til tante kommer, han har jo mobil om det skulle være noe som han selv sa. Er vel mest meg det står på her så er litt hønemor😝 Er det innafor for en 10 åring og være alene den stunden på kvelden?

Anonymkode: b7442...8a7

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Ja, så lenge han er moden nok og du vet at han er ok med det så ser jeg ikke problemet med at en 10 åring er alene 1-1/2 time på kveldstid. Ville prøvd og sett hvordan han taklet det. Har dere noen naboer han kan gå til om det skulle være noe akutt?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min har ingen problemer med og være alene hjemme på dagtid, jeg kan fint gå til nærbutikken på kveldstid også, dette har han heller ingen problemer med. Jeg skal jobbe i kveld, å må da gå hjemme fra kl 19, da er gutten alene hjemme fra kl 19 til ca 20.15/20.30. Søsteren min som pleier og passe han når jeg jobber har ikke anledning til og komme før angitt kl slett i dag. 

Gutten sa selv at det gjorde han ingenting og være alene den tiden fram til tante kommer, han har jo mobil om det skulle være noe som han selv sa. Er vel mest meg det står på her så er litt hønemor😝 Er det innafor for en 10 åring og være alene den stunden på kvelden?

Ja, det er innafor så lenge 10 åringen synes det er ok og det gjør han jo 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det synes jeg:)

Anonymkode: 45aba...aa9

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, BearMama skrev:

Ja, så lenge han er moden nok og du vet at han er ok med det så ser jeg ikke problemet med at en 10 åring er alene 1-1/2 time på kveldstid. Ville prøvd og sett hvordan han taklet det. Har dere noen naboer han kan gå til om det skulle være noe akutt?

Nei naboene er ferie. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor,det hadde min 10 åring også gjort.

Anonymkode: 307bf...9c2

Gjest BearMama
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei naboene er ferie. 

Vel, det er en time. Ser ikke hva som kan gå mer galt på kvelden enn på dagen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hehe du er jo mer hysterisk enn meg! Selv gutten min på 7 år kunne lett ha vært alene hjemme tiden om han synes det var greit selv. 

Anonymkode: 5e787...c9e

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Hvis han har vært alene før, har mobil og sier det er greit ser jeg ingen grunn til at det skulle være et problem

Anonymkode: 8f309...fb8

Skrevet

Ja, det synes jeg, hvis barnet vil det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjære vene. Null problem om det hadde vært lenger og.

Anonymkode: 670d8...419

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ingen problem tenker jeg. Min eldste på 8 år har ofte vært alene i det tidsrommet hvis jeg har måttet hentet pappaen på jobb og han ikke har villet være med. 

Anonymkode: afeb9...99e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...