Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo kun 2 dager siden.  Du får jo ikke eggløsning rett etter mens/kjemisk.   Sannsynligvis har du hatt forsinket eggløsning, eller så er det noe hormonkluss.

Anonymkode: 87c68...28d

Legen mente jeg skulle se bort fra den som var positiv og begynne å teste på nytt. Det gjorde jeg og nå er den på vei opp igjen. ;) hvorfor ellers skulle streken blitt sterkere for hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, jenta98 skrev:

Legen mente jeg skulle se bort fra den som var positiv og begynne å teste på nytt. Det gjorde jeg og nå er den på vei opp igjen. ;) hvorfor ellers skulle streken blitt sterkere for hver dag?

Rart av legen å si.  LH går opp og ned gjennom hele syklusen, så hvorvidt det nærmer seg eller ikke er vanskelig å si når man tester så tidlig.  Det vanligste er å teste fra dag 10

Anonymkode: 87c68...28d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo at denne også er negativ, trenger det bare bekreftet :( Er den sterkeste jeg har fått noen gang, tatt i formiddag.. Tok en i kveld som var soleklart negativ (så godt som blendahvit), skjønner ingenting :( 

49799E2A-BBE1-425C-99A2-FFCF5E7865CC.jpeg

Anonymkode: 565dc...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet jo at denne også er negativ, trenger det bare bekreftet :( Er den sterkeste jeg har fått noen gang, tatt i formiddag.. Tok en i kveld som var soleklart negativ (så godt som blendahvit), skjønner ingenting :( 

49799E2A-BBE1-425C-99A2-FFCF5E7865CC.jpeg

Kan bekrefte det du sier ja. Hvilken syklusdag er du?

Anonymkode: f2b2e...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan bekrefte det du sier ja. Hvilken syklusdag er du?

Anonymkode: f2b2e...cf9

Aner ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt clearblue eggløsningstest i 10 dager nå, de siste to dagene så har jeg fått blinkende smilefjes.. Men så blir de svakere, også plutselig blir de sterkere. Har fulgt med på strimmel tester også, og de fra eBay gir like svakt/sterkt resultat som de fra billige-tester og clearblue... Nå er jeg så lei. Temper i tillegg. Morgen med fertilitets monitor fra clearblue, tester med clearblue eggløsningstest på formiddagen, Tester ettermiddag og kveld med strimmel. Selvom det er stor variasjon i pris på dette, så har de som regel lik styrke totalt. Det vil si, at de alle blir svake og sterke og har holdt på slik i flere uker nå. Er på CD 26 nå. Hadde en missed abortion for 3,5 uke siden. Har også tatt graviditets test. Negativ! Kurvene på tempen er også veeeeldig varierende og det hele ser ut som en Berg og dal bane🤨🤨🤷‍♀️ Noen som kan hjelpe meg?🙈 tester meg hver eneste dag fordi jeg ikke vil gå glipp av eggløsningen.

4768A1D2-A667-48D5-8A67-3A4DB73ECB25.jpeg

Anonymkode: e06d5...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt clearblue eggløsningstest i 10 dager nå, de siste to dagene så har jeg fått blinkende smilefjes.. Men så blir de svakere, også plutselig blir de sterkere. Har fulgt med på strimmel tester også, og de fra eBay gir like svakt/sterkt resultat som de fra billige-tester og clearblue... Nå er jeg så lei. Temper i tillegg. Morgen med fertilitets monitor fra clearblue, tester med clearblue eggløsningstest på formiddagen, Tester ettermiddag og kveld med strimmel. Selvom det er stor variasjon i pris på dette, så har de som regel lik styrke totalt. Det vil si, at de alle blir svake og sterke og har holdt på slik i flere uker nå. Er på CD 26 nå. Hadde en missed abortion for 3,5 uke siden. Har også tatt graviditets test. Negativ! Kurvene på tempen er også veeeeldig varierende og det hele ser ut som en Berg og dal bane🤨🤨🤷‍♀️ Noen som kan hjelpe meg?🙈 tester meg hver eneste dag fordi jeg ikke vil gå glipp av eggløsningen.

4768A1D2-A667-48D5-8A67-3A4DB73ECB25.jpeg

det kan ta laaaaaaang tid for noen (f.eks meg) å bli normal igjen etter MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, kvinne35+ skrev:

det kan ta laaaaaaang tid for noen (f.eks meg) å bli normal igjen etter MA.

Okei. Da får jeg bare teste hver dag og smøre meg med tålmodighet🙈 skal teste igjen i kveld, så får vi se. Tok enda en test nå, men syns den var ganske lik som i går.

117B2EA3-2F38-41A2-90AF-DE45869EF29C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Da får jeg bare teste hver dag og smøre meg med tålmodighet🙈 skal teste igjen i kveld, så får vi se. Tok enda en test nå, men syns den var ganske lik som i går.

117B2EA3-2F38-41A2-90AF-DE45869EF29C.jpeg

Jeg gikk 5 uker fra utskraping etter MA til mensen var tilbake, neste syklus var 4 uker og som "normalt". Første mnd etter MA er det jo nesten naturlig at det er litt kluss etter hva man har gjennomgått. Lykke til 😊

Anonymkode: ac297...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk 5 uker fra utskraping etter MA til mensen var tilbake, neste syklus var 4 uker og som "normalt". Første mnd etter MA er det jo nesten naturlig at det er litt kluss etter hva man har gjennomgått. Lykke til 😊

Oi, såpass ja. Men man får jo eggløsning før mens etter MA gjør man ikke?🤨 bare så jeg ikke går og venter på noe man ikke får denne syklusen🙈 godt å høre at det ble stabilt igjen. Takk for det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, såpass ja. Men man får jo eggløsning før mens etter MA gjør man ikke?🤨 bare så jeg ikke går og venter på noe man ikke får denne syklusen🙈 godt å høre at det ble stabilt igjen. Takk for det. :)

Man kan nok det, men vi ventet en syklus før vi startet å prøve så jeg testet ikke noe den runden. Det er vel bare å prøve og se hva som skjer 😊 Men hormonene kan sikkert skape litt uro, hehe. Merket godt på kropp og hud at jeg gikk fra 80 000 til så og si null på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan nok det, men vi ventet en syklus før vi startet å prøve så jeg testet ikke noe den runden. Det er vel bare å prøve og se hva som skjer 😊 Men hormonene kan sikkert skape litt uro, hehe. Merket godt på kropp og hud at jeg gikk fra 80 000 til så og si null på kort tid. 

Åja, det skjønner jeg :) Hehe, ja. Var det vi tenkte😄 føler meg såpass desperat.. Det var jeg forberedt på. Så får bare vente til kroppen er seg selv igjen. Morsmelken ble borte for 1 uke siden, puppa lakk melk i noen uker. Utrolig slitsomt. Men føler meg mer klar i hodet nå. :) uff ja. Trist å høre at det skjedde med deg også... ❤️ Sender deg en klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det skjønner jeg :) Hehe, ja. Var det vi tenkte😄 føler meg såpass desperat.. Det var jeg forberedt på. Så får bare vente til kroppen er seg selv igjen. Morsmelken ble borte for 1 uke siden, puppa lakk melk i noen uker. Utrolig slitsomt. Men føler meg mer klar i hodet nå. :) uff ja. Trist å høre at det skjedde med deg også... ❤️ Sender deg en klem

Får håpe vi har hatt vår runde med uflaks. Lykke til med testing, klem tilbake 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sluttet å blø? Noe ubehag nedentil? Noe smerter i magen som du ikke pleier? Noe utflod nedentil med farge på?

Hadde mye komplikasjoner etter MAene min jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jenta98 skrev:

Ser det ut som om at el er på vei? Nederste idag

0B855971-DD8E-4593-AB1E-F8E129D86323.jpeg

det nærmer seg nok vil jeg tro. Hvilken syklusdag er du på i dag når første dag i menstruasjonen var dag1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
35 minutter siden, kvinne35+ skrev:

det nærmer seg nok vil jeg tro. Hvilken syklusdag er du på i dag når første dag i menstruasjonen var dag1?

Bare på dag 8:) mensen varte i 4 dager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kvinne35+ skrev:

Har du sluttet å blø? Noe ubehag nedentil? Noe smerter i magen som du ikke pleier? Noe utflod nedentil med farge på?

Hadde mye komplikasjoner etter MAene min jeg.

Ja, sluttet å blø. Nei, egentlig ikke.. Ikke som jeg kommer på nå. Har hatt noe utflod med litt farge nedentil for noen dager siden, men det merket jeg kun fordi jeg hadde litt papir nedentil (hadde ikke truseinnlegg).

Hva slags komplikasjoner? Kan det være grunnen til at jeg ikke har fått eggløsning enda? :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

038813fd-fe37-4e86-b2d8-27158193bed8

Shit, hadde ikke trodd den skulle være så sterk så tidlig i syklusen, forventa ikke EL før søndag/mandag! Har ikke hatt sex siden lørdag, men det er vel fortsatt håp om vi tar en runde i kveld og i mårra? Kommer til å bli en snegledag på jobb merker jeg! 

-----------------------

-Josefine

Anonymkode: e76d0...4d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...