Missk89 Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Hva kan man gi kår man allerede må ut med ganske mye for å reise til utlandet for å dra i bryllupet til sin bror, der man må betale reise, opphold samt fikse pass til barna for å dra dit? Er helt blank på hva som er en fornuftig sum å bruke da?
Zienna Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Lurer på det samme, så følger denne tråden. Riktignok har paret skrevet i invitasjonen at de ikke ønsker seg annen gave enn at vi kommer. Likevel, jeg er veldig i tvil.
Djungelvrål Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Vi giftet oss i utlandet, og utrykte bestemt at vi ikke ønsket gave på innbydelsen. Av noen venner fikk vi en flott kurv da vi kom hjem med vin, snop, blomster osv. Vi fikk også penggave fra foreldrene hans men det var mange vi ikke fikk noe fra og det var jo slik vi ville ha det når de betalte tusenvis for å komme!! Fikk endel gaver fra folk som ikke var bedt da...gamle naboer og slikt fra mannen sin side. Ikke gi gave. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #5 Skrevet 6. mars 2019 Jeg syns ikke du trenger å gi gave når de gifter seg i utlandet og ikke betaler for oppholdet deres. Har de ikke spesifisert dette i invitasjonen? Det burde de helt klart gjort. Siden dette er snakk om broren din kan du jo bare spørre han Anonymkode: c2623...3d1
Missk89 Skrevet 6. mars 2019 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2019 Har undersøkt å de har satt opp gaveliste med dyre ting på, synes det blir litt vel drøyt?
Djungelvrål Skrevet 6. mars 2019 #7 Skrevet 6. mars 2019 19 minutter siden, Missk89 skrev: Har undersøkt å de har satt opp gaveliste med dyre ting på, synes det blir litt vel drøyt? Det er barre frekt! 1
Missk89 Skrevet 6. mars 2019 Forfatter #8 Skrevet 6. mars 2019 32 minutter siden, SupaWoman said: Det er barre frekt! Ja, hvordan løser man dette da? Skal nevnes at hun er litt hoven å blir fort dødsfornærma og sur for den minste ting 🤐
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2019 #9 Skrevet 6. mars 2019 1 hour ago, Missk89 said: Har undersøkt å de har satt opp gaveliste med dyre ting på, synes det blir litt vel drøyt? Jeg hadde ikke gitt noe. Muligens en blomsterbukett men det er bare så vidt Anonymkode: 5ed59...c00 1
Luckiness Skrevet 6. mars 2019 #10 Skrevet 6. mars 2019 Hadde dette vært min bror/søster så ville jeg gitt noe uansett, men ikke noe dyrt. Mer som en oppmerksomhet. Vi er åpen om økonomi, gaver og div. tanker vi har om slike problemstillinger som dette da. Hva med å gi en liten kurv med en vin, noe god snacks, kanskje en blomsterbukett e.l? Slik som en over her skrev om dette kan jo fint gies når de kommer hjem. Så slipper både dere og dem å frakte det til/fra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå