Gå til innhold

Dere som låser døra på badet i forhold og vennskap, hvorfor?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri gått inn på badet hos noen som er hos meg og oppholder seg på badet, aldri en gang gitt hint til at jeg kunne gjort det. Likevel låser venner døra når de går inn der, det gjorde en fyr jeg hadde en del på gang med også, låsen på badet mitt er litt treg og huseieren bruker en evighet på å fikse den, så jeg selv låser aldri den døra. Folk merker jo at den er treg å få igjen, men likevel. Jeg låser aldri døra på besøk hos venner med mindre vi er flere sånn at noen som ikke fikk med seg at jeg gikk inn der, braser inn mens jeg står med buksa på knærne liksom.

Jeg vet jo og tar for gitt at de ikke kommer inn der, noe de aldri har gjort heller. 

Anonymkode: 7f903...3ba

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg pleier å låse døra når jeg er hos andre, særlig om det er flere i husstanden når jeg er på besøk. Om det er partner/barn i huset og de ikke vet at jeg gikk inn dit kan de jo plutselig rive opp døren, og selv om jeg ikke har noe å skjule så slapper jeg bedre av om døren er låst. Det samme gjelder om det er flere venner til stede. Ikke alle legger merke til at man går på badet (jeg personlig pleier i alle fall ikke å skrike det ut til hele rommet), så da er det greit å låse døren. Om jeg er på besøk med venner og det bare er oss to der, da kan det hende jeg lar være å låse. :)

Endret av Tigertone
  • Liker 27
Skrevet

De er nok vant til det og gjør det på automatikk. 

Jeg er vant til å ikke få være i fred på badet, dersom jeg ikke låser, så jeg gjør det også når jeg er alene hjemme eller når alle har lagt seg. 

Synes du det er et problem?

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det er det eneste stedet jeg ønsker privatliv, å få gjøre mitt fornødne i fred. 

Anonymkode: 0dd7a...6e3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg bare lurerpå om om de tror jeg braser inn hvis de ikke låser. 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gått inn på badet hos noen som er hos meg og oppholder seg på badet, aldri en gang gitt hint til at jeg kunne gjort det. Likevel låser venner døra når de går inn der, det gjorde en fyr jeg hadde en del på gang med også, låsen på badet mitt er litt treg og huseieren bruker en evighet på å fikse den, så jeg selv låser aldri den døra. Folk merker jo at den er treg å få igjen, men likevel. Jeg låser aldri døra på besøk hos venner med mindre vi er flere sånn at noen som ikke fikk med seg at jeg gikk inn der, braser inn mens jeg står med buksa på knærne liksom.

Jeg vet jo og tar for gitt at de ikke kommer inn der, noe de aldri har gjort heller. 

Er helt normalt å låse døra når man går på do. Du behøver ikke bruke noe mer krefter på å tenke på det.

• Liker 36
Skrevet

Jeg låser, fordi det er en vane. Også når jeg er alene hjemme låser jeg. Som andre over sier, er det nok for mange en automatisk handling.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Gammel vane og følelse av trygghet. 

Anonymkode: 5fe2b...1ae

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke "prestert" uten å låse døra. Har lagt merke til at i en del nyere leiligheter er det ikke opplegg for lås i det hele tatt. Bodde nylig i en lånt, ny leilighet pga oppussing og der var det ikke lås på baderomsdøra eller noen andre dører i leiligheten. I min egen leilighet er det låsemuligheter både til soverom, bad, stue og gang. 

Anonymkode: 57131...7ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg låser på automatikk, pluss at jeg vokste opp med en mor som hadde null respekt for prrivatliv, så er det noe som gjør meg eitrene forbanna så er det å ikke få være i fred på badet. Er det lås, så låser jeg, selv om jeg er hjemme alene. Selv om de færreste vil gå inn med vilje så kan uhell skje, evt. finner du ut på den harde måten at den andre ikke har respekt for privatliv.

Anonymkode: 5e3b7...d50

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på hvem det er, og hva jeg gjør på badet (og i hvilken tilstand), men som regel låser jeg når jeg går på do hos andre mennesker. Hvorfor? Fordi det er privat og man unngår en eventuelt klein situasjon, både for deg, og den som ikke viste at du var på do. Er det virkelig noe å henge seg oppi?

Anonymkode: 8ce77...01a

• Liker 14
Skrevet

Jeg har vokst opp med tre søsken, så å låse baderomsdøra går like automatisk som å låse ytterdøra når jeg går hjemmefra. Jeg låser også baderomsdøra når jeg er helt alene hjemme. Så du trenger nok ikke å tenke på at vennene dine tror du skal buse inn når de sitter der. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Sant nok, er nok ikke meg, men deres vaner med å låse. Fint med flere syn på saken.

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
4 timer siden, Supernova17 skrev:

Jeg låser, fordi det er en vane. Også når jeg er alene hjemme låser jeg. Som andre over sier, er det nok for mange en automatisk handling.

Samme her. Låser alltid når jeg er alene hjemme hos meg selv også

AnonymBruker
Skrevet

Låser kun døra hvis jeg skal drite eller runke. Føler at jeg ikke klarer det så bra hvis unger eller svigermor kommer og går. Hvis jeg tisser, dusjer eller pusser tennene så er det ikke noe problem og hvem som helst kan komme og gå som de vil. Da låser jeg ikke døra.

Anonymkode: 06cdb...09c

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg og en annen person så låser jeg ofte ikke. De vet at jeg er på do. Er det flere, så låser jeg. Ikke alltid alle får med seg at jeg går på do, pleier ikke rope det ut heller.

Har aldri tenkt over det om noen låser døra eller ikke når de er på besøk hos meg eller omvendt. Folk får gjøre hva de vil. Det handler nok mest om vane hvis de gjør det. 

Anonymkode: 36866...cb0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg låser ikke når det bare er meg og mannen som er hjemme. Hvis vi har besøk eller hvis jeg er på besøk hos andre låser jeg alltid.

Bodde i en leilighet med adskilt bad og toalett. Informerte alltid overnattingsgjester om at døra til badet hadde lett for å gå i vranglås. Siden toalettet var i et eget rom var det ikke så stor fare for at noen skulle brase inn på badet mens andre sto idusjen. Og låsen på døra til toalettet virket heldigvis helt fint.

Anonymkode: 5d9fe...c16

AnonymBruker
Skrevet

Vi i min familie pleide vanligvis ikke å låse døren til do, når jeg vokste opp. Men en kveld fikk vi plutselig besøk av søskenbarnet vårt, og deres foreldre. Vi hadde overhodet ikke peiling på at de skulle dukke opp, men plutselig stod de i utgangsdøren. Da skulle de på hytttur, og de hadde bestemt seg for å stikke innom oss på veien. Selv om det var en flere kilometer omvei for dem. 

I alle fall, så dukket de plutselig opp hos oss. Men storesøsteren min hadde gått på do rett før de dukket opp, og hadde selvfølgelig ikke fått med at noen hadde  kommet på besøk. Så måtte søskenbarnet vårt på do, og rev opp døren inn dit. Men storesøsteren min hadde mensen akkurat da, og i det øyeblikket var hun opptatt med å tørke vekk en liten blod-flekk som hadde havnet på doringen. 

Andre mennesker ville kanskje ha lukket døren igjen, og latt storesøsteren min være i fred. Men ikke søskenbarnet vårt, nei! Hun ble faktisk stående og glo på storesøsteren min, og på innholdet i doen. Men storesøsteren min rev ganske fort igjen døren, og gjorde seg ferdig der. Men da ville ikke søskenbarnet vårt gå på do der, fordi dette var "veldig ekkelt" å gå på do hvor noen nettopp hadde "menset ned hele doen" som hun uttalte det.        

Ikke har søskenbarnet vårt latt denne saken ligge i årene etterpå heller. Så det kommer stadig kommentarer av typen ""Husker du den gangen du menset på do? Det var ekkelt det!!" og lignende utsagn. I mange ÅR etter denne situasjonen fant sted. 

Anonymkode: e3468...24a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke lås på døra! Men en vet jo om noen er der da.

Er det bare oss hjemme så står døra noen ganger på vidt gap om en av oss er der, om en skal bare tisse. Skal en bæsje så lukkes døra inntil.

Anonymkode: 767c1...bbb

Skrevet

Hjemme låser jeg hvis jeg skal nr 2 eller bytte bind/ob. Ikke hvis jeg bare skal tisse.  På besøk hos andre låser jeg alltid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...