Maskinfører Skrevet 26. januar 2023 #21 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Digresjon,men har ingen å spørre😅: Er 7000kr normalt å betale for skifte av bremseklosser og skiver (dette var bak på bilen). Og noe feilsøking. Skal jeg fortsette å ha bilen må jeg ut med nærmere 25 000kr pga en nox-alarm som må nullstilles(mulig skifte noe der), og så en annen ting som styrer temperatur og kan påvirke katalysator mm. Er usikker på om forklaringen min her holder i retten, det var en rask tlf i går. Skal dra bort til verkstedet og prøve å få det skriftlig. Bilen er i utg.punktet verdt 55 000kr. Men, med desse to tingene og det at jeg kun har en nøkkel er nok prisen heller maks 40k. Hvis jeg bytter inn hos forhandler, som sikkert reparerer for en brøkdel av prisen. Uff er så usikker på om jeg skal legge ut pengene eller ta innbytte. Dette er en bil som er velkjent for fabrikasjonsfeil mm, og verkstedet sa det kun kom til å bli verre🥹Evt råd tas imot med takknemmlighet🙏Hilsen halvgammel dame med lite greie på bil😬 Anonymkode: 18b0f...649 Nei det er ikke normalt jeg skrur jo selv så men du får bremsepakker til mellom 1 600,- - 2 000,- når du sier 7 000,- det første som slår meg er Møller VW Audi osv ? når du sier NOX så er det første som slår meg Lambdasonde denne koster alt fra 2 000,- til 4 000,- uavhengig av hvor det blir kjøpt Toyota ville ha 4 000,- Denso Mekonomen 3 600,- Eurodel ca 1 000,- er du fornøyd med bilen generelt så kjør på kjøper du noe annet blir det påkost igjen kjenner du noen som kan skru ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #22 Del Skrevet 26. januar 2023 Tar for gitt at de prøver å lure meg. Det gjør de nok med de aller fleste. Det er bare å bruke noen ord folk flest ikke kjenner så betaler de uten å mukke. Håndtverkere gjør ofte det samme. Anonymkode: 719af...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 26. januar 2023 #23 Del Skrevet 26. januar 2023 Tingling skrev (På 6.3.2019 den 10.54): Registerreim, men de mente også at de måtte skifte vasspumpe.. også er det div skruer ol Man skifter vannpumpe når man tar registerreim ja. Gjerne også strammehjul og ofte andre reimer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 26. januar 2023 #24 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Digresjon,men har ingen å spørre😅: Er 7000kr normalt å betale for skifte av bremseklosser og skiver (dette var bak på bilen). Og noe feilsøking. Skal jeg fortsette å ha bilen må jeg ut med nærmere 25 000kr pga en nox-alarm som må nullstilles(mulig skifte noe der), og så en annen ting som styrer temperatur og kan påvirke katalysator mm. Er usikker på om forklaringen min her holder i retten, det var en rask tlf i går. Skal dra bort til verkstedet og prøve å få det skriftlig. Bilen er i utg.punktet verdt 55 000kr. Men, med desse to tingene og det at jeg kun har en nøkkel er nok prisen heller maks 40k. Hvis jeg bytter inn hos forhandler, som sikkert reparerer for en brøkdel av prisen. Uff er så usikker på om jeg skal legge ut pengene eller ta innbytte. Dette er en bil som er velkjent for fabrikasjonsfeil mm, og verkstedet sa det kun kom til å bli verre🥹Evt råd tas imot med takknemmlighet🙏Hilsen halvgammel dame med lite greie på bil😬 Anonymkode: 18b0f...649 Kostet 6500 for skift av bremser bak på V90. Samme jobb på Suburban 2016 kostet 5000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #25 Del Skrevet 26. januar 2023 Maskinfører skrev (1 time siden): Nei det er ikke normalt jeg skrur jo selv så men du får bremsepakker til mellom 1 600,- - 2 000,- når du sier 7 000,- det første som slår meg er Møller VW Audi osv ? når du sier NOX så er det første som slår meg Lambdasonde denne koster alt fra 2 000,- til 4 000,- uavhengig av hvor det blir kjøpt Toyota ville ha 4 000,- Denso Mekonomen 3 600,- Eurodel ca 1 000,- er du fornøyd med bilen generelt så kjør på kjøper du noe annet blir det påkost igjen kjenner du noen som kan skru ? Dette er en peugeot. Nå har jeg lånt en toyota yaris til i morgen. 