AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Hvorfor temper man? Har lest at ved å tempe så får man ikke vite når eggløsningen er før ETTER eggløsning 🤔 da er det jo for sent? tar el test og har el ca samme dag (+/- dag) hver mnd.. bør man tempe også ? Anonymkode: e4bc8...3c6
Irisiri Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Det stemmer at tempøkningen kommer etter EL. Så man kan jo selvfølgelig ikke vente til man ser at man har hatt el før man har sex. Da må man ha regelmessig sex fram til bekreftet eggløsning. EL-tester vil aldri bekrefte at EL har vært, kun at kroppen forbereder seg på det. Temperatur er den eneste «hjemmemetoden» som kan bekrefte eggløsning. Jeg synes også at det er mindre «mas» enn å ta EL-tester (men i det siste har jeg gjort begge deler). Jeg synes det er greit å få den bekreftelsen. Jeg har hatt litt ustabile sykluser tidligere, så da har jeg kunnet vite når jeg får mensen/har IKM, og sluppet å tro jeg kanskje er gravid når jeg ikke en gang har hatt EL. Dagen før mens/samme dag som mens får man et temperaturfall igjen, og jeg synes det er greit å være forberedt på det også. Hvis syklusen din er helt stabil, så klarer du deg helt sikkert fint uten å tempe.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 6 timer siden, Irisiri skrev: Det stemmer at tempøkningen kommer etter EL. Så man kan jo selvfølgelig ikke vente til man ser at man har hatt el før man har sex. Da må man ha regelmessig sex fram til bekreftet eggløsning. EL-tester vil aldri bekrefte at EL har vært, kun at kroppen forbereder seg på det. Temperatur er den eneste «hjemmemetoden» som kan bekrefte eggløsning. Jeg synes også at det er mindre «mas» enn å ta EL-tester (men i det siste har jeg gjort begge deler). Jeg synes det er greit å få den bekreftelsen. Jeg har hatt litt ustabile sykluser tidligere, så da har jeg kunnet vite når jeg får mensen/har IKM, og sluppet å tro jeg kanskje er gravid når jeg ikke en gang har hatt EL. Dagen før mens/samme dag som mens får man et temperaturfall igjen, og jeg synes det er greit å være forberedt på det også. Hvis syklusen din er helt stabil, så klarer du deg helt sikkert fint uten å tempe. Jeg er ikke TS, men lurte på dette med temperaturfall. Har akkurat begynt å tempe. Har hatt 36.4 i gjennomsnitt de siste 3 dagene, men nå falt temperaturen til 36.1 og fikk mensen. Er dette ett tegn på at EL da har hvert? Begynte å tempe 7-10 dager etter prøveperioden så har dessverre ikke mer data enn dette. Å virker som du har mer erfaring, så ville spørre. Lurer egentlig i grunn på om dette er et tegn på at jeg har hatt EL selv om det er en stund siden positiv EL test? Litt usikker på hvordan kurven skal se ut. Har du lavere temperatur før EL så høyere etter EL og frem til mens når den synker igjen? Setter pris på svar 😄 Anonymkode: c8787...426
Patriotpaula Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS, men lurte på dette med temperaturfall. Har akkurat begynt å tempe. Har hatt 36.4 i gjennomsnitt de siste 3 dagene, men nå falt temperaturen til 36.1 og fikk mensen. Er dette ett tegn på at EL da har hvert? Begynte å tempe 7-10 dager etter prøveperioden så har dessverre ikke mer data enn dette. Å virker som du har mer erfaring, så ville spørre. Lurer egentlig i grunn på om dette er et tegn på at jeg har hatt EL selv om det er en stund siden positiv EL test? Litt usikker på hvordan kurven skal se ut. Har du lavere temperatur før EL så høyere etter EL og frem til mens når den synker igjen? Setter pris på svar 😄 Anonymkode: c8787...426 Synes i utgangspunktet 0,3 differanse høres litt lite ut, men det er jo veldig individuelt Chart med EL kan se slik ut Endret 6. mars 2019 av Patriotpaula
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 41 minutter siden, Patriotpaula skrev: Synes i utgangspunktet 0,3 differanse høres litt lite ut, men det er jo veldig individuelt Chart med EL kan se slik ut Jeg har akkurat begynt å tempe men har undersøkt litt og er visst normalt å synke litt før mensen kommer. Å når EL har hvert stiger man ca 0.3 - 0.5 grader å noen med 1 grad. Så mitt temperaturfall fra 36.5/36.4 til 36.0/36.1 er ca 0.3/0.4 i fall å det er normalt. Da synker grafen min ganske mye. Å dette er før EL hvor den da forhåpentligvis stiger godt igjen Jeg har ikke hatt EL ennå. Akkurat begynt menstruasjonen min så får se hvordan stigning jeg får Anonymkode: c8787...426
Irisiri Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS, men lurte på dette med temperaturfall. Har akkurat begynt å tempe. Har hatt 36.4 i gjennomsnitt de siste 3 dagene, men nå falt temperaturen til 36.1 og fikk mensen. Er dette ett tegn på at EL da har hvert? Begynte å tempe 7-10 dager etter prøveperioden så har dessverre ikke mer data enn dette. Å virker som du har mer erfaring, så ville spørre. Lurer egentlig i grunn på om dette er et tegn på at jeg har hatt EL selv om det er en stund siden positiv EL test? Litt usikker på hvordan kurven skal se ut. Har du lavere temperatur før EL så høyere etter EL og frem til mens når den synker igjen? Setter pris på svar 😄 Anonymkode: c8787...426 Det vet jeg rett og slett ikke. Det er helt riktig at man har lav temp fra mens til EL, etter EL øker den til et høyere nivå i ca to uker. Tempen faller igjen rundt mens. Det er litt vel lite data å trekke noen slutninger fra. Og så må man se trenden på kurven og ikke enkeltpunkter, fordi noen dager kan skille seg ut uten at det betyr noe. Man kan jo ha sykluser uten EL, og da vil kurven holde seg relativt flat. Det vil alltid være dag til dag-variasjoner, men det er da uten tydelige mønster. Har du EL vil du tydelig se disse to nivåene på temperaturen. Jeg tror du bare må tempe en syklus for å se en hel måneds temperaturer i sammenheng👍 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 22 minutter siden, Irisiri skrev: Det vet jeg rett og slett ikke. Det er helt riktig at man har lav temp fra mens til EL, etter EL øker den til et høyere nivå i ca to uker. Tempen faller igjen rundt mens. Det er litt vel lite data å trekke noen slutninger fra. Og så må man se trenden på kurven og ikke enkeltpunkter, fordi noen dager kan skille seg ut uten at det betyr noe. Man kan jo ha sykluser uten EL, og da vil kurven holde seg relativt flat. Det vil alltid være dag til dag-variasjoner, men det er da uten tydelige mønster. Har du EL vil du tydelig se disse to nivåene på temperaturen. Jeg tror du bare må tempe en syklus for å se en hel måneds temperaturer i sammenheng👍 Ja Takk for svar. Spennende med temping. Har gjort litt research å er interessant hvordan kroppen fungerer. Har meldt meg inn i fertility friend så får se en ordentlig kurve til slutt. Håper jeg får en bra kurve. Anonymkode: c8787...426 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Hei. Hva tror dere om denne grafen? 😊 Ha en fin dag ☀️ Anonymkode: 4eba6...87f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Her er min fra jeg ble gravid. Ligner på din bare flere dager etter El. Positiv test siste dag der. Anonymkode: 2cff6...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 Okei 😊 Tyder det på at EL har vært? Litt fersk på tempingen 😊 Anonymkode: 4eba6...87f
Irisiri Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hva tror dere om denne grafen? 😊 Ha en fin dag ☀️ Anonymkode: 4eba6...87f Det der ser ut som EL👍
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, Irisiri skrev: Det der ser ut som EL👍 Takk for svar 😊 da er det «bare» å vente 😅 Burde vell vente til IKM med og teste? Anonymkode: 4eba6...87f
Irisiri Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 da er det «bare» å vente 😅 Burde vell vente til IKM med og teste? Anonymkode: 4eba6...87f Ja, jeg ville i alle fall gjort det. 🤞
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 35 minutter siden, Irisiri skrev: Ja, jeg ville i alle fall gjort det. 🤞 Takk for at du tar deg tid til å svare 😊 ha en fin dag 😊 Anonymkode: 4eba6...87f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå