AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #1 Skrevet 6. mars 2019 Noen med erfaring med nattpose på turnende baby som ligger med beina i været i søvne og får dyna over ansiktet? Er det en god løsning? Eventuelt andre løsninger? Hvilke rimelige nattposer er bra? Vil ha bomull,ikke fleece. Baby er 5 mnd og det er ca 19-20 grader på soverommet. Hvilke rimelige nattposer er Anonymkode: 318d1...013
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #2 Skrevet 6. mars 2019 Ullpysj plus nattpose (enten i bomull eller lett fleece når det er veldig kaldt) har fungert utmerket her. Skjønner ikke norske tanken med at barn må ha puter og dyner i babysenger. Så ja, bruk nattposer - de finnes overalt i alle babybutikker og på nett. Anonymkode: d9c04...20d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Når det er så varmt på soverommet trenger jo ikke babyen annet enn pysj egentlig. Anonymkode: 76c90...ab9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Når det er så varmt på soverommet trenger jo ikke babyen annet enn pysj egentlig. Anonymkode: 76c90...ab9 Hvem pleier å ha det varmt på soverommet? Her har vi vinduer litt åpne året rundt. Anonymkode: d9c04...20d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvem pleier å ha det varmt på soverommet? Her har vi vinduer litt åpne året rundt. Anonymkode: d9c04...20d TS sier jo at de har 19-20 grader på soverommet. Når jeg svarer uten å sitere noen er det selvfølgelig TS sitt innlegg jeg svarer på. Anonymkode: 76c90...ab9 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Skrevet 6. mars 2019 Vi har mellom 16-18 grader på soverommet hans (som anbefalt) og bruker bomullspysj og nattpose fra easygrow. Den kan stroppes fast, men vi gjør ikke det. Han turner fortsatt, men får i det minste ikke dyna over hodet Veldig fornøyd! Anonymkode: 05546...0f6 2
Ny Bruker Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 Vi bruker bomullspysj og sovepose fra HM. Startet fra str 74 og bruker hittil (barnet er 1 år og 9 mnd). Pleier å kjøpe to poser i hver størrelse for å bytte mens den ene er i vask. Panelovn står på 19 grader. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Skrevet 6. mars 2019 Vi har også brukt poser fra HM siden mini var rundt 5 mnd, nå er han 2 år. Veldig fornøyd med dem!😊 Anonymkode: 5737c...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 Ullpysj og fleecepose fra ikea. Funker fint for min lille Sprelle 😄 Anonymkode: d60c3...526 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Jeg har tenkt at bevegeligheten i en pose ikke er så som så, så vi har brukt vanlig pysj, pluss en ullfleece-dress utapå. Det har funka fint her. Anonymkode: bfadc...3f2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #11 Skrevet 6. mars 2019 Vi har easygrow nattpose og er veldig fornøyd, den er vel laget av bambusviskose. Koster 400-500 kr. Baby har vanlig bomullpysj under. Har ca 18-19 grader på soverommet. Har brukt nattpose fra baby var nyfødt. Anonymkode: 9f56b...fbd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #12 Skrevet 6. mars 2019 Easygrow ❤ den er kanskje ikke den billigste, men veldig god og verdt pengene synes jeg Anonymkode: f7972...7ce
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #13 Skrevet 6. mars 2019 Jeg ville heller investert i en god stor opse barnet kan ha lenge. Vi har dungo, kjøpte deg brukt for 700, men hun kan ha den lenge og den er varm. De er som regel ganske store før de har vett til å dra på seg dynen om de fryser. Anonymkode: a3cf7...6f7 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 Takk for svar og erfaringer. Bra at flere har gode erfaringer. Vi får vel kjøpe og teste, selv om jeg i utgangspunktet er litt skeptisk til tanken og usikker på om det funker, derav ikke ønsker de dyreste! Fleece er som sagt uaktuelt, må være noe bomull Selv om 19-20 grader høres varmt ut er vinduet på soverommet alltid åpent hele året og selv syntes jeg det blir kaldt uten dyne. Pute har vi selvfølgelig ikke, det er det da ingen som bruker til små barn. Ts Anonymkode: 318d1...013 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og erfaringer. Bra at flere har gode erfaringer. Vi får vel kjøpe og teste, selv om jeg i utgangspunktet er litt skeptisk til tanken og usikker på om det funker, derav ikke ønsker de dyreste! Anonymkode: 318d1...013 Hvis målet er å unngå at babyen får dyna over hodet, så vil selvsagt nattpose fungere. Nattposen henger på hele natta. Babyen min sitter, står og ruller i løpet av natta og posen er alltid med. Har aldri trengt å bekymre meg for om baby er kald eller om baby har dyna over ansiktet. I tillegg har posen blitt en god søvnassosiasjon. Så når posen er på så er det natta. Anonymkode: 9f56b...fbd 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 Vi har brukt pose siden hun var 6 mnd. (15 mnd. nå) og er veldig fornøyd. Vi bruker selen også, ettersom hun ikke klarer og finne roen ellers. Anonymkode: fcb3b...1de 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis målet er å unngå at babyen får dyna over hodet, så vil selvsagt nattpose fungere. Nattposen henger på hele natta. Babyen min sitter, står og ruller i løpet av natta og posen er alltid med. Har aldri trengt å bekymre meg for om baby er kald eller om baby har dyna over ansiktet. I tillegg har posen blitt en god søvnassosiasjon. Så når posen er på så er det natta. Anonymkode: 9f56b...fbd Hun er en skikkelig turner og ligger ofte med beina krølla opp og over hodet med tærne i ansiktet, så kan se for meg at posen kan komme i ansiktet når hun ligger slik Også liker jeg selv ikke å sove i sovepose og syntes det er vanskelig å finne god stilling og blir klamt. Så derfor er jeg i utgangspunktet skeptisk. Men har bestilt og skal prøve Ts Anonymkode: 318d1...013
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #18 Skrevet 8. mars 2019 Vi bruker nattpose til vår lille sprellemann. Kjøpte først en fra easygrow siden jeg hadde lest så mye bra om den. Men fant fort ut vi trengte en til ved uhell, så da kjøpte vi en fra hm. Er vesentlig mer fornøyd med den fra hm. easygrow nupper ille mye, selv om den vaskes slik det er anbefalt. Beuker dyne under babynestet og opp over beina hans når det er kaldt ute (sover med vinduet åpent hele året). Anonymkode: b13ec...9e1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #19 Skrevet 8. mars 2019 Kjøpte også easygrow sin og den er blitt brukt sånn 5 ganger ca. Ungen ble svett og ukomfortabel i den. Sto opp konstant pga den også så nå får han heller styre som han vil. Han bruker dyna som pute 🙄 Så vi bruker ullpysj på de kalde kveldene og øker tempen inne på rommet litt. Han har alltid likt å ha det litt kjøligere også ser vi at han bevist går unna dyna si i senere alder også. Han sover lenger og enda bedre uten noe så da får vi fortsette sånn. Kan nevnes at pappaen også sover oppå dyna 😂😂 så de har noe til felles allerede ihvertfall 👍🏻 Anonymkode: 96076...600
Dove Skrevet 11. mars 2019 #20 Skrevet 11. mars 2019 Vi var superfornøyde med Easygrow! Den er laget av bomull/bambusviskose-blanding da, så ikke 100% bomull. Den er regulerbar i vidden, også er den sååå sykt myk. Aldri hatt problemer med nupper heller, på tross av at vi både har vasket den noen ganger på 60 grader og kjørt den i tørketrommel (vaskeanvisningen sier 40 grader og ingen tørketrommel). På sommeren brukte vi den tynneste Aden&Anais-posen, og den var også helt fantastisk. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå