Gå til innhold

Går ned i vekt veldig fort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, for et par uker siden lastet jeg ned lifesum og gjorde litt endringer på kostholdet mitt. Jeg spiser helt vanlig mat og er aldri sulten, men holder meg innenfor kaloriene lifesum har anbefalt.

Jeg er naturlig ganske slank og har egentlig ganske høy forbrenning, men har etter en lengre periode med (veldig) mye kaker og andre søtsaker gått opp 5-7 kg over min ønskede vekt, så det er de jeg ønsker å gå ned.

Jeg veier meg hver dag etter at jeg har vært på do, før jeg har spist eller kledd på meg, og ser at jeg går ned 100-300 g i døgnet. Er ikke det veldig raskt? Kommer det til å vare?

Anonymkode: d3b69...36f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, for et par uker siden lastet jeg ned lifesum og gjorde litt endringer på kostholdet mitt. Jeg spiser helt vanlig mat og er aldri sulten, men holder meg innenfor kaloriene lifesum har anbefalt.

Jeg er naturlig ganske slank og har egentlig ganske høy forbrenning, men har etter en lengre periode med (veldig) mye kaker og andre søtsaker gått opp 5-7 kg over min ønskede vekt, så det er de jeg ønsker å gå ned.

Jeg veier meg hver dag etter at jeg har vært på do, før jeg har spist eller kledd på meg, og ser at jeg går ned 100-300 g i døgnet. Er ikke det veldig raskt? Kommer det til å vare?

Å gå ned 1-1,5 kg i uka er raskt, men på ingen måte farlig så lenge du får i deg nok næringsstoffer og føler deg frisk. Mest sanssynelig er det veske du mister nå i starten, så da virker vekttapet mer massivt. Kaker ol. (karbohydrat og sukker) binder vann i kroppen, og når du kutter dette, frigjøres vannet. Du har kanskje lagt merke til at du tisser litt oftere enn før?

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Unika skrev:

Å gå ned 1-1,5 kg i uka er raskt, men på ingen måte farlig så lenge du får i deg nok næringsstoffer og føler deg frisk. Mest sanssynelig er det veske du mister nå i starten, så da virker vekttapet mer massivt. Kaker ol. (karbohydrat og sukker) binder vann i kroppen, og når du kutter dette, frigjøres vannet. Du har kanskje lagt merke til at du tisser litt oftere enn før?

Hei, takk for svar. Kan godt være det er væske ja, men jeg drikker også mye mer jevnt over enn det jeg har pleid. Så det at jeg tisser mer har jeg bare sett på som et naturlig resultat av å drikke 1-1,5 L mer vann enn hva jeg har pleid.

Når tror du jeg kan regne med at det jevner seg ut? Jeg syns det er litt ubehagelig å gå ned så fort :P 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at man går ned ganske fort i begynnelsen, da kroppen slipper mye vann. 

Anonymkode: e6eeb...da7

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt at man går ned ganske fort i begynnelsen, da kroppen slipper mye vann. 

Anonymkode: e6eeb...da7

Ja, skjønner. Når pleier det å jevne seg ut?

AnonymBruker
Skrevet

Neida, det er ikke for raskt. 

Anonymkode: 21984...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...