AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Det er så utrolig vanskelig å komme i gang med trening etter flere år med mye tid tilbragt i liggende stilling på grunn av sykdom. Jeg vil virkelig klare det, helt til jeg prøver og for det første er redd for smerte og for det andre ikke finnes tålmodig og mangler utholdenhet. Hvilke tips har dere til meg? Har tenkt litt på PT men har ikke så veldig god råd... Anonymkode: b077e...c86
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Alle må starte et sted. Gå turer, litt lengre etterhvert. Gå til du blir andpusten. Jogg. Løp. Og tåler litt ubehag. Ubehag er ikke smerte. Du trener den mentale helsen samtidig. Anonymkode: 1de53...ad5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #3 Skrevet 6. mars 2019 Jeg var i skikkelig dårlig form når jeg startet å trene. Hadde vert mer eller mindre stillesittende i 3 år. Gikk pang på med 3 økter i uka 1 kondis og 2 styrke. Merket bedring allerede etter 1 uke! Så lite skal det faktisk til før man merker bedring! Ja jeg synest også det er litt ubehagelig å trene innimellom, det er tungt å man må presse kroppen. Men smerte er midlertidig, å etter man har trent får man verdens beste følelse i kroppen Anonymkode: 2340c...674
Gjest BearMama Skrevet 6. mars 2019 #4 Skrevet 6. mars 2019 Det ER jævlig å begynne å trene. Det er kroppen som sier ifra at formen suger. Det beste er derfor å starte rolig. Jeg begynte selv med gåturer og tredemølle er fint til det om du vil trene på treningsstudio. Finn frem favorittmusikken din og gå. Ikke tenk på fart, svette eller å presse deg. Bare gå. Jeg gjorde det nesten daglig og det tok ikke lang tid før jeg møtt elke både fart og helling for å føle at jeg fikk noe ut av det. Og en dag så begynte jeg med små joggeintervaller innimellom inntil jeg plutselig begynte å jogge hele distansen. Jeg passer på å holde et rolig tempo og ikke presse meg for mye ut av komfortsonen. Målet mitt var å kos meg med joggingen og bare bruke kroppen. Etterhvert så ble formen bedre og sterkere og lysten til å presse meg kom naturlig. Fra å aldri ha jogget i hele mitt liv tok jeg mila på 37 minutter. Ikke legg for mye press på deg selv. Bare kom deg til treningsstudioet og ta ting i ditt eget tempo. Det vikitgste er at du kommer i gang. Og det er en en utrolig deilig følelse når treningen er overstått. Ikke minst alle fordelene det medfører som bedre søvnkvalitet og mer overskudd og energi.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Hvorfor er du redd for smerte i forbindelse med trening? Tenker du på stølhet, eller at du blir sliten når du holder på? For konkret smerte er det ikke vanlig å få når man trener. Anonymkode: d4abf...e9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå