Gå til innhold

Bryllupskaken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ikke ha bryllupskake, skjønner ikke helt vitsen med den :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi skal ha fem etasjer, annenhver med nøttebunn med pasjonsfruktmousse, og sjokoladebunn med sjokolademousse og bringebærmousse. Rundt kanten på alle skal det være hvit sjokolade, slik at hele kaken ser hvit ut. Den skal pyntes med rosa tulipaner (ekte, samme som i bukett og bordpynt), og små blader laget av hvit sjokolade med limegrønn farge. Ikke noe brudepar el. svaner. Vi betaler 2500 kr.

Gleder meg! Håper jeg har nok konsentrasjon til å klare å nyte den!

Det hørtes jo bare helt fantastisk ut!!!

Hvor får dere tak i en slik kake til så god pris!??

Åh, tenk - nå skal den snart nyyyytes! :sikle:

Skrevet

Vi skal har 3 etg, med pynt og lokk av ising, og så marsipan under. Fyllet er bringebærmousse. Kakene blir ikke runde, men 6-kantet. Min mor lager den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sambo og jeg krangler nemlig litt om dette... Han vil ha krem eller marsipan fordi det er tradisjonelt. Jeg liker hverken krem eller marsipan og nekter å betale over 2000 kr for en kake jeg ikke en gang synes er god...

Hva synes dere?

Skrevet
Sambo og jeg krangler nemlig litt om dette...  Han vil ha krem eller marsipan fordi det er tradisjonelt.  Jeg liker hverken krem eller marsipan og nekter å betale over 2000 kr for en kake jeg ikke en gang synes er god...

Hva synes dere?

Hva med å bruke forskjellige slags kaker i hver etasjo, som noen andre her skal? Evt. bruke ising utenpå så alle ser like ut.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har vært innom den tanken, men da blir det liksom en vanlig kake. Denne skal være litt spesiell og skape et flott helhetsinntrykk.

Tror sambo blir litt påvirket av moren sin. Hun mener den skal være ultratradisjonell... MEN, nekter som sagt å betale for en kake jeg IKKE liker...

Skrevet

Vi skal ha 4 etg. marsipankake. Bringebær og nøttefyll :sikle:

Kunne godt tenkt meg sjokolade kake, men ble enige tilslutt å bare ha en ved siden av..

Godt blir det uansett. :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Vi skal ha 3 etg bryllupskake til ca 50 personer.

Vi liker begge marispankake men har ikke helt besemt fyllet enda. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye tror dere må til hvis det er 80 gjester?

Vi ahr ikke fått inn alle svar enda, og jeg stresser med det meste. Mamma som skal lage kaken, så det hadde vært kjekt og hvite hvor mye man må ha....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...