Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan orker dere? Jeg har jobbet med det 2 måneder nå ca, merker at jeg er mektig lei..

Anonymkode: d8a9c...ca1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet med det i nesten tre år. Jeg holdt ut fordi jeg hadde dritbra kollegaer som jeg skravlet med gjennom hele vakten når det var stille på telefonen, fikk gratis mat og det var en digg deltidsjobb ved siden av studier. Lange vakter, gratis mat og sosialt.

Hadde aldri i livet orket å gjøre det på fulltid.

Anonymkode: 595de...3f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det på fulltid i nesten 2 år, hatet hvert sekund... Nærmest løp ut derfra min siste arbeidsdag. Kroppen min begynte å reagere, var kvalm og hadde vondt i magen, og fikk forferdelige kviseutbrudd som jeg sterkt mistenker var stressrelatert, fordi omtrent i øyeblikket jeg sluttet ble det mye bedre.

Anonymkode: 42450...165

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet med det i nesten tre år. Jeg holdt ut fordi jeg hadde dritbra kollegaer som jeg skravlet med gjennom hele vakten når det var stille på telefonen, fikk gratis mat og det var en digg deltidsjobb ved siden av studier. Lange vakter, gratis mat og sosialt.

Hadde aldri i livet orket å gjøre det på fulltid.

Anonymkode: 595de...3f6

Ja, tror jeg hadde taklet hvis det var deltid. Men dette er heltid 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det på fulltid i nesten 2 år, hatet hvert sekund... Nærmest løp ut derfra min siste arbeidsdag. Kroppen min begynte å reagere, var kvalm og hadde vondt i magen, og fikk forferdelige kviseutbrudd som jeg sterkt mistenker var stressrelatert, fordi omtrent i øyeblikket jeg sluttet ble det mye bedre.

Føler på samme måte som deg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler på samme måte som deg.

Føler med deg! Vær aktiv på jobbsøkerfronten, det er så lett å bli inaktivt fordi man tross alt har en fulltidsjobb allerede, men du må være føre var og tenke på din mentale helse.

AnonymBruker
Skrevet

Kundeservice har man faktisk en del av også i jobber som man vanligvis ikke forbinder med det. Enten "interne" kunder/samarbeidspartnere, eksterne kunder etc. Selvfølgelig noen jobber mer enn andre, men det er faktisk god kunnskap å ta med seg videre selv om det ikke er så morsomt i seg selv. Og ja, jeg har delvis det i min jobb også, som jeg har hatt i ca 7 år. Liker man virkelig ikke kundeservice kan man søke seg over til mer "backoffice" jobber. Men også der må man ofte regne med en viss kundekontakt/2. linje, evt. å yte service til selgere eller de som har mer direktekontakt med eksterne kunder, kommer litt an på type backoffice jobb. 

Anonymkode: 85fd1...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så kjedelig her. Mange unge folk og hele tiden litt sosialt. Slitsomt!!

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i kundeservice mens jeg var student og det var helt OK.

Og så jobbet jeg i kundeservice/salgsavdeling for et logistikkselskap...klarte ikke å jobbe ut prøvetiden engang. Sa opp stillingen 2 mndr etter at jeg startet...en av de verste erfaringene jeg har hatt.

Anonymkode: 5e5cf...c9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er salg så syns jeg kundeservice er en veldig bra jobb. Jeg likte å jobbe på kundeservice. Hyggelige kunder og alltid noen å skravle litt med. Helt perfekt. 

Anonymkode: c7ae6...12a

AnonymBruker
Skrevet

Jobber med kundeservice for øyeblikket. Tlf, e-post og Facebook chat. Er helt ok. Det er kun innkommende kontakter så det er ingenting jeg må selge eller pushe, jeg svarer kun på spørsmål om produkter og veileder om ting ikke er som de skal - sender ut gavekort og betaler ut reklamasjoner. Er egentlig veldig hyggelig. Eneste er at det er litt lite å gjøre til tider, så blir mye dødtid og KG-tid! Hehe!

Anonymkode: 7f062...77f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobber med kundeservice for øyeblikket. Tlf, e-post og Facebook chat. Er helt ok. Det er kun innkommende kontakter så det er ingenting jeg må selge eller pushe, jeg svarer kun på spørsmål om produkter og veileder om ting ikke er som de skal - sender ut gavekort og betaler ut reklamasjoner. Er egentlig veldig hyggelig. Eneste er at det er litt lite å gjøre til tider, så blir mye dødtid og KG-tid! Hehe!

Er dere mange kollegaer?

AnonymBruker
Skrevet

På min jobb har vi totimersøkter og veksler mellom telefon, chat, e-post, facebook og programforbedringer og annet. Telefon er vel det ingen egentlig har lyst til men alle må dele på - og dette er i et selskap der det daglig er kunder som starter med å fortelle hvor mye de elsker programmet, stort sett bare blide kunder som trenger litt hjelp. 

Imponert over de som sitter hele dager i telefonstøtte med mindre fornøyde kunder..

Anonymkode: d1f27...272

Skrevet

Jobbet med det i 2 år og jeg trivdes veldig men det var fordi jeg hadde godt arbeidsmiljø rundt meg. Satt i åpen landskap med 10 andre og da gjorde det ikke noe å ha fæle eller merkelige kunder til tider

AnonymBruker
Skrevet

Hatet det, og jeg jobbet deltid. Fikk skikkelig angst av å dra på jobb, alltid redd for neste telefonsamtale og levde i konstant frykt for at jeg har føkket opp eller sagt feil om et eller annet. Var ikke noe gærent med kollegaene, men jeg kom ikke så godt overens med de. Det var en slags barriere mellom fulltids- og deltidsansatte, at vi på en måte var en belastning for dem fordi vi naturlig nok hadde mindre erfaring enn de. Holdt ut i 8 mnd, og hadde lett byttet ut den jobben med møkkajobben på veikroa med sutrekjerringene der.

Husker jeg ble fortalt at 9 gode samtaler gjør opp for en dårlig samtale, men for meg satt den ene dårlige samtalen ganske lenge i ettertid. Det eneste positive ut av dette var at dette var enda en jobb jeg fant ut ikke passet for meg.

Anonymkode: f1800...dd5

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor jobber du? 

Anonymkode: 3a866...f2e

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet over 3 år med kundeservice på telefon/e-post etter en generell administrativ bachelor, før jeg tok master og fikk en relevant og veldig spennende jobb. Godt miljø på kundesenter og ofte mye fest og moro på kveldene, passer bra for en ung person

Anonymkode: ebb02...0f3

AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2019 den 7.17, AnonymBruker skrev:

Hvordan orker dere? Jeg har jobbet med det 2 måneder nå ca, merker at jeg er mektig lei..

Jeg jobbet med det i mange år, i tillegg til at jeg foretok kredittvurderinger og behandlet søknader om kort.

Det verste ved jobben var en del av telefonene, ja... Det var utrolig hva enkelte folk mener de har "krav på". En fyr prøvde å få meg til å trekke tilbake en inkassosak som fakturaen hans for kortbruk var gått til. Årsak for å få dette trukket tilbake, var at "han hadde ikke betalt fordi han hadde ligget på sykehus i en måned, stakkar". Jeg tok en kikk på kort-transaksjonene hans og så at han hadde fartet rundt hele måneden fra sted til sted, og brukt kortet til tobakk og alt mulig sløseri....  Ikke mye sykehusinnleggelse, der nei. (ja, jeg spurte om han hadde lånt bort kortet, og det hadde han ikke)

Noen skrek inn i telefonen uten grunn. De kunne for eksempel reise på ferie i 3-4 uker, og bare drite i regningene hjemme. Selv regninger som var kommet i postkassa en uke eller to FØR de dro på ferie, ble liggende ubetalte. For de vil jo ikke bruke penger på regninger før ferien... da skal alt brukes i ferien. Så når de kom hjem og regningen hadde gått til inkasso, så går de i fistel på telefon til kundeservice fordi den var sendt til inkasso når vi jo måtte skjønne at "JEG HAR JO VÆRT PÅ FERIE, OG KAN IKKE BETALE DA!"

Så Norge skal stoppe opp økonomisk i hele Juli, fordi folk drar på ferie? Ingen skal behøve å betale noe i ferietidene?

Autogiro og e-faktura eksisterer.

Anonymkode: 981ee...559

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet med kundeservice før, guuuuud hvor glad jeg er for at jeg ikke jobber med det lenger!! 

Anonymkode: cf214...faf

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har slutta med det, hva jobber dere med nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...