Gå til innhold

Samletråd for tolking av eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Febmamma skrev:

Den er negativ. Teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Det vil alltid bli to streker for kroppen har alltid litt lh i omløp

Ok. Tusen takk for svar! 😊

Anonymkode: 00812...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå blei jeg litt forvirra. Jeg pleier å ha svake EL tester rundt nå og positiv EL test i to-tre dager fra CD 14-16. Nå er jeg på CD 12, kan eggeløsning plutselig komme så mye tidligere? Pleier alltid være på dagen når TR skal komme. 

0744AB32-1E59-447E-BB7D-B0FD6A7EEB39.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vaiana skrev:

Nå blei jeg litt forvirra. Jeg pleier å ha svake EL tester rundt nå og positiv EL test i to-tre dager fra CD 14-16. Nå er jeg på CD 12, kan eggeløsning plutselig komme så mye tidligere? Pleier alltid være på dagen når TR skal komme. 

Jeg har ikke været bort i forkortelse CD før? Skjønner hva TR betyr, men hva mener du med «pleier alltid å være dagen TR skal komme»?  Sånn generelt hvis du tenker på at EL kommer tidlig- så kan det jo hende at syklusen er litt forskjellig fra måned til måned. 

Anonymkode: ae851...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke været bort i forkortelse CD før? Skjønner hva TR betyr, men hva mener du med «pleier alltid å være dagen TR skal komme»?  Sånn generelt hvis du tenker på at EL kommer tidlig- så kan det jo hende at syklusen er litt forskjellig fra måned til måned. 

Anonymkode: ae851...fb6

Mener at TR alltid kommer helt presis på den dagen den er forventet å komme. Slik har det vært i flere måneder. 

CD = Cycle Day (syklusdag), CD1 er f.eks den første dagen i syklusen

Har aldri hatt så sterk EL test så tidlig før, så var litt flaks jeg tester, for pleier ikke teste før CD 14. Har lang syklus og EL kommer senere en snittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Dette er første syklus hvor jeg tester med en tester.  jeg skal i følge Flo ha eggløsning i dag, men jeg synes streken er blitt svakere enn den var i går. Er det normalt? Kan jeg ha hatt eggløsning i går? Hadde smerter i venstre side av magen, var kvalm og hadde mye elslim. Eller kan det være den enda skal komme. Poster bilde av de siste dagene.( bilde kom opp ned). Det er den midterste jeg lurer på om kanskje er positiv?

20180919_154340.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Bams1 skrev:

Hei

Helt blank på dette. Noen som kan hjelpe meg å tyde disse? Er noen av dem positive? 

1E24F2F2-D5B5-4370-8380-4C14C9D70A75.jpeg

Ingen er positive nei😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kim91 skrev:

Hei :) Dette er første syklus hvor jeg tester med en tester.  jeg skal i følge Flo ha eggløsning i dag, men jeg synes streken er blitt svakere enn den var i går. Er det normalt? Kan jeg ha hatt eggløsning i går? Hadde smerter i venstre side av magen, var kvalm og hadde mye elslim. Eller kan det være den enda skal komme. Poster bilde av de siste dagene.( bilde kom opp ned). Det er den midterste jeg lurer på om kanskje er positiv?

20180919_154340.jpg

Hei! I mine øyne kan den se positiv ut ja. Men er helt fersk selv, så ville ikke stolt på meg 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bams1 skrev:

Hei! I mine øyne kan den se positiv ut ja. Men er helt fersk selv, så ville ikke stolt på meg 🙈

Hehe. Takk for svar. Det er ikke lett dette her. Og så synes jeg kontrollstreke  er så mye svakere enn de jeg ser bildet av her inne også 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er vel ikke positive? Ser ut som det er nesten..  Jeg går på p-sprøyte som skal hindre eggløsning, så da skal de vel ikke teststreken bli så sterk? Sikkert et skikkelig dumt spørsmål 😛 

97784B50-CEF5-4E50-9E01-5DD4D621C800.jpeg

DBC79F24-F0E7-4D31-BA28-9F0FC96202E6.jpeg

Anonymkode: 04e54...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 15.20, Vaiana skrev:

Denne ser positiv ut ja :) :):) Håper dere la inn mange "aksjer" 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, kvinne35+ skrev:

Denne ser positiv ut ja :) :):) Håper dere la inn mange "aksjer" 😎

Tror den faktisk enda er positiv. Hva syns du om den nederste? 

DF9E3D63-3016-4D17-AF5F-A89D3B5B8CAB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse er vel ikke positive? Ser ut som det er nesten..  Jeg går på p-sprøyte som skal hindre eggløsning, så da skal de vel ikke teststreken bli så sterk? Sikkert et skikkelig dumt spørsmål 😛 

97784B50-CEF5-4E50-9E01-5DD4D621C800.jpeg

DBC79F24-F0E7-4D31-BA28-9F0FC96202E6.jpeg

Anonymkode: 04e54...412

Ikke positive nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, kvinne35+ skrev:

er det opp under IKM eller?

Niks. Dag 12-14 i syklusen er disse tatt. IKM er dag 31 i syklusen ca.
Men pleier ofte å ha positiv EL test i 2-3 dager. Satser på den blir negativ imorgen! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vaiana skrev:

Niks. Dag 12-14 i syklusen er disse tatt. IKM er dag 31 i syklusen ca.
Men pleier ofte å ha positiv EL test i 2-3 dager. Satser på den blir negativ imorgen! 🤞

Du har ikke PCOS eller PCO da? Det var lenge med 2-3dager var det ikke?

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kvinne35+ skrev:

Du har ikke PCOS eller PCO da? Det var lenge med 2-3dager var det ikke?

Nei, har ikke det :) Har lest at det er normalt jeg så bekymrer meg ikke over det. Har blitt gravid lett tidligere. Men har endometriose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...