19-modell, hybrid, 100 hk, gått 47 000 km. 189 000kr. Ikke drømmebil haha, men den er ok å kjøre(bortsett fra dårlig vindusviskere og at man sitter litt lavt). Tenkte å ha den i tre år til jeg skal flytte til ny leilighet der det er lademulighet. Orker ikke nåværende bil og dra på verkstedet i hytt og pine. Og legge ut 35 k minst per år i reperasjoner😬 Anonymkode: 18b0f...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #26 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette er en peugeot. Nå har jeg lånt en toyota yaris til i morgen. 19-modell, hybrid, 100 hk, gått 47 000 km. 189 000kr. Ikke drømmebil haha, men den er ok å kjøre(bortsett fra dårlig vindusviskere og at man sitter litt lavt). Tenkte å ha den i tre år til jeg skal flytte til ny leilighet der det er lademulighet. Orker ikke nåværende bil og dra på verkstedet i hytt og pine. Og legge ut 35 k minst per år i reperasjoner😬 Anonymkode: 18b0f...649 Bremser bak til 6000 bak er helt normalt. De fleste Peugeoter har hjullager integrert i bremseskivene, så derfor er de bittelitt dyrere enn enkle skiver, og det tar ca 1,2-1,4 timer å bytte. Du sier ikke noe om modell/år, men nox-feilen kan være nox-sensor, dyse eller ureatank, neppe lambdasonde som tidligere nevnt, da det ikke er en vanlig/kjent feil. Har du fulgt servicer som foreskrevet eller er det «hull i heftet»? Anonymkode: 7165e...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #27 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bremser bak til 6000 bak er helt normalt. De fleste Peugeoter har hjullager integrert i bremseskivene, så derfor er de bittelitt dyrere enn enkle skiver, og det tar ca 1,2-1,4 timer å bytte. Du sier ikke noe om modell/år, men nox-feilen kan være nox-sensor, dyse eller ureatank, neppe lambdasonde som tidligere nevnt, da det ikke er en vanlig/kjent feil. Har du fulgt servicer som foreskrevet eller er det «hull i heftet»? Anonymkode: 7165e...772 Ja har hatt servicer på merkeverksted de 5 første årene(2016 modell). Og årlig service på et annet verksted etter at garantien gikk ut. Er flere problem enn nox, og er begynt å bli skikkelig lei og vil kvitte meg med den mens jeg ennå kan få en ok innbyttepris. Null problem at jeg skifter slitedeler som breskiver, klosser, registerreim mm. Men at jeg aldri kan stole på å komme meg frem, få hodepine og tinnitus om jeg glemmer øreplugger og alarmer hyler opp til 30 min-det gidder jeg ikke lenger😏 Anonymkode: 18b0f...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #28 Del Skrevet 26. januar 2023 Oppsøk merkeverksted. Dersom du har god servicehistorikk så kan store deler av evt kostad med nox-problematikk dekkes.(slik spm tank/sensor/dyse osv…) Kundemottakeren kan raskt sjekke dette i systemet, og uansett kunne gi deg et kostnadsoverslag på dette. Anonymkode: 7165e...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #29 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Oppsøk merkeverksted. Dersom du har god servicehistorikk så kan store deler av evt kostad med nox-problematikk dekkes.(slik spm tank/sensor/dyse osv…) Kundemottakeren kan raskt sjekke dette i systemet, og uansett kunne gi deg et kostnadsoverslag på dette. Anonymkode: 7165e...772 Jeg oppsøkte de mange ganger, og de feilsøkte uten å klare å stille diagnose. Nå er garantien gått ut for lenge siden. Det andre verkstedet klarer i det minste å stille diagnose. Uansett så bytter jeg heller inn og får rundt 50 k i innbytte. I stedet for å betale nesten 25 k(antar merkeverkstedet er like dyrt som nåværende). Anonymkode: 18b0f...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #30 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg oppsøkte de mange ganger, og de feilsøkte uten å klare å stille diagnose. Nå er garantien gått ut for lenge siden. Det andre verkstedet klarer i det minste å stille diagnose. Uansett så bytter jeg heller inn og får rundt 50 k i innbytte. I stedet for å betale nesten 25 k(antar merkeverkstedet er like dyrt som nåværende). Anonymkode: 18b0f...649 Oi… ikke bra!! Jeg jobber med dette, så kjenner godt til mulighetene, og på en del av disse så kan mann få opptil 90% dekning selv om garantien er utgått nemlig, men det krever bla god servicehistorikk og selvfølgelig at de finner feilen!! Husker du hvilken diagnose som det andre verkstedet fant/ feilkoder osv??? Anonymkode: 7165e...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 27. januar 2023 #31 Del Skrevet 27. januar 2023 På fransk heter det pysjå sånn ca i uttale. På norsk heter det Peoskrot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 27. januar 2023 #32 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er en peugeot. Nå har jeg lånt en toyota yaris til i morgen. 19-modell, hybrid, 100 hk, gått 47 000 km. 189 000kr. Ikke drømmebil haha, men den er ok å kjøre(bortsett fra dårlig vindusviskere og at man sitter litt lavt). Tenkte å ha den i tre år til jeg skal flytte til ny leilighet der det er lademulighet. Orker ikke nåværende bil og dra på verkstedet i hytt og pine. Og legge ut 35 k minst per år i reperasjoner😬 Anonymkode: 18b0f...649 Med Peugeot må du forvente slike priser pga delepris og konstruksjon. Helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #33 Del Skrevet 27. januar 2023 Einus skrev (1 time siden): På fransk heter det pysjå sånn ca i uttale. På norsk heter det Peoskrot. Haha ja. Jeg bytter den inn på mandag, fikk 50k i innbytte. Verkstedet mitt sa bare «kjøp og løp»😅. Frister lite å legge ut så mye i reperasjoner for en slik drittbill som peugeot😏. Neste år er sikkert verdien halvert, og jeg har trolig lagt ut 50 k på reperasjoner🤷♀️ Anonymkode: 18b0f...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #34 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Haha ja. Jeg bytter den inn på mandag, fikk 50k i innbytte. Verkstedet mitt sa bare «kjøp og løp»😅. Frister lite å legge ut så mye i reperasjoner for en slik drittbill som peugeot😏. Neste år er sikkert verdien halvert, og jeg har trolig lagt ut 50 k på reperasjoner🤷♀️ Anonymkode: 18b0f...649 Oi!! Det var generøst gjort av deg! Regner med du får litt ekstra god pris på den bilen du overtar!! Anonymkode: 7165e...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #35 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi!! Det var generøst gjort av deg! Regner med du får litt ekstra god pris på den bilen du overtar!! Anonymkode: 7165e...772 Skrev litt for fort der, mente hvis jeg ikke kvitter meg med kjerra nå så blir det minst 50k til sammen i reperasjoner ila dette året og neste. Var ikke særlig prutemulugheter, fikk kun 5000 i avslag på ny(brukt)bil. Bil er bare tapsprosjekt😏Men kun 45k i innbytte. Anonymkode: 18b0f...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #36 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skrev litt for fort der, mente hvis jeg ikke kvitter meg med kjerra nå så blir det minst 50k til sammen i reperasjoner ila dette året og neste. Var ikke særlig prutemulugheter, fikk kun 5000 i avslag på ny(brukt)bil. Bil er bare tapsprosjekt😏Men kun 45k i innbytte. Anonymkode: 18b0f...649 50’ er mye…. Hva er det som har skjedd med bilen?? (Og ikke minst- hvaslags modell er det?) Anonymkode: 7165e...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #37 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 50’ er mye…. Hva er det som har skjedd med bilen?? (Og ikke minst- hvaslags modell er det?) Anonymkode: 7165e...772 Jeg skrev om den tidligere i posten; en peugeot jeg har hatt problemer med i flere år selv om den er 16-modell og ikke gammel. Desse bilene er velkjent for problem med fabrikkinnstillinger, og generelt drittkvalitet. Jeg vet aldri om jeg kan dra på lengre turer, om den starter igjen om den blir stående en stund. Og 30 min med hylende alarm forverrer hodepine og tinnutus, så nå «begraver» jeg dritten😄 Anonymkode: 18b0f...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #38 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skrev om den tidligere i posten; en peugeot jeg har hatt problemer med i flere år selv om den er 16-modell og ikke gammel. Desse bilene er velkjent for problem med fabrikkinnstillinger, og generelt drittkvalitet. Jeg vet aldri om jeg kan dra på lengre turer, om den starter igjen om den blir stående en stund. Og 30 min med hylende alarm forverrer hodepine og tinnutus, så nå «begraver» jeg dritten😄 Anonymkode: 18b0f...649 Jeg ville bare finne ut mer om denne alarmen som du sier er relatert til nox problematikken- og selv om det er en 16-modell så har PSA utvidet garanti på disse. Senest denne uken fik en kunde dekket bytte av uteatank og nox sensor, der nærmere 90% av kostnaden ble dekket, og det og var en 16 modell. Det er ikke et kjent problem med fabrikkinnstillingene vedrørende noxen, så lurer på om dette kan være noe annet- derfor spurte jeg etter om du hadde feilkoder, da hadde jeg muligens kunnet funnet ut hva som var galt, eller i det minste peke deg i riktig retning. Men on du har bestemt deg for å bytte inn bilen så er det ikke mye jeg får gjort dessverre. Anonymkode: 7165e...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #39 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville bare finne ut mer om denne alarmen som du sier er relatert til nox problematikken- og selv om det er en 16-modell så har PSA utvidet garanti på disse. Senest denne uken fik en kunde dekket bytte av uteatank og nox sensor, der nærmere 90% av kostnaden ble dekket, og det og var en 16 modell. Det er ikke et kjent problem med fabrikkinnstillingene vedrørende noxen, så lurer på om dette kan være noe annet- derfor spurte jeg etter om du hadde feilkoder, da hadde jeg muligens kunnet funnet ut hva som var galt, eller i det minste peke deg i riktig retning. Men on du har bestemt deg for å bytte inn bilen så er det ikke mye jeg får gjort dessverre. Anonymkode: 7165e...772 Jeg har dessverre fryktelig liten tid pga en lengre reise neste uke som ikke kan avlyses. Verkstedet mitt rekker ikke fikse bilen før det, og merkeverkstedet har feilsøkt ørten ganger og vært til ingen hjelp. Derfor tar jeg den enkleste utveien. Men ser nevnt i papirene fra verkstedet: -urea fluid temperature.drift downwards or upwards -urea fluid temperature. signal blocked. -nox sensor.richness measurement faulty -interiour rear right sensor fault.no signal -interiour rear left sensor fault.no signal Anonymkode: 18b0f...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #40 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har dessverre fryktelig liten tid pga en lengre reise neste uke som ikke kan avlyses. Verkstedet mitt rekker ikke fikse bilen før det, og merkeverkstedet har feilsøkt ørten ganger og vært til ingen hjelp. Derfor tar jeg den enkleste utveien. Men ser nevnt i papirene fra verkstedet: -urea fluid temperature.drift downwards or upwards -urea fluid temperature. signal blocked. -nox sensor.richness measurement faulty -interiour rear right sensor fault.no signal -interiour rear left sensor fault.no signal Anonymkode: 18b0f...649 Tyder på nox sensor- dersom du er uheldig og må dekke det av lomme estimerer jeg 10 000, i og med at jeg ikke vet mer en at det er en 2016 Peugeot. de to siste feilene er umulige å si mer konkret utifra teksten… Anonymkode: 7165e...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå