Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor får du tak i de testene?

Har ikke noen svar å komme med fordi jeg skjønner ikke hva du skriver. 

Anonymkode: c8121...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor får du tak i de testene?

Har ikke noen svar å komme med fordi jeg skjønner ikke hva du skriver. 

Anonymkode: c8121...b36

På eBay.  Hva mener du?😂

Anonymkode: 5bd31...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De øker og duker gjennom syklus naturlig. Men om den blir helt positiv kan det tyde på at EL er forsinket eller graviditet. Eller hormontull.

Anonymkode: c241b...cdc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg tester for eggløsning. Skjønner jo at ikke disse er positive, men det ser ut som det er mørkere strek i dag enn i går. Vil det si at det nærmer seg, eller er det tilfeldig? 

Jeg har veldig ustabil syklus og er på dag 37 idag. Lengste syklusen min har vært på 51 dager. 

20181023_230309.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Første gang jeg tester for eggløsning. Skjønner jo at ikke disse er positive, men det ser ut som det er mørkere strek i dag enn i går. Vil det si at det nærmer seg, eller er det tilfeldig? 

Jeg har veldig ustabil syklus og er på dag 37 idag. Lengste syklusen min har vært på 51 dager. 

20181023_230309.jpg

Jeg tolker de som at det kan nærme seg, at kroppen i alle fall forbereder seg til eggløsning. Så jeg ville testet de neste dagene også og prøvd å følge med 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Kim91 skrev:

Cd 17

Nå begynner det vel å nærme seg noe :) ( ååpnet ny pakke, så den grønne er i dag)

20181025_161621.jpg

Kan se sånn ut ja! Krysser fingrene for positiv test i morgen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 19

Nr 3 ble tatt i går ettermiddag og siste nå nettopp. Kan det være jeg har  el nå? Synes den ble utrolig svak i forhold til de siste dagene.

Eller bør jeg ta ny om noen timer tilfelle urinen var uvannet. Har bare  drukket en kopp kaffe så trodde jeg var safe. Kommer sikkerttil å ta en ny en uansett når jeg tenker meg om.

20181027_140936.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kim91 skrev:

Cd 19

Nr 3 ble tatt i går ettermiddag og siste nå nettopp. Kan det være jeg har  el nå? Synes den ble utrolig svak i forhold til de siste dagene.

Eller bør jeg ta ny om noen timer tilfelle urinen var uvannet. Har bare  drukket en kopp kaffe så trodde jeg var safe. Kommer sikkerttil å ta en ny en uansett når jeg tenker meg om.

20181027_140936.jpg

Nei, alle er jo negative. 

Anonymkode: b439f...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kim91 skrev:

Cd 19

20181027_140936.jpg

test streken skal være STERKERE enn kontrollstreken på EL tester de har ellers alltid to streker og fungerer helt annerledes enn graviditetstester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror dere, kan dette være en tidlig babystrek(8 dpo)? Jeg har tidligere testet positiv like tidlig.. 

FA1BC11F-693E-4B55-932B-E93C87211012.jpeg

Anonymkode: 31103...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere, kan dette være en tidlig babystrek(8 dpo)? Jeg har tidligere testet positiv like tidlig.. 

FA1BC11F-693E-4B55-932B-E93C87211012.jpeg

Anonymkode: 31103...009

Feil tråd. Dette er om eggløsningstester kun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Katteelskeren

Fikk positiv eggløsningstest i dag, og hadde samleie i dag. Vil det si at eggløsning skjer i morgen, og er det innafor med samleie samme dag som positiv eggløsningstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Katteelskeren skrev:

Fikk positiv eggløsningstest i dag, og hadde samleie i dag. Vil det si at eggløsning skjer i morgen, og er det innafor med samleie samme dag som positiv eggløsningstest?

Eggløsning inntreffer 12-42timer etter at testen blir negativ igjen etter å ha vært positiv dvs innen 48 timer fra nå +/-. Når vi ble gravid nå så hadde vi samleie hver eneste dag 10-11dager på rad. Altså fire fem dager før EL og fire fem dager etter EL. Så bare kjør på som kaniner. Sædcellen lever inntil 72timer. Eggcellen lever i 24timer. Befruktningen skjer i egglederen. Så det må skje ganske snart etter at egget slippes. Sædcellene venter i egglederen. Sædcellene vet ikke om det er høyre eller venstre eggleder så det er 50/50 om de velger rett retning. Så bare legg inn haugevis med aksjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
1 time siden, kvinne35+ skrev:

Eggløsning inntreffer 12-42timer etter at testen blir negativ igjen etter å ha vært positiv dvs innen 48 timer fra nå +/-. Når vi ble gravid nå så hadde vi samleie hver eneste dag 10-11dager på rad. Altså fire fem dager før EL og fire fem dager etter EL. Så bare kjør på som kaniner. Sædcellen lever inntil 72timer. Eggcellen lever i 24timer. Befruktningen skjer i egglederen. Så det må skje ganske snart etter at egget slippes. Sædcellene venter i egglederen. Sædcellene vet ikke om det er høyre eller venstre eggleder så det er 50/50 om de velger rett retning. Så bare legg inn haugevis med aksjer.

Takk for et utfyllende svar. Visste faktisk ikke det at sædcellene kan reise til «feil» eggleder. Vi får dessverre ikke hatt samleie før på tirsdag igjen, så da håper jeg at samleie samme dag som positiv el-test er tilstrekkelig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...