SnappleIsland Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Jeg ønsker å lage en tråd for alle oss som er interessert i å starte for seg selv eller som har startet for seg selv innen nisjer og yrker hvor man delvis eller helt kan jobbe uavhengig av lokasjon. Såkalte digitale nomader. Jeg tenker at vi kan dele tips og erfaringer, samt spørre om råd. De som vil kan være anonyme her, eller lage seg et nick som de signerer under som, slik at det blir lettere å holde tråden i hvem som sier hva. Litt om min bakgrunn: Jeg er 26 år, har bachelor i psykologi i grunn + 3 videreutdanninger relatert til grunnutdanningen, samt går master i psykologi som jeg er ferdig med neste vår. Jeg har også en bachelor i Økonomi- og Administrasjon og har akkurat begynt på master som jeg kanskje er ferdig med om to år, men kalkulerer med 3 år siden jeg jobber med to mastere, samt jobb. Jeg jobber i tillegg 100% i fast stilling som Psykoterapeut. Jeg har ikke interesse for regnskap og har i Økonomi- og Administrasjon hovedfokus på emner som; ledelse, foretaksstrategi, entreprenørskap, markedsføringsledelse, arbeids- og organisasjonspsykologi, prosjektledelse etc. Jeg har alltid hatt lyst til å drive noe for meg selv og registrerte for to år siden mitt eget ENK firma som jeg har hatt noen småprosjekt på. Jeg lever for å reise og lever ellers et nøkternt liv til daglig uten alkohol, tobakk, snus, festing og spiser bare ute kanskje 3-4 ganger i året i forbindelse med feiringer eller lignende. Pengene jeg har spart har jeg brukt på å investere i bolig, samt vært i 29 land mellom jeg var 17-26. Jeg har alltid vært fascinert over digitale nomader som kan jobbe lokasjonsuavhengig. Lurer på om noen har tips til "utypiske" yrker som kanskje kan være noe for meg å dykke dypere inn på. Tenker at denne tråden kanskje kan hjelpe andre som også ønsker tips til nisjer hvor man kan helt eller delvis kan jobbe uavhengig av lokasjon. Jeg liker arbeid hvor jeg får kombinert både forståelsen og utdanningen jeg har i psykologi og økonomi- og ledelse. Dette er noe av de tingene jeg har tenkt på hvor jeg både får brukt utdanningene mine, samt hva jeg har interesse for: - Nettside og blogg, samt youtube hvor jeg tilbyr konsulentjobb og rådgivning innen både Arbeids- og organisasjonspsykologi, samt bedriftsutvikling, ledelse, markedsføring og foretaksstrategi. Dette kombinert med å skrive reiseartikler for norske magasiner og nettsider og i tillegg drive litt på med dropshipping og affilliate marketing. Altså flere ting for å diversifisere inntektskilder. - Booking agent/eventplanlegger - mellomperson mellom tilbydere og etterspørere, hvor jeg tilpasser og skreddersyr produktet og håndterer alt det formelle. - Reisebyrå: Reiseplanlegger og koordinator. - Har ellers tenkt på muligheten for å bruke litt tid på å utarbeide kurs og seminar innenfor emner jeg har utdanning på: f.eks. fra utdanningen i Psykologien: Krisehåndtering og traumebehandling, vold i nære relasjoner, Relasjonsvansker- og psykososial problematferd, eller samlivsterapi. Problemet mitt har vært at jeg sliter med å få ut fingeren og bestemme meg for en ting å satse på, noe som kanskje kommer av at jeg nå har så mye utdanning og kunnskap innenfor flere områder som interesserer meg at jeg sliter med å velge. -Isabella- 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå