AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Hvis man blir nødt til å returnere en ung kattunge til oppdretter av andre årsaker enn at det er noe galt med kattungen, bør man da akseptere at man kanskje ikke får pengene tilbake? Feks kan det jo være at det tar lang tid å få kattungen solgt, og dermed synker "verdien" på den ettersom den blir eldre osv. Skal man innfinne seg med at anger ikke kvalifiserer for penger tilbake hvis kattungen ikke kan bli solgt igjen? Anonymkode: db25f...f2d
Million Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Jeg hadde ikke giddet å GI katten tilbake til oppdretter i hvert fall, om denne skulle være så kjip at hun ikke gidder å tilbakebetale. Da hadde jeg heller solgt katten på Finn. Det er en rasekatt, går jeg ut fra? Du vil sannsynligvis få en del for den på Finn. La oppdretter seile sin egen sjø. Hun har ingen krav på å få tilbake en katt gratis. 4
Vox_populi Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: anger ikke kvalifiserer for penger tilbake Det er det normale i forretningslivet. Men du kan jo selge "brukt".
Kontormus Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Altså, det er slike kjøpere oppdrettere skyr som pesten! Mange oppdrettere vil ta katten tilbake fremfor at den skal selges på Finn uten at en vet noe om kattens videre skjebne. Men hvorfor skal selger bære risikoen for dine dårlige valg? Og få alle pengene igjen? Nei, og det fortjener du ikke heller. Selger har trolig flere katter i sitt hjem, og ta tilbake en katt kan medføre risiko mht smittsomme sykdommer og at kattungen kan være utsatt for traumer. Det er levende dyr dette, selv om de i føle lov er en "vare". 11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 5 minutter siden, Million said: Jeg hadde ikke giddet å GI katten tilbake til oppdretter i hvert fall, om denne skulle være så kjip at hun ikke gidder å tilbakebetale. Da hadde jeg heller solgt katten på Finn. Det er en rasekatt, går jeg ut fra? Du vil sannsynligvis få en del for den på Finn. La oppdretter seile sin egen sjø. Hun har ingen krav på å få tilbake en katt gratis. Det ble nå en gang slik at katten endte tilbake hos oppdretter for hjelp til omplassering for en stund siden. Det var da ikke snakk om penger tilbake annet enn at oppdretter forespurte mitt kontonummer. I denne saken har jeg også delvis "skyld", og det er derfor jeg ikke er ekstremt opptatt av tilbakebetaling. Jeg forstår at hvis oppdretter ikke får solgt katten før den er voksen så blir det jo mye ekstra utgifter for dem og en tapt verdi. Det var tosifret sum for katten, så derfor jeg fremdeles tenker litt på det. Anonymkode: db25f...f2d
Oppgitt78 Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var tosifret sum for katten, så derfor jeg fremdeles tenker litt på det. Anonymkode: db25f...f2d Ikke noe poeng i å gruble stort over noe som kostet i underkant av en hundrings, vel..? 9
Million Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 To sifret? Under hundre kroner for en rasekatt? Ja, da er det jo bare å glemme tilbakebetaling. Det hadde jeg virkelig ikke giddet å mase om. Eller mener du TI sifret?
Kontormus Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 To tall... med 3 nuller bak. Ikke vanskelig og forstå 2
Amantheia Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 Akkurat nå, Million skrev: To sifret? Under hundre kroner for en rasekatt? Ja, da er det jo bare å glemme tilbakebetaling. Det hadde jeg virkelig ikke giddet å mase om. Eller mener du TI sifret? Woha, kva for ein luksuskatt er det som koster over 1 milliard? 😂 3
Oppgitt78 Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 1 minutt siden, Kontormus skrev: To tall... med 3 nuller bak. Ikke vanskelig og forstå Da er det femsifret.. 6
Million Skrevet 6. mars 2019 #11 Skrevet 6. mars 2019 5 minutter siden, Kontormus skrev: To tall... med 3 nuller bak. Ikke vanskelig og forstå Jo, det er vanskelig å forstå, fordi det er ikke tosifret. Nullene bak teller jo med. 11 000 er for eksempel femsifret tall. 8
slutt Skrevet 6. mars 2019 #12 Skrevet 6. mars 2019 7 minutter siden, Kontormus skrev: To tall... med 3 nuller bak. Ikke vanskelig og forstå Ikke vanskelig å forstå? Da kan det likegjerne være to tall med to eller fire nuller bak. Tosifret er fra 10 til 99. 4
Oppgitt78 Skrevet 6. mars 2019 #13 Skrevet 6. mars 2019 (endret) Hva slags katt er det snakk om, forresten? Jeg er på leting etter en ny katt. Send gjerne pm. Endret 6. mars 2019 av Oppgitt78
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #14 Skrevet 6. mars 2019 Hva er galt med pusen? Stakkars liten. Anonymkode: d86e9...87e 1
Kontormus Skrevet 6. mars 2019 #15 Skrevet 6. mars 2019 8 minutter siden, Million skrev: Jo, det er vanskelig å forstå, fordi det er ikke tosifret. Nullene bak teller jo med. 11 000 er for eksempel femsifret tall. Nei, ikke vanskelig og forstå. Når en vet at en slik katt ikke koster under hundre kroner. Nå har du selv skrevet elleve tusen på en slik måte at 11 står fremst, alene. Enkelt 😉
Million Skrevet 6. mars 2019 #16 Skrevet 6. mars 2019 Akkurat nå, Kontormus skrev: Nei, ikke vanskelig og forstå. Når en vet at en slik katt ikke koster under hundre kroner. Nå har du selv skrevet elleve tusen på en slik måte at 11 står fremst, alene. Enkelt 😉 Da prater du på en måte bare du forstår. For alle oss andre i samfunnet rundt deg, teller alle sifrene med. Fem sifret beløp for en katt om den koster 11 000 altså. Du bør rette på feilen din om du går rundt og omtaler det sånn i det daglige, for du tar dessverre feil. Ikke meningen å hakke på deg altså, beklager det, men det blir litt som om at jeg går rundt og sier at alle må forstå at jeg egentlig mener appelsiner når jeg sier epler. 4
wahaj Skrevet 6. mars 2019 #17 Skrevet 6. mars 2019 Etter katten er solgt har ikke oppdretter krav på katten tilbake ved anger uavhengig av hva det står i kontrakten. Nå når du uansett har gitt den tilbake og dere ikke ble enige om noe, får du nok ikke noe tilbake. Men de seriøse oppdrettere pleier å ha en viss sum de gir tilbake. Er jo bare å kontakte oppdretter og høre hvis du betalte mye for katten, og likeledes kunne solgt den på finn.
Oppgitt78 Skrevet 6. mars 2019 #18 Skrevet 6. mars 2019 4 minutter siden, Kontormus skrev: Nei, ikke vanskelig og forstå. Når en vet at en slik katt ikke koster under hundre kroner. Nå har du selv skrevet elleve tusen på en slik måte at 11 står fremst, alene. Enkelt 😉 Skrivemåten forandrer ikke det faktum at elleve tusen er et femsifret tall, og ikke tosifret..
Kontormus Skrevet 6. mars 2019 #19 Skrevet 6. mars 2019 5 minutter siden, Million skrev: Da prater du på en måte bare du forstår. For alle oss andre i samfunnet rundt deg, teller alle sifrene med. Fem sifret beløp for en katt om den koster 11 000 altså. Du bør rette på feilen din om du går rundt og omtaler det sånn i det daglige, for du tar dessverre feil. Ikke meningen å hakke på deg altså, beklager det, men det blir litt som om at jeg går rundt og sier at alle må forstå at jeg egentlig mener appelsiner når jeg sier epler. Jeg sier jeg enkelt forsto hvs TS mente, du forteller meg at jeg må rette på språket mitt for at resten av samfunnet sier noe annet enn meg? Hva sier JEG? Nei, det vet du ikke. Og det er ikke hva tråden handler om, så nå gir vi oss med det. 2
Kontormus Skrevet 6. mars 2019 #20 Skrevet 6. mars 2019 5 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Skrivemåten forandrer ikke det faktum at elleve tusen er et femsifret tall, og ikke tosifret.. Poenget er, jeg forsto. Jeg vet tallet har fem siffer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå