AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Del Skrevet 5. mars 2019 Fortell meg fungerte det? Fikk du noen bivirkner ? Takk Anonymkode: 8df97...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Del Skrevet 5. mars 2019 Har lenge lurt på det samme. Turte aldri prøve da det var frarådet dersom man gikk på p-piller Anonymkode: 05eb7...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Del Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lenge lurt på det samme. Turte aldri prøve da det var frarådet dersom man gikk på p-piller Anonymkode: 05eb7...2fb Meg igjen; «Bivirkninger som kan forekomme er magebesvær, allergiske reaksjoner, tretthet og uro. I tillegg kan Johannesurt føre til at du blir mer sensitiv for sollys. Det er viktig å bruke solkrem med høy faktor ved soling, samt at du bør unngå sterkt sollys.» Sliter med sensitiv tarm, så orker IKKE å risikere verre «magebesvær» vil heller ikke ha mer indre uro.. I tillegg: «Johannesurt nedsetter effekt av blodtynnende legemidler, hemmer effekt av P-piller og påvirker en rekke astmamedisiner.» kilde:https://www.apotek1.no/hjerne-og-nerver/depresjon Synes ikke dette høres bra ut... Anonymkode: 05eb7...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg bruker det mot ekstrem PMS, og det fungerer utmerket. Jeg gikk helt i svart fra dagen jeg fikk eggløsning og fram til mensen, hver eneste måned, i mange år. På det verste kunne jeg være på grensen til suicidal. Jeg bruker nå johannesurt hele tiden, også utenom EL perioden, og nå merker jeg ingen tegn til pms. En ny hverdag for min del hvertfall! Anonymkode: 62730...a81 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Del Skrevet 6. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker det mot ekstrem PMS, og det fungerer utmerket. Jeg gikk helt i svart fra dagen jeg fikk eggløsning og fram til mensen, hver eneste måned, i mange år. På det verste kunne jeg være på grensen til suicidal. Jeg bruker nå johannesurt hele tiden, også utenom EL perioden, og nå merker jeg ingen tegn til pms. En ny hverdag for min del hvertfall! Anonymkode: 62730...a81 Wow fantstisk !! Det du hadde heter PMDD og ikke pms. Helt grusomt. Samme symptomer som bipolar lidelse..... Anonymkode: 8df97...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #6 Del Skrevet 6. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker det mot ekstrem PMS, og det fungerer utmerket. Jeg gikk helt i svart fra dagen jeg fikk eggløsning og fram til mensen, hver eneste måned, i mange år. På det verste kunne jeg være på grensen til suicidal. Jeg bruker nå johannesurt hele tiden, også utenom EL perioden, og nå merker jeg ingen tegn til pms. En ny hverdag for min del hvertfall! Anonymkode: 62730...a81 Tar du te eller piller? Anonymkode: 8df97...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus24 Skrevet 6. mars 2019 #7 Del Skrevet 6. mars 2019 Nei. Gå til legen og få henvisning til psykiater og eventuelt antidepressiva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #8 Del Skrevet 6. mars 2019 Jeg har ikke prøvd Johannesurt, men syns at sitronmelisse hjelper. En mango til dagen er også et råd, og generelt mer frukt, grønnsaker, bladgrønt, urter og ville vekster, det hjalp på meg. Du gjør ikke noe feil med å drikke en kopp urtete til dagen for å si det sånn. Du kan jo veksle litt, f.ex. peppermynte og sitronmelisse er en utrolig bra kombinasjon. Og det er utrolig mye kraft i ville urter, prøv å lage te på rødkløverblomster, nesle eller løvetann, det er krutt. Anonymkode: cfeef...e77 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #9 Del Skrevet 6. mars 2019 5 timer siden, venus24 skrev: Nei. Gå til legen og få henvisning til psykiater og eventuelt antidepressiva. Neitakk . Anonymkode: 8df97...039 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #10 Del Skrevet 6. mars 2019 http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/hype_per.htm Anonymkode: 8df97...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #11 Del Skrevet 6. mars 2019 Skal gi dere et bedre tips. Kosthold og trening, det er noe som hjelper mye mer. Tren styrke 3 ganger i uken, ha et rent kosthold uten noe søppelmat. Dere aner ikke hvor mye som skjer i topplokket når dere starter med dette, mange spiser seg syke i dag. Anonymkode: 65d14...a4a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #12 Del Skrevet 6. mars 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Skal gi dere et bedre tips. Kosthold og trening, det er noe som hjelper mye mer. Tren styrke 3 ganger i uken, ha et rent kosthold uten noe søppelmat. Dere aner ikke hvor mye som skjer i topplokket når dere starter med dette, mange spiser seg syke i dag. Anonymkode: 65d14...a4a Urter er en del av kosthold. Anonymkode: cfeef...e77 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #13 Del Skrevet 6. mars 2019 Har hatt veldig god effekt ! ( pga pms/ muligens begynnende overgangsalder ). Litt dyre tabletter så jeg har nå startet å sanke urten på sommeren og drikker nå johannesurt te! Gratis ! ikke merket noe soleksem i fjor sommer, men det var en gang jeg merket soleksem for flere år siden. Så ja man bør ikke legge seg i solsteika kanskje ... Anonymkode: 95f05...113 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #14 Del Skrevet 6. mars 2019 Har ingen tro på naturmedisin. Anonymkode: 7d96a...c94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #15 Del Skrevet 6. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortell meg fungerte det? Fikk du noen bivirkner ? Takk Anonymkode: 8df97...039 Johannesurt regnes som et søvndyssende utemiddel. At johannesurt skal hjelpe mot depresjon har jeg aldri hørt om. Vær obs på at Johannesurt kan nedsette eller endre funksjonen av en rekke legemidler, inkludert ppiller. Anonymkode: e9e5a...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #16 Del Skrevet 6. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Johannesurt regnes som et søvndyssende utemiddel. At johannesurt skal hjelpe mot depresjon har jeg aldri hørt om. Vær obs på at Johannesurt kan nedsette eller endre funksjonen av en rekke legemidler, inkludert ppiller. Anonymkode: e9e5a...d8a Du kan jo lese deg opp på det jeg limte inn over her, fra rolv.no. Anonymkode: 8df97...039 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 6. mars 2019 #17 Del Skrevet 6. mars 2019 (endret) Johannesurt er IKKE et helsekostprodukt eller en naturmedisin sånn sett. Dette er stoffer med en dokumentert antidepressiv effekt på linje med andre antidepressiva. Men: - Johannesurt har ekstremt mange interaksjoner med andre medisiner. Sjekk alltid på interaksjoner.no - Johannesurt skal ikke under noen omstendighet brukes sammen med andre reseptpliktige antidepressiva. - Johannesurt fungerer bedre mot depresjon enn mot angst. Johannesurt er et dårlig alternativ ved langvarig depresjon. Den er dyr og fås ikke på blå resept. Det er egentlig ingen grunn til å foretrekke Johannesurt framfor reseptpliktige antidepressiva Endret 6. mars 2019 av isw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #18 Del Skrevet 6. mars 2019 2 minutter siden, isw skrev: Johannesurt er IKKE et helsekostprodukt eller en naturmedisin sånn sett. Dette er stoffer med en dokumentert antidepressiv effekt på linje med andre antidepressiva. Men: - Johannesurt har ekstremt mange interaksjoner med andre medisiner. Sjekk alltid på interaksjoner.no - Johannesurt skal ikke under noen omstendighet brukes sammen med andre reseptpliktige antidepressiva. - Johannesurt fungerer bedre mot depresjon enn mot angst. Johannesurt er et dårlig alternativ ved langvarig depresjon. Den er dyr og fås ikke på blå resept. Det er egentlig ingen grunn til å foretrekke Johannesurt framfor reseptpliktige antidepressiva Med sånne bastante uttalelser blir det umulig å diskutere og særlig når man ikke forsåtr hva man har uttalt seg om. Anonymkode: e9e5a...d8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 6. mars 2019 #19 Del Skrevet 6. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med sånne bastante uttalelser blir det umulig å diskutere og særlig når man ikke forsåtr hva man har uttalt seg om. Anonymkode: e9e5a...d8a Hva mener du er feil i det jeg skriver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #20 Del Skrevet 6. mars 2019 45 minutter siden, isw skrev: Hva mener du er feil i det jeg skriver? Det er riktig at johannesurt kan interagere med andre medisiner så går man feks på p piller eller blodfortynnende så må man rådføre seg med lege. Men at johannesurt er svært effektivt og bivirkningsfritt ved lette depresjoner/ nedstemthet som feks i pms eller overgangsalder er faktisk godt dokumentert i dag. I Tyskland bl.a velger leger johannesurt som førstevalg ved lett depresjon (så fremt man ikke bruker hjertemedisin da) fremfor antidepressiva. Anonymkode: 95f05...113 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